۰۷:۲۲ - چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر:

تولید بیش از پنجاه تن خاک برگ از خزان درختان شاهین شهر/ کاشت 110 هزار انواع گل در میادین سطح شهر

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر، از تولید پنجاه تن خاک برگ خبر داد و گفت: به منظور ایجاد نشاط و شادابی شهروندان در آستانه فرارسیدن فصل بهار بیش از 110 هزار انواع گل در میادین و بلوارهای سطح شهر شاهین شهر کاشته شده است.

به گزارش شاهین پرس؛ مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر، از تولید پنجاه تن خاک برگ خبر داد و اظهار کرد: برگ های حاصل از خزان پاییز و زمستان درختان در سطح شهر پس از جمع آوری و انجام فرآیندهای علمی توسط کارشناسان سازمان به بیش از پنجاه تن خاک برگ تبدیل شد.

علی عرب، با بیان اینکه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر، امسال برای نخستین بار اقدام به تولید خاک برگ کرده است، خاطرنشان کرد: خاک برگ تولید شده با گذراندن مراحل آزمایشگاهی و داشتن شوری( ph – c/n) ضمن عاری بودن از هرگونه مواد شیمایی که باعث غنی تر شدن خاک می شود، به علت داشتن شوری و اسیدیته و سایز بندی مناسب می تواند یکی از بهترین کودهای آلی برای گیاهان گلخانه ای و آپارتمانی باشد.

وی افزود: خاک برگ تولیدی امسال علاوه بر تامین نیاز گلخانه سازمان، بالغ بر یک میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های سازمان داشته است که امیدواریم سال آینده، حجم وسیع تری از این خاک برگ را تولید کنیم.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر، با بیان اینکه در سال جاری با احداث ۱۰ بوستان محله ای جدید تعداد بوستان های شاهین شهر به ۱۰۵ بوستان افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: فضای سبز شاهین شهر به 334 هکتار افزایش پیدا کرده است و سرانه فضای سبز نیز حدود نوزده و نیم متر مربع می باشد که با توجه به شرایط و موقعیت زیست محیطی و اقلیمی شهر در مقایسه با استانداردهای ملی سرانه مطلوبی بوده و سعی بر این است در صورت فراهم شدن شرایط مساعد این سرانه را افزایش دهیم.

وی افزود: به منظور ایجاد نشاط و شادابی شهروندان در آستانه فرارسیدن فصل بهار بیش از 110 هزار انواع گل در میادین و بلوارهای سطح شهر شاهین شهر کاشته شده است از شهروندان درخواست می شود در حفظ و حراست از فضای سبز موجود نهایت تعامل و همکاری را با نیروهای سازمان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.