۱۷:۴۸ - دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

کمتر از ۱۰ درصد پوشاک نامتعارف در اصفهان تولید می‌شود/ حضور برخی از بزرگان مقدس‌مآب در صف اول عرضه کالای نامناسب

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان اصفهان با اشاره به تولید کمتر از ۱۰ درصد پوشاک نامتعارف در اصفهان گفت: بیشتر پوشاک نامتعارف موجود در این استان وارداتی است و تولید اصفهان نیست.

به گزارش شاهین پرس؛  امروز در نشست خبری مشترک مدیریت اصناف ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان و اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان، موضوعاتی در خصوص تولید و عرضه پوشاک نامتعارف و زننده موردبحث قرار گرفت.

ابراهیم خطابخش رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان بابیان اینکه پوشاک یکی از موضوعات پربحث در کشور است، گفت: وضعیت فعلی این صنعت نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نیست و موضوعات به‌روز اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به ارائه مانتوهایی به‌صورت جلوباز یا دارای نوشته‌های نامناسب در بازار پوشاک، تأکید کرد: در این حوزه باید به تولید به‌عنوان ریشه کار صنعت پوشاک توجه کرد و از این قسمت شروع به کارکنیم.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان اصفهان از ارائه و توزیع پوشاک در مغازه‌ها و مکان‌های غیرقانونی خبر داد و گفت: متأسفانه در برخی از آپارتمان‌ها به‌صورت مخفی پوشاک نامتعارف توزیع می‌شود که بعداً در صحن جامعه مردم مقصر اصلی این پوشاک را فروشندگان بازار می‌شناسند و چهره آن‌ها را خراب می‌کند.

خطابخش، سال ۹۴ را سالی بحرانی برای توزیع‌کنندگان پوشاک عنوان و اظهار کرد: سال گذشته توزیع‌کنندگان صنف ما آسیب زیادی دیدند و تعدادی از پیشکسوتان عرصه ارائه پوشاک ورشکسته و از دایره عرضه پوشاک خارج شدند.

وی از دیگر مشکلات صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک را مالیات‌های سنگین، فروش ضعیف و وجود رکود در بازار بیان کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان با اشاره به لزوم داشتن برنامه چندماهه برای رفع مشکلات امروز پوشاک از برنامه ویژه اتحادیه برای رسیدگی از تولید تا توزیع سخن گفت و تصریح کرد: قول می‌دهم تا ظرف سه تا چهار ماه آینده وضعیت پوشاک اصفهان بهبود پیدا کند.

وی بابیان اینکه چادرهای ملی و پوشش حجاب باید در سطح شهر بیشتر توزیع شود، گفت: متأسفانه نظارت برخی از پوشش‌ها در سطح شهر باعث ناراحتی می‌شود.

خطابخش، از جمع‌آوری تعدادی از توزیع‌کنندگان متخلف ارائه‌کنندگان پوشاک نامتعارف در مدت ۱۹ الی ۳۱ تیرماه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۰۰ بازرسی مشترک توسط بازرسان اتحادیه و پلیس اماکن انجام گرفت و با متخلفان برخورد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان از ضرورت برخورد با پوشاک قاچاق و ارائه‌دهندگان آن‌ها در منازل شخصی گفت و ادامه داد: متأسفانه تعمیرکنندگانی نیز وجود دارند که مانتوها را کوچک و تنگ می‌کنند.

مسئول مدیریت اصناف و اماکن ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر استان اصفهان در ادامه بابیان اینکه چندین قانون برای عفاف و حجاب و مختص پوشاک داریم، گفت: در متن این قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی به‌عنوان سه دستگاه متولی برای موضوعات سلبی و ایجابی در این حوزه در نظر گرفته‌شده‌اند.

  • قوانین خوب است اما اجرا توسط نهادهای دولتی ضعیف 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه حاج حیدری  با اشاره به برگزارنشدن یک‌ساله جلسات کارگروه مد و لباس اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه خیلی از مدیران و معاونان ارشاد استان از قوانین موجود در کتاب قانون اداره ارشاد بی‌اطلاع هستند.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله اهداف راه‌اندازی کارگروه مد و لباس اصفهان ایجاد ارتباط صحیح بین طراح، تولیدکننده و توزیع‌کنندگان پوشاک بوده است که به دلیل ضعف عملکرد این امر نیز محقق نشده است.

مسئول مدیریت اصناف ستاد احیا امربه‌معروف استان از برگزاری برخی از نمایشگاه‌های ضعیف عفاف و حجاب به دلیل ارائه گزارش به تهران گلایه کرد و گفت: نمایشگاه عفاف و حجاب که در سیتی سنتر اصفهان برگزار شد از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان فقط استفاده ابزاری کرد.

وی بابیان اینکه بیشتر مزون‌های خانگی ارائه‌دهنده پوشاک نامتعارف در فضای مجازی دارای صفحه هستند، از لزوم ورود پلیس تخصصی فتا برای برخورد با این افراد سخن گفت.

حجت‌الاسلام حاج حیدری، فعالیت بیش از ۱۵ اتحادیه به‌صورت جزیره‌ای در عرصه پوشاک را یک ضعف عنوان کرد و ادامه داد: قوانین خوبی برای عفاف و حجاب در نظر گرفته‌شده ولی در اجرای این قوانین توسط دستگاه‌های دولتی ضعف وجود دارد.

مسئول مدیریت اصناف ستاد احیا امربه‌معروف استان اصفهان پوشاک را کالای رسانه‌ای بیان و اظهار کرد: امروز دیگر زمان اقدام و عمل در عرصه بهبود وضعیت فرهنگی کشور است.

وی قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور، قانون ۶۴۰ مجازات اسلامی و قانون نمایندگی کالاهای خارجی را ازجمله قوانین ناظر بر عدم ارائه پوشاک نامتعارف عنوان کرد و توضیح داد: از ۲۰ شهریورماه سال جاری نمایندگان «برندهای خارجی» برای ارائه پوشاک باید از اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک مجوزی تحت عنوان «گواهی فعالیت نمایندگی شرکت خارجی» دریافت کنند.

مسئول مدیریت اصناف و اماکن ستاد احیا امربه‌معروف استان اصفهان بابیان اینکه برای برخورد با فروشندگان و ارائه‌دهندگان توسط پلیس اماکن باید مجوز ورود به منزل وجود داشته باشد، لزوم همکاری بیش‌ازپیش دادستان را خواستار شد.

حجت‌الاسلام حاج حیدری با اشاره به موضوع قاچاق کالا اظهار کرد: متأسفانه در نظارت‌های سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف، شاخص‌هایی نظیر کالای نامتعارف مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

وی برخی از بزرگان مقدس‌مآب و ظاهر صلاح را در صف اول عرضه کالای نامناسب عنوان و با طرح پرسشی گفت: چرا نهادهای نظارتی برای برخورد با برخی از عمده‌فروشان میدان امام (ره) کوتاهی می‌کنند؟

مسئول مدیریت اصناف ستاد احیا امربه‌معروف استان اصفهان یکی دیگر از معضلات را نبود کارخانه تولید چادر در کشور بیان کرد و افزود: باید دید دست چه کسانی در پشت پرده این قضیه وجود دارد.

حجت‌الاسلام حاج حیدری بهترین راهکار برای خروج از عرضه پوشاک زننده و نامتعارف را فرهنگ‌سازی درست مصرف کردن بین اقشار مختلف مردم اظهار کرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز، در خصوص میزان تولید پوشاک نامناسب و نامتعارف در اصفهان گفت: تنها کمتر از ۱۰ درصد این پوشاک در اصفهان تولید می‌شود و مابقی اجناس موجود تولید اصفهان نیست.

خطابخش، مشکل بزرگ در این حوزه را از تهران دانست و اظهار کرد: بیشتر این محصولات از طریق تهران توزیع می‌شود.

وی از انجام بیش از ۵۰ بازرسی در روز توسط بازرسان اتحادیه از تولید و توزیع‌کنندگان اصفهان خبر داد و گفت: شیوه‌نامه و دستورالعمل‌هایی نیز به‌صورت کتبی و رسمی به اعضای اتحادیه داده می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اصفهان همچنین از فعالیت حدود سه هزار واحد در این اتحادیه گفت و ادامه داد: نزدیک به ۵۰۰ پرونده نیز در دست پیگیری است.

تعدادی از نیروهای مردمی مطالبه گر عفاف و حجاب اصفهان که در این جلسه حضور داشتند، ضمن پرسش‌هایی در خصوص چرایی وجود لباس‌های زننده و نامناسب و نبود پوشاک و البسه مناسب و زیبا برای بانوان متدین در بازار گلایه‌هایی را عنوان کردند و خواستار شدند تا بر اساس بخشی از مطالبه خانواده معزز شهدا و خانم‌های متدین بازرسی‌ها در این حوزه باقوت هرچه بیشتر انجام بگیرد تا شاهد عرضه محصولات نامتعارف نباشند.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.