۰۹:۴۰ - سه شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۹

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر؛

دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب در شاهین شهر برگزار می شود

امام جمعه شاهین شهر از برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب با هدف ایجاد بالندگی و شکوفایی آرمان های انقلاب اسلامی و حرکت در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی همزمان با ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر در شاهین شهر خبر داد.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام قاسم هاشمی شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه از برگزاری دومین همایش “فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب” به مناسبت دهه فجر در شاهین شهر خبر داد و اظهار کرد: ستاد بزرگداشت دهه فجر شهرستان شاهین شهر و مبمه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۴۴۰ برنامه پیش بینی کرده است که برگزاری «همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی» و «همایش تجلیل از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی» جزو 40 ویژه برنامه شاخص ایام الله دهه فجر در شاهین شهر است.

امام جمعه شاهین شهر در ضرورت و اهمیت برگزاری این همایش ابراز کرد: فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی اگر به درستی تبیین شود اراده ها در خدمت، پشتیبانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی خواهد بود و بالندگی نظام به سمت اهداف و آرمان ها سرعت بیشتری پیدا می کند.

*عقب ماندگی و نارضایتی ها ناشی از عدم درک صحیح از فلسفه تشکیل انقلاب اسلامی است

وی عدم درک صحیح از فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را عامل اصلی مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر در برخی از بخش ها عقب ماندگی و نارضایتی های اجتماعی دیده می شود به دلیل این است که  فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی به درستی در آن بخش ها تبیین نشده است چنانچه همه می بینند حوزه دفاعی ما در منطقه سرآمد است زیرا جنس اراده ها از جنس اراده شهید سلیمانی است که اهداف و ارمان های انقلاب با گوشت و خون او عجین شده بود.

حجت الاسلام هاشمی شرط رشد و شکوفا شدن ابعاد بشر را تنها در بستر نظام های دینی از جمله جمهوری اسلامی دانست و با بیان اینکه مدرنیته به ابعاد اصلی انسان بی توجه است تاکید کرد: روح سکولاریسم(بی دینی)  و مدرنیته نمی تواند انسان را به آرامش برساند چرا که تنها به بعد حیوانی انسان توجه مفرط دارد. بنابراین حاکمان عالم باید به بعد قدسی و معنوی انسانها توجه کرده و گفتگو کنند.

وی با بیان اینکه علت دشمنی ها و تحریف دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به این دلیل است که نمی خواهند این نظام وحیانی در دنیا برجسته باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به بعد قدسی و انسانی بشر توجه دارد اما حاکمان و مفسران سیاسی دنیا نفوذ و خطر تفکر جمهوری اسلامی را حس کرده و می‌دانند، ایدئولوژی‌های جمهوری اسلامی به صورت فرامرزی عمل می کند و طومار لیبرالیسم و سوسیالیسم را در هم خواهد پیچد از این رو با تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی به دنبال ضربه زدن بر پیکره فرهنگی و باورهای انقلابی جوانان و توجوانان کشورهستند.

رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، به تفاوت عمیق و شگرف روح انقلاب اسلامی و حاکمیت جمهوری اسلامی با سایر انقلاب ها و حاکمیت‌ها اشاره کرد و افزود: در دنیایی که فلسفه های متزلزل و پوشالی اومانیسم و لیبرالیسم، خوشبختی برای بشر را تامین نیازهای مادی می داند و به دنبال قطع ارتباط بشر با خدا هستند، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) ظهور کرد و راهی برای عبور از تباهی به وجود آورد به گونه ای که انقلاب اسلامی امروز طرفداران خود انگیخته بسیاری در سراسر دنیا دارد.

* هدف همایش؛ تربیت مدیرانی با اراده از جنس شهید سلیمانی

وی  با بیان اینکه گام دوم انقلاب روشن کننده مسیر استراتژیک دیدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌های حضرت امام راحل است، خاطرنشان کرد: هدف همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، تبیین فلسفه سیاسی تشکیل انقلاب اسلامی در دهه دوم برای خدمت‌گزاران مردم در دولت است تا خادمان مردم، مدیرانی از جنس سردار شهید قاسم سلیمانی را به‌عنوان الگوی خدمت گذاری خود درحرکت پرشتاب نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دهند.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اثر گذاری مثبت برنامه های فرهنگی و پیشرو بودن شاهین شهر در بسیاری از امور فرهنگی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری نخستین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، سال گذشته در شاهین شهر، مجموعه های دیگری در سراسر کشور اقدام به برگزاری چنین همایش هایی کردند.

امام جمعه شاهین شهر افزود: دومین همایش سراسری فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، به دلیل شرایط کرونایی با حضور تعداد محدودی از ائمه جمعه و جماعات استان، اندیشمندان و نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه های کشور، مدیران و روسای دستگاه های کشور روز 16 بهمن در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی همزمان با ایام دهه فجر در شاهین شهر فضای بی در و پیکر و افسار گسیخته مجازی را تهاجم ناجوانمردانه دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان با تهاجم ناجوانمردانه، آنچه را که فرزندان خود را از آن منع می کنند به وفور در اختیار جوانان ما قرار داده اند امروز لازم است برای مقابله با این تهاجم ناجوانمردانه هر خانه به یک سنگر فرهنگی تبدیل شود.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شاهین شهر به عنوان دومین شهر باسواد کشور گفت: به منظور تعامل و وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه و مراکز علمی شهرستان شاهین شهر و میمه، 27 آذر سال جاری هیئت اندیشه ورز در شهرستان تشکیل شده و تاکنون جلسات متعدد آن بطور مستمر با حضور مدیران رده بالای شهرستان برگزار می شود.

*برگزاری دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی با هماهنکی ستاد کرونا و استفاده از یک سوم ظرفیت تالار شیخ بهایی

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه نیز در ادامه این نشست، پبروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را سرمایه اجتماعی و فرصتی مغتنمی در دهه پایانی قرن بیستم برای کشور دانست و اظهار کرد: به اعتراف بزرگترین تحلیل گران و سیاستمداران جهان، پدیده انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب جهان است که استقلال، آزادی و پیشرفت از دستاوردهای بزرگ آن است و امروز هر کدام از ما در هر مسئولیتی که قرار داریم باید برای فضای فکری  و حفظ و پیشرفت این سرمایه بزرگ اجتماعی تلاش کنیم.

اسفندیار تاجمیری، با بیان اینکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه براساس بسیاری از شاخصه های توسعه در تراز و رتبه اول استانی از جمله کسب رتبه نخست توسعه انسانی در سال گذشته، کسب رتبه اول ارزش افزوده صنعتی و عنوان باسوادترین شهر کشور بعد از شهر کرج را دارا است همچنین فرمانداری این شهرستان در جشنواره سال جاری شهید رجایی به عنوان برترین فرمانداری استان انتخاب شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت کم خطر کرونایی شهرستان شاهین شهر و میمه اشاره کرد و مدیریت مطلوب در مهار کرونا را مرهون هماهنگی، همراهی و همکاری مردم دانست و افزود: دومین «همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب» با اجازه ستاد کرونا و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از یک سوم ظرفیت تالار شیخ بهایی برگزار خواهد شد.

* انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل اساسی بدیع و نو در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی 

مهدی غراب، نیز در ادامه این نشست گفت: دومین «همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب» با شعار “دولت سازی، جامعه‌پردازی و تمدن نوین اسلامی در دهه پنجم انقلاب” با سخنرانی استاد “نجف لک زایی” استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دکتر “موسی نجفی” استاد تمام علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی و تمدن اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی 16 بهمن در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می شود.

دبیر همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، با بیان اینکه این همایش سال گذشته برای نخستین بار با حضور بیش از یک هزار نفر در اجلاسیه اصلی همایش و ۱۲۰ نفر در کارگاه “امنیت متعالیه” برگزار شد، محورهای اصلی این همایش را «نقش حکمت متعالیه در پیدایش، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی»، «ریشه‌ها و پشتوانه‌های فلسفی انقلاب اسلامی(مبانی و بنیادهای فلسفی انقلاب اسلامی)»، «تبیین و نقش حرکت جوهری ارادی در انقلاب اسلامی» و «نقش حکمای حکمت متعالیه در تحولات سیاسی اجتماعی معاصر بویژه انقلاب اسلامی» عنوان کرد.

وی «نقش و ظرفیت افسار اربعه در تبیین انقلاب اسلامی»، «حکمت متعالیه بنیاد انقلاب اسلامی»، «انقلاب اسلامی برآمد حکمت متعالیه»، «حرکت جوهری و تحولات اجتماعی و سیاسی معاصر»، «امنیت،آزادی و عدالت از منظر حکمت متعالیه» و «مبانی حکمی-فلسفی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» را از دیگر محورهای دومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، ذکر کرد.

غراب افزود: سال گذشته این همایش با هدف تبیین و اطلاع رسانی اصل فلسفه سیاسی از کهن و حکمت متعالیه ملاصدرا و پردازش آن در جامعه کنونی به دلیل مغفول بودن آن در چهار دهه پس از انقلاب اسلامی برگزار شد که امسال دومین همایش با هدف طرح فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی به عنوان یک اصل اساسی بدیع و نو در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی، برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با برگزاری همایش تجلیل از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا از پوستر شهیدان مرتضی شریفی، محمد پهلوان، عبدالرئوف صالحی، غلام‌حسین کیماسی و مصطفی شبانی به عنوان شهدای انقلاب شهرستان شاهین شهر و میمه نیزرونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.