۰۷:۰۰ - یکشنبه ۰۶ تیر ۱۴۰۰

به مناسبت گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه؛

سپاسنامه اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه از کارکنان دستگاه قضا

قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفا نموده است

به گزارش شاهین پرس؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه در پیامی به مناسبت سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی  (ره) ضمن تبریک هفته قوه قضائیه از زحمات کارکنان و قضات مجموعه دادگستری و دادسرای شهرستان قدردانی کرد.

«ان حکمت فاحکم بینهم بالقسط ان الله یحب المقسطین» «و اگر در میان آنها داوری کنی با عدالت داوری کن که خدا عادلان را دوست دارد».سوره مبارکه مائده آیه 42

ما در زیر بار سختی ها و مشکلات و دشواری ها قد خم نمی کنیم. ما راست قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم، و یا زخم بخوریم و به خاک بیفتیم و الا هیچ قدرتی پشت ما را نمی تواند خم کند. شهید مظلوم دکتر بهشتی(ره)

قوه قضاییه به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی بی بدیل در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی و آزادی های مشروع شهروندان ایفا نموده است و در راستای اجرای عدالت در بیش از چهار دهه گذشته یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت عادلانه اسلامی نموده است که شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، گواهی روشن براین مدعاست. از دیدگاه اسلام، منصب قضاوت، ظریف ترین، حسّاس ترین و مهم ترین، و در عین حال از خطرناک ترین جایگاه های اجتماعی در جامعه است. در یک نگرش، اسلام قاضی را نماینده خداوند در زمین و با فضیلت ترین انسان ها می داند، از همین روست که حضرت علی امیرمؤمنان علیه السلام در تعبیری زیبا و متین، خطاب به شریح قاضی می فرماید: «ای شریح! مجلس قضاوت، جایگاهی است که یا پیامبران و جانشینان به حق ایشان در آن قرار می گیرند، و یا سیه رویان و بدبختان بر آن تکیه می زنند». بر این پایه، فاصله میان قاضی شایسته و قاضی زشت کار، فاصله میان بالاترین درجات بهشت و پایین ترین درکات دوزخ دردناک است. خداوند همه ما را در مسیر عدالت بی بدیل مولای متقیان حضرت علی (ع) قرار دهد.

اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، بویژه شهید مظلوم آیت الله بهشتی (ره) هفته قوه قضائیه را به همه هموطنان تبریک و تهنیت عرض نموده و از تلاشها و خدمات شایسته همه کسانی که در برقراری عدل و عدالت تلاش می کنند خصوصا ریاست مکرم قوه حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی زید عزه، دادستان محترم جناب آقای سید نصرالله صالحی زید عزه و ریاست محترم دادگستری جناب آقای محمود باقری زید عزه و تمامی کارکنان و قضات محترم دادگستری شهرستان شاهین شهر و میمه تشکر و قدردانی می نماید.

حسن بابایی

اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.