۱۰:۱۰ - شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰

رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر:

رشد شتابان علمی امروز، تداوم بخش حرکت جنبش دانشجویی است/ دانشگاه ها به تعمیق اعتقادات دینی و ارتقا معرفتی نیاز دارند

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر گفت: امروز رشد شتابان علمی کشور، تداوم دهنده حرکت جنبش دانشجویی 16 آذر سال 1332 است.

به گزارش شاهین پرس؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به مسأله‌ تأثیر حرکت و نقش‌آفرینی دانشجویان در مسائل جامعه که از فعالیت‌ها و مبارزات در دوران پیش از انقلاب آغاز شده همواره نگاه خوشبینانه داشته‌ و می فرمایند جنبش دانشجوئی در کشور ما در تاریخ ثبت شده و شناخته شده‌ خود، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت عدالتخواه بوده است. این ممیزات جنبش دانشجوئی ما از روز اول است تا امروز. اگر کسی مدعی جنبش دانشجوئی باشد، اما این ممیزات را نداشته باشد، صادق نیست… جنبش دانشجوئی خصلت و خاصیتش در کشور ما لااقل اینجور است که ضد استکباری، ضد سلطه، ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است. شروع این حرکت یا مقطع شناخته شده‌ این حرکت، همین ۱۶ آذر است.

پیمان آقایی پیش از خطبه های نماز جمعه روز گذشته شاهین شهر با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، 16 آذر را به عنوان یکی از فرازهای مهم ثبت شده در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: پس از شکل گیری کودتای ننگین و مذبوحانه نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث با کمک مزدوران داخلی در 28 مرداد سال 1332، دولت قانونی و مردمی مصدق سرنگون شد ملت ایران برای احقاق حق خود مقابل استکبار ایستاد و حق خود را مطالبه کرد.

* بغض نهفته جامعه نخبگانی از کودتای 28 مرداد که 16 آذر سر باز کرد

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر افزود: به دنبال سرنگونی دولت قانونی مصدق، اعتراضات مردمی در گلو خفه می شد و بغضی نهفته بر جامعه نخبگانی آن روز شکل می گیرد و این مقدمه ای برای شروع حرکت و جنبش دانشجویی 16 آذر سال 1332 می شود. روز 16 آذر سال 1332 دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به بازگشایی مجدد سفارت انگلیس در ایران و همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران دست به تحصن می زنند که رژیم پهلوی با این تحصن به شدیدترین شکل ممکن برخورد می کند و در این روز جمعی از دانشجویان دستگیر و تعدادی مجروح یا به شهادت می رسند.

وی ادامه داد: فردای روزی که خون شهیدان بزرگ نیا، قندچی و شریعت رضوی سه آذرخش اهورایی بر زمین یخ زده دانشگاه تهران ریخته شد، ریچارد نیکسون روی این خون ها قدم گذاشته و در آن دانشگاه دکترای افتخاری حقوق دریافت می کند این مقدمه ای است بر حقوق بشر آمریکایی که جوانان دانشجو در یک دانشگاهی را سرکوب کرده و به شهادت می رسانند و فردای آن روز به معاون رئیس جمهور آمریکا دکترای افتخاری حقوق اهدا می کنند.

استادیار دانشگاه پیام نور با بیان اینکه آمریکایی ها سابقه حقوق بشری خود را از همان روزی که داعیه حمایت از ملتها و کشورها را داشتند در معرض دید جهان قرار دادند، امروز که آبرویی برای آنها باقی نمانده خاطرنشان کرد: خون پاک این جوانان دانشجو درخت نهضت و آزادیخواهی و صلابت ملت ایران را آبیاری کرد و این جنبش دانشجویی در کنار جنبش روحانیت و خیل عظیم ملت ایران آن واقعه بزرگ قرن یعنی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و در ادامه نیز شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب و نظام کرد.

* نقش آفرینی درخشان جنبش دانشجویی در دوران دفاع مقدس

آقایی به ادامه حرکت تحول خواه و عدالت خواه جنبش دانشجویی در طول دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه شهیدان وزوایی، ورامینی و رجب بیگی و صدها شهید دیگر دانشجو ماحصل این تفکر آرمان ساز امام امت است تصریح کرد: فراز دیگر جنبش دانشجویی در ظهر عاشورایی هویزه متبلور می شود و فرمانده دانشجوی بسیجی سپاه هویزه با دستان خالی و یاران اندک خود در صحرای کربلای هویزه حماسه ای بزرگ خلق می کند.

وی افزود: شهید حاج حسین علم الهدا در مقابل لشکر عظیمی از قوای زرهی دشمن مقاومت و ایستادگی کرد و خون همه آنها بر زمین گرم هویزه ریخته شد و نهال انقلاب جان گرفت نهال نهضت دانشجویی رشد کرد و بزرگ و تقویت شد تا این مسیر تداوم داشته باشد و بعد از جنگ نیز در سنگر توسعه علمی کشور حرکت خود را ادامه دهد حرکت عظیم علمی که امروز به فرموده رهبر انقلاب مایه افتخار همه است.

 * نهضت علمی با رشد شتابان، عرصه پرافتخار کشور 

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر یکی از عرصه های پرافتخار کشور در 40 سال گذشته که با همت جوانان متدین دانشجو شکل گرفته است را نهضت علمی کشور دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش سیستم متریک جایگاه علمی کشورمان تنها در 12 سال 18 برابر رشد کرد این یعنی متوسط رشد علمی 11 برابر نرخ رشد علمی جهان است.

وی به تلاش های دشمنان برای متوقف کردن حرکت شتابان علمی کشورمان اشاره کرد و افزود: گرچه دشمنان در دهه اخیر تلاش هایی برای کاهش این رشد شتابان علمی کشورمان انجام دادند ولی هرگز نخواهند توانست جلوی این حرکت عظیم که برخواسته از غیرت دینی، ملی و جهادی یک ملت است را بگیرند. در این سالها دشمن همه تلاش خود را کرد تا این حرکت شتابان علمی کشورمان را متوقف کند حتی از دادن یک کابل ناقابل مربوط به یک دستگاهی به ما خودداری می کنند تا بلکه این جنبش متوقف شود اما با این حال در بسیاری از حوزه ها با تلاش همین جوانان دانشجو که یک روزی کمتر از 3هزار دانشجو بودند و امروز بیش از 90 هزار نخبه، دانشمند و عالم و 4 میلیون و 200 هزار نفر دانشجو که چرخ های علمی کشور هستند این حرکت ادامه دارد و این برای هر ملتی در هر دوره ای مایه افتخار است.

* تداوم حرکت جنبش دانشجویی با26 هزار اختراع در سطح جهانی ثبت شده 

آقایی با بیان اینکه این آمارهای غیرقابل کتمان و انکار برای بعضی از دوستان در داخل کشور قابل باور نیست اما دشمنان را دچار یاس و ناامیدی کرده است خاطرنشان کرد: امروز در جمع 15 کشور برتر علمی دنیا قرار داریم و بنابر اعلام سازمان جهانی ثبت اختراعات فقط در دو دهه اخیر 26 هزار اختراع در سطح جهانی توسط همین جوانان ثبت شده است، در علوم هسته ای، نانو، زیست فناوری، هوافضا، علوم نظامی و بسیاری علوم دیگر جزو 10 کشور برتر جهان هستیم این یعنی ملت ایران باور و جوانان آن اراده کرده اند مشکلات کشور را از سر راه بردارند هرچند بدخواهان نخواهند و مخالفت ها و سنگ اندازی ها و نقدها و زخم زبان های داخلی نمی تواند جلوی این حرکت علمی را بگیرد ما تصمیم گرفتیم این راه را تحت زعامت رهبر عالی قدر انقلاب اسلامی با قدرت ادامه دهیم به یاری خدا هیچ مانعی هم نمی تواند جلوی این حرکت و سیل عظیم را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن انتظار داشت این ملت سالها قبل زیر بار فشار تحریم های ظالمانه تسلیم شود تصریح کرد: در فرایند تولید واکسن در داخل کشور ما انواع واکسن را تولید و عرضه کردیم و این تنها لبه دانش جوانان کشورمان است، جوانانی که دیروز وزوایی ها و علم الهداها و ورامینی ها از میان آنها سر برآوردند امروز در زمانی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و کسی جرات نداشت از خانه بیرون بیاید جان خود را کف دست گرفته در آزمایشگاه ها واکسن تولید کردند و این راهی است که تداوم خواهد داشت.

* سنگ اندازی دشمنان و زخم زبان مزدوران داخلی نمی تواند جلوی رشد شتابان علمی و حرکت دانشجویی کشور را بگیرد

استادیار دانشگاه پیام نور ادامه داد: آن روزی که سازنده واکسن آمریکایی به یک ورزشگاه دعوت شد و یک ملت ایستاده برای او کف زدند و تشویق کردند در کشور ما به جوانان دانشمند ما زخم زبان زدند و در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تمسخر کردند و دانش و توانایی آنها را زیر سوال بردند. ولی خوب است بدانید آن جایی که دشمن نسبت به آن حساس است و اعتراض و واکنش منفی نسبت به آن دارد و با مزدوران داخلی فشار وارد می کند آن جا نقطه قوت ما است اگر روحانیت، بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، دانشمند و پزشک ما را می زنند بدانید اینها مایه افتخار کشور ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم همه این سنگ اندازی ها مانع پیشرفت کشور شود، از جوانان باهوش، انقلابی و مستعد شهرستان دعوت کرد و افزود: در دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر سیاست درهای باز را در پیش گرفته ایم فرصت برای همه جوانان دانشمند فراهم است مکانیزم ها و سازوکارهای آن را نیز ایجاد کرده ایم بیایید تا همه دست به دست هم دهیم و حداقل مشکلات موجود کشور را حل کنیم

* دانشگاه ها به تعمیق اعتقادات دینی و ارتقا معرفتی نیاز دارند

رئیس دانشگاه پیام نور واحد شاهین شهر گفت: ما این روزها در دانشگاه ها نیاز به تعمیق اعتقادات و باورهای دینی و ارتقا وضعیت معرفتی داریم در این راه همه باید کمک کنند و راهی جز ماندن در این مسیر برای ادامه حرکت وجود ندارد در برابر تهدیدات نرم کانون های ضد معنویت، ضد اخلاق و فساد باید دست به دست هم داده ایستادگی و مقاومت کنیم.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.