۰۹:۵۱ - سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه:

هنر خبرنگاران باعث تحرک و پویایی جامعه می شود

رادمنش هنر خبرنگاران را باعث تحرک و پویایی جامعه بیان کرد و گفت: رعایت انصاف در خبر و اطلاع رسانی دقیق به مردم از وظایف اصلی خبرنگاران محسوب می شود.

به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در همایش تجلیل از خبرنگاران و نویسندگان این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مظلوم مدافع حرم محسن حججی گفت: خبرنگاران و هنر آنان باعث تحرک و پویایی جامعه می شود که رعایت انصاف در خبر و اطلاع رسانی دقیق به مردم از وظایف اصلی خبرنگاران محسوب می شود.

فرامرز رادمنش با اشاره به فرایند تشکیل شورای مشورتی اصحاب رسانه شهرستان خاطرنشان کرد: اداره ارشاد شهرستان در ادامه تشکیل انجمن ها و گروه های فرهنگی هنری، شورای مشورتی رسانه های شهرستان را با حضور آقایان جوکار، فخریان، اصفهانی و خانم خیراتی به نمایندگی از خبرگزاری ها، نشریات و ویژه نامه ها راه اندازی کرده که خوش بین و امیدوار هستیم برای رفع مشکلات رسانه ها و خبرنگاران شهرستان کمک موثری باشد.

وی با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده بزودی انجمن صنفی نویسندگان شاهین شهر تشکیل خواهد شد افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با تعامل و همکاری خوب شهردار، اعضای شورای شهر و سازمان فرهنگی ورزشی و تفریحی شاهین شهر، فعالیت های موثری را با برنامه ریزی هدفمند انجام می دهد.

شهردار شاهین شهر نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و نقش بی بدیل و اثرگذار رسانه در هدایت افکار عمومی گفت: انعکاس خبر شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی توسط گروهک تکفیری در فضای رسانه مجازی، نقش زیادی در وحدت افکار عمومی داشت و موفق شد افکار و اندیشه های مردم را به سمت خود بکشاند.

رویکرد شهرداری شاهین شهر فرهنگی هنری است

حسین امیری با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه با قلم خود می توانند افکار مردم را تغییر دهند خاطرنشان کرد: رسانه ها با در دست داشتن این ابزار مهم و رسالت خطیر خود می توانند نقش اطلاع رسانی را به دور از گرایش های سیاسی به نحو شایسته انجام دهند و در آبادانی و پیشرفت جامعه سهم بسزایی داشته باشند.

وی رویکرد شهرداری و شورای شهر را رویکرد فرهنگی هنری بیان کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر با اعتقاد بر اینکه زبان فرهنگ و هنر اثر ماندگار و مطلوبی دارد همواره تلاش کرده است با بهره گیری از زبان فرهنگ و هنر با شهروندان ارتباط و تعامل داشته باشد.

شهردار شاهین شهر با اعلام موافقت در اختصاص مکان یکی از فرهنگسراها به اهل رسانه شهرستان با عنوان خانه خبر گفت: داشتن تخصص علم خبرنگاری، آشنایی با علوم ارتباطات از مباحث مهم رسانه است که از خبرنگاران می خواهیم که بدور از سیاه نمایی، تخریب و اخبار کذب در انعکاس واقعیت ها تلاش کنند.

وی به تعامل بیش از پیش شهرداری و اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: سازمان فرهنگی، ورزشی و تفریحی شهرداری شاهین شهر حمایت و تعامل خوبی با اهل رسانه و قلم تاکنون داشته است که امیدوار هستیم ارتباط متقابل و محکم تری نسبت به گذشته بین مجموعه مدیریت شهری و اصحاب رسانه برقرار شود.

محسن فخریان به نمایندگی از طرف خبرنگاران در این مراسم به پتانسیل خوب رسانه و خبری شهرستان اشاره کرد و گفت: رسانه های خبری شهرستان هریک با مشکلاتی روبرو هستند که برگزاری جلسه و برنامه های مختلف تلاش برای بررسی و رفع آنها است که در این بین مشکل و معضل اقتصاد رسانه ای بصورت فراگیر و تولید محتوای تخصصی یا عمومی اغلب رسانه ها را درگیر کرده است و نیازمند برنامه ریزی برای همگرایی و هم افزایی بیشتر دارد.

ارتقا سطح علمی خبرنگاران به خروجی مطلوب تر کمک می کند

وی از شهرداری به عنوان یکی از بنگاه های خبری و اقتصادی که در حوزه اجتماعی فعالیت دارد نام برد و افزود: شهرداری به عنوان یک بنگاه اقتصادی با همکاری اصحاب رسانه می تواند در پیشرفت و توسعه شهری اثرگذار باشد که اثرگذاری یک رسانه به میزان شناخت تخصصی مخاطب ها و ضریب نفوذ آن رسانه ارتباط دارد.

فخریان ارتقا سطح علمی خبرنگاران و اصحاب رسانه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارتقا سطح علمی اصحاب رسانه به خروجی تخصصی تر و ضریب نفوذ بیشتر رسانه کمک می کند که برگزاری دوره آموزشی با دعوت از اساتید برجسته خبری استان از برنامه های شورای مشورتی اصحاب رسانه شهرستان، نیازمند زیرساخت هایی است که اداره ارشاد به تنهایی نمی تواند تامین کند.

وی از شهردار و رئیس شورای شهر شاهین شهر درخواست کرد که مکانی را به اصحاب رسانه شهرستان اختصاص دهد تا در روزها و ساعت‌های معین اصحاب رسانه جلسه های خود را در آن مکان برگزار و مسائل و مشکلات خود را بررسی و موانع را برطرف کنند.

این مراسم با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، شهردار، اعضای شورای شهر، خبرنگاران و اصحاب قلم شهرستان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار و از اصحاب قلم و رسانه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.