۱۳:۱۸ - سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

کسب مدال برنز مسابقات آسیایی جهت‌یابی توسط بانوی اصفهانی

مسئول کمیته جهت‌یابی استان اصفهان گفت: اعظم آرویی از استان اصفهان به مقام سوم بخش بانوان در مسابقات آسیایی جهت یابی در کشور تایوان دست یافت و تک مدال بانوان ایران را از آن خود کرد.

به گزارش شاهین پرس؛ ناصر شهریاری دربا‌ره‌ مسابقات آسیایی جهت‌یابی در کشور تایوان اظهار داشت: به دلیل مشکلات حامیان مالی، شاکله تیم ملی چهار – پنج  روز قبل از آغاز رقابت‌ها شکل گرفت اما خوشبختانه ورزشکاران  تیم ملی با آمادگی کامل پای به این رقابت‌ها گذاشتند.

وی افزود: در مجموع ۷ نفر به این مسابقات اعزام شدند که ۵ نفر از اعضای تیم ملی از استان اصفهان بودند و اعظم آرویی از اصفهان به مقام سوم در بخش بانوان دست یافت.

مسئول کمیته جهت‌یابی استان اصفهان درباره‌ سطح فنی این رقابت‌ها تصریح کرد: ۱۲ کشور در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند و رقابت‌ها از سطح فنی خوبی برخوردار بوده است. با توجه به اینکه شرایط جنگل‌های کشور ایران با تایوان متفاوت است از شرایط ورزشکارانمان راضی هستیم و هدف کسب تجربه بوده است.

وی با اشاره به شرایط ورزش جهت‌یابی در استان اصفهان اظهار داشت: نزدیک به ۳ سال است که در کشور هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان مقام اول را کسب و قطب جهت‌یابی کشور را از آن خود کرده‌ایم.

شهریاری در پاسخ به این سئوال که آیا مساعدت‌های لازم از طرف هیئت‌ انجمن‌های ورزشی استان به کمیته جهت‌یابی برای دست‌یابی به اهداف صرت گرفته است یا خیر، گفت: مسابقات کشوری را با کمک‌های انجمن هیئت‌های ورزشی استان انجام دادیم و برای نخستین بار نیز مسابقات کشوری بانوان را با میزبانی خوب و با تمام استانداردها در اصفهان برگزار کردیم.

مسئول کمیته جهت‌یابی استان اصفهان درباره آینده‌ و پیشرفت این رشته در ایران گفت: رشته جهت‌یابی در کشورهای اروپایی گسترش فراوانی داشته و ما هم در اصفهان با کمک سازمان ورزش شهرداری اصفهان به‌دنبال احداث پارک ثابت جهت‌یابی با استانداردهای بین‌المللی هستیم تا بتوانیم شاهد رشد و ارتقا این رشته در کشور باشیم.

منبع:صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.