۲۰:۱۵ - چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه:

33 درصد بیماران کرونایی شهرستان بیماری زمینه ای دیابت دارند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه با تاکید بر مراقبت بیشتر به افراد دارای بیماری زمینه ای گفت: اغلب بیماران کرونایی بستری شده روزهای اخیر دارای یکی از بیماری های زمینه ای دیابت، قلبی و عروق، مزمن تنفسی، سرطان و کلیوی هستند.

به گزارش شاهین پرس؛ دکتر علی پارسا در جلسه ستاد مقابله و مدیریت کرونای شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به آمار و عوامل افزایش مبتلایان و قربانیان بیماری کرونا و انتقاد از رفتار غیر اخلاقی برخی مبتلایان خفیف کرونایی که با نقض قوانین قرنطینه خانگی، موجب ابتلا سایر شهروندان و تشدید بیماری در جامعه می شوند اظهار کرد: هفته گذشته در حالیکه آمار مبتلایان در شاهین شهر کاهش پیدا کرد اما در مقابل به دلیل سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرهای گرگاب، میمه، وزوان و لایبید آمار افزایش پیدا کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با بیان اینکه 33 درصد بیماران کرونایی روزهای اخیر شهرستان دارای بیماری دیابت بودند خاطرنشان کرد: بین بیماری های زمینه ای و بیماری کرونا ارتباط خطرناکی دارد بطوریکه اغلب بیماران کرونایی بستری شده روزهای اخیر دارای یکی از بیماری های زمینه ای دیابت، قلبی و عروق، مزمن تنفسی، سرطان و کلیوی هستند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ پایگاه سلامت با ۶۰۰ نیروی بسیجی در مساجد تصریح کرد: نیروهای افتخاری بسیج پس از گذراندن دوره‌های دوهفته‌ای، راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا را به‌صورت چهره به چهره به شهروندان آموزش می‌دهند.

پلمپ 22 واحد متخلف شهرستان در طرح تشدید بازرسی و نظارت بهداشت محیط 

پارسا به طرح تشدید بازرسی و نظارت از اماکن عمومی و واحدهای صنفی اشاره کرد و افزود: گروه مهندسی بهداشت محیط شهرستان شاهین شهر و میمه هفته گذشته از بیش از ۴۷۰ واحد صنفی عرضه کننده مواد غذایی و بهداشتی و اماکن عمومی شهرستان بازدید کردند که منجر به صدور سه اخطار کتبی و ارجاع پرونده دو واحد متخلف به مراجع قضایی و پلمپ 22 واحد متخلف شد.

وی از تذکر کتبی و تعطیلی ۳۹ واحد آرایشگاه مردانه و زنانه، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی که فعالیت‌های مخفیانه داشتند خبر داد و افزود: توقیف و معدوم سازی بیش از چهار هزارو 69 کیلوگرم انواع مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف انسانی نیز از جمله اقدامات مهم بازرسان بهداشت محیط شهرستان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه تاکید کرد: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان کلیه سالن های ورزشی عمومی و خصوصی پربرخورد و خطرساز از 20 آبان تا 20 آذر اجازه فعالیت ندارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.