۱۵:۲۹ - یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

با حضور دو استاد بزرگ شطرنج کشور برگزار شد؛

اولین تورنمنت شطرنج ریتد اُپن کشوری با برتری شطرنج بازان اصفهانی+ تصاویر

اولین تورنمنت شطرنج ریتد اُپن کشوری با حضور ۱۴۰ شطرنج باز از 12 استان مختلف کشور در شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ محسن تناور مدیر آکادمی شطرنج آریا، از برگزاری نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد اُپن کشوری در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: اولین تورنمنت شطرنج ریتد اُپن کشوری با حضور دو استاد بزرگ شطرنج، یک استاد فیده و ۴۰ بازیکن دارای درجه بین المللی و ۱۴۰ شطرنج باز با رده‌ سنی ۶ سال تا بزرگسالان در مجموعه ورزشی نشاط شاهین شهر برگزار شد.

مدیر برگزاری مسابقات شطرنج با بیان اینکه داوری این مسابقات را “رامین کمال” داور بین المللی برعهده داشت، افزود: بازیکن‌های این تورنومنت از ۱۲ استان مختلف کشور شامل استان‌های؛ اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و… شرکت کرده بودند.

وی افزود: در این مسابقات “مسعود‌ مصدق‌پور” استاد بزرگ شطرنج از استان خراسان رضوی مقام اول، “شاهین‌ لرپری زنگنه” استاد بزرگ شطرنج از اصفهان مقام دوم و “ارشیا محمدیان” از استان اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

تناور هدف از برگزاری این مسابقات را توسعه ورزش شطرنج در استان اصفهان بیان کرد و ادامه داد: نخستین دوره مسابقات شطرنج ریتد اُپن کشوری با همکاری آکادمی شطرنج آریا، اداره آموزش و پروش منطقه شاهین شهر و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر برگزار شد.

مسابقات ریتد اوپن، مسابقاتی است که بازیکنان آن اعم از؛ بانوان و آقایان در همه سطوح شطرنجی بوده و مجوز آن از فدراسیون جهانی شطرنج صادر و نتایج آن نیز به منظور محاسبه درجه بین المللی بازیکنان به فدراسیون جهانی شطرنج ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.