۱۳:۱۹ - دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

مرگ جامعه در نداشتن روحیه مطالبه گری و بی تفاوتی رسانه ها نسبت به مسائل جامعه/ رتبه نخست اداره ارشاد شاهین شهر در سطح استان

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، گفت: مطالبه گری و نقد منصفانه باید سرلوحه رسانه ها باشد چرا که نداشتن روحیه مطالبه گری و بی تفاوتی رسانه ها نسبت به مسائل جامعه، موجب مرگ جامعه می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ اصغر مختاری، در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه، با اشاره به اهمیت و نقش رسانه ها، روحیه مطالبه گری را نقطه قوت و برجسته رسانه ها نسبت به سایر سطوح جامعه دانست و اظهار کرد: نداشتن روحیه مطالبه گری و بی خیالی و بی تفاوتی رسانه ها نسبت به مسائل جامعه، مرگ جامعه را به همراه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، فعالیت پویا و مستمر رسانه ها با وجود مشکلات اقتصادی را کار هنرمندانه ناشی از عشق، تعهد و انگیزه اصحاب رسانه دانست و تاکید کرد: با توجه به حس تعهد و مسئولیت پذیری که در نهاد اصحاب رسانه وجود دارد باید تلاش کرده و روحیه مطالبه گری را در وجود خود تقویت کنند و در هر عرصه ای که جامعه نیاز دارد مطالبه گری به همراه نقد منصفانه را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی به فعالیت خوب مطبوعات در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: مطبوعات استان اصفهان با وجود مشکلات متعددی که با آنها روبرو هستند در مقایسه با سایر استان های کشور به لحاظ کمی و کیفی در وضعیت نسبتا خوبی قرار دارد

کسب رتبه نخست اداره فرهنگ و ارشاد شاهین شهر در سطح استان

مختاری، در ادامه با بیان اینکه وضعیت مطبوعات شهرستان شاهین شهر و میمه رضایت بخش نیست، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود شهرستان شاهین شهر و میمه، متاسفانه در حوزه رسانه، حق مطلب ادا نشده است که بخشی از آن به نحوه عملکرد و تعامل دستگاه های حاکمیتی و بخشی نیز به خود رسانه ها متوجه است.

وی بررسی و واکاوی موانع و مشکلات حوزه رسانه را ضروری دانست و با تاکید بر تشکیل شورای هم اندیشی اصحاب رسانه شهرستان، افزود: تشکیل شورای هم اندیشی  اصحاب رسانه یک گام به جلو برای پویایی، انسجام و رفع مشکلات و موانع رسانه های شهرستان است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، از کسب رتبه نخست ارزیابی شاخص های اختصاصی اداره فرهنگ شاهین شهر خبر داد و افزود: اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه سال گذشته براساس شاخص های ارزیابی و اختصاصی در حوزه های مختلف اعم از قرآن، تئاتر، تعزیه، سینما و غیره بالاترین امتیازها را کسب و رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داد.

امروزه مردم به اخبار فضای مجازی اعتماد ندارند مگر اینکه پیوست رسانه ای داشته باشد

مرضیه باقرصاد، با تاکید بر ضرورت آموزش و ارتقا سواد رسانه ای و با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه های مجازی را به عنوان رسانه نمی شناسد، اظهار کرد: اخبار فضای مجازی گرچه تا سال 97 در میان مردم دارای اعتبار و اهمیت بود ولی بررسی های اخیر نشان می دهد امروزه مردم به اخبار فضای مجازی اعتماد ندارند مگر اینکه منبع موثق و پیوست رسانه ای داشته باشد.

رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، افزود: یکی از وظایف ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها رایزنی با دستگاه های مختلف برای همکاری و انسجام بیشتر و بهتر با رسانه ها دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه شاهین شهر، شهری پویا و فعال و از ظرفیت و پتانسیل رسانه ای بالایی برخوردار است، به تشکیل شورای هم اندیشی مطبوعات تاکید و خاطرنشان کرد: شورای هم اندیشی مطبوعات بازویی توانمند و قوی برای اداره ارشاد و اصحاب رسانه در شهرستان ها است و موجب همدلی و همزبانی رسانه ها می شود.

بیمه خبرنگاران و مدیران نشریات، اهمیت فعالیت های پایگاههای خبری، نحوه توزیع آگهی های ثبتی و دادگستری در نشریات از جمله موضاعات دیگری بود که رئیس گروه مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به آنها پرداخت و به سئوالات در این خصوص پاسخ داد.

اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شناسنامه و هویت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند 

فرزاد رادمنش،  نیز در این جلسه با اشاره به کسب رتبه نخست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر در سطح استان، اظهار کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، شناسنامه و هویت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که با توجه با رسالتی بر عهده دارند باید پیگیر مسائل و مشکلات جامعه باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه، افزود: اجرای برنامه های متنوع و محتوا محور، وجود هنرمندان متعهد و توانمند، مشارکتهای عمومی و اجتماعی، و تجربه و تخصص نیروی کارآمد از جمله عوامل تأثیرگذار در حوزه عملکرد این اداره است که با نظارت دقیق و حمایت حوزه های کارشناسی در بسیاری از عرصه های فرهنگی هنری توانسته است سرآمد و ممتاز باشد.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی شاخص های اختصاصی در بخشهای مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاههای هنری، تولیدات و اجراهای نمایشی و سینمایی، رشد هنرجویان آموزشگاههای آزاد هنری، توسعه مراکز و کانونهای فرهنگی هنری مساجد، سرانه کتاب و رشد و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، رشد کمی و کیفی مطبوعات و رسانه، توسعه مراکز هنری و توسعه موسسات قرآن و عترت هر ساله درسطح استان انجام می شود که در سال ٩٧ مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه موفق به اخذ بالاترین امتیاز و کسب رتبه برتر شد.

جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه شهرستان شاهین شهر و میمه، با حضور اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، مرضیه باقرصاد رئیس گروه رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه، و جمعی از اصحاب رسانه شهرستان تشکیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.