۱۸:۰۱ - جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵

در مراسم اعلام رسمی نامزدی نخستین زن برای ریاست جمهوری آمریکا؛

کلینتون: افتخار می کنم که بدون شلیک حتی یک گلوله برنامه هسته ای ایران را متوقف کردیم

هیلاری کلینتون به طور رسمی نامزدی حزب دموکرات را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پذیرفت و در نطق خود درباره توافق هسته ای سخن گفت.

به گزارش شاهین پرس؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی خود برای پذیرش رسمی نامزدی این حزب در فیلادلفیا گفت: امن نگه داشتن کشورمان (آمریکا) از مهم ترین اولویت های من خواهد بود و باید به حمایت از اسرائیل ادامه دهیم.
نشریه صهیونیستی جروزالم پست نیز نوشت: هیلاری کلینتون در بزرگترین سخنرانی خود در دوره 25 سال سیاسی اش، به طور رسمی نامزدی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرفت.
کلینتون در نطق خود اعلام کرد: من افتخار می کنم که بدون شلیک حتی یک گلوله توانستیم با ایران به توافقی برسیم که برنامه هسته ای این کشور را محدود کند. ما اکنون باید برجام را اجرا کنیم و در عین حال از امنیت تل آویو حمایت کنیم.
کلینتون در سخنرانی خود با کنایه به دونالد ترامپ، رقیب خود در حزب جمهوریخواه گفت: آمریکا بزرگ است زیرا ایالات متحده هنوز خوب عمل می کند. ترامپ پیشتر شعار انتخاباتی “آمریکا را دوباره بزرگ خواهیم کرد” را برای کارزار انتخاباتی خود برگزیده بود.
نامزد حزب دموکرات درباره برنامه خود در مبارزه با داعش افزود: من راهبرد خود را در مبارزه با تروریست های داعشی اعلام کرده ام. نیروهای آمریکایی مواضع داعش را به وسیله جنگنده ها هدف می گیرند و روی زمین هم نیروهای محلی عملیات علیه تروریست ها را برعهده خواهند داشت. همچنین ما به فعالیتهای اطلاعاتی خود شدت می‌دهیم تا بتوانیم قبل از وقوع حملات تروریستی آنها را شناسایی و از آنها جلوگیری کنیم. ما فعالیت های تروریست ها را در فضای مجازی برای  تندرو کردن جوانان کشورمان مختل خواهیم کرد. این کارها آسان نخواهد بود اما اشتباه نکنید ما پیروز خواهیم شد.
با توجه به اعلام نامزد نهایی هر دو حزب اصلی آمریکا، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون که هر دو اهل نیویورک هستند به طور رسمی وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری و رقابت با یکدیگر شدند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 8 نوامبر برگزار می شود. در تاریخ سیاسی آمریکا،  اولین بار است که یک زن نامزدی یکی از دو حزب اصلی آمریکا را برای انتخابات ریاست جمهوری برعهده می گیرد.
منبع:باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.