۱۸:۱۰ - جمعه ۰۶ مهر ۱۳۹۷

نماینده تشکل های دانشجویی شاهین شهر و میمه:

عامل اصلی مشکلات کشور، نحوه مدیریت مسئولان است/ ما در کشور محرمانه نداریم، مسائل باید برای مردم شفاف سازی شود

نماینده تشکل های دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه، عامل اصلی مشکلات کشور را نحوه مدیریت مسئولان دانست و گفت: ما در کشور محرمانه نداریم، مسائل باید برای مردم شفاف سازی شود.

به گزارش شاهین پرس؛ نماینده تشکل های دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، اظهار کرد: جمهوری اسلامی از بدو تولد در تیرس عداوت ها و دشمنی های استکبار شرق و غرب قرار داشته است و در میدان های متعدد جنگ نظامی، فرهنگی و اقتصادی زخم هایی به خود دیده و با مشکلات متعددی روبرو بوده است.

حامد پناهنده، با اشاره به حمله تروریستی 31 شهریور ماه شهر اهواز، خاطرنشان کرد: اقدامات و حمله های کورکورانه دشمنان هیچ تاثیری جز افزایش بیداری ملت ایران ندارد، و به فرموده حضرت امام خامنه ای مدظله العالی گوشمالی سختی به عوامل بزدل این حادثه که دستشان در جیب سعودی و امارات است خواهیم داد.

ریشه و عامل اصلی مشکلات کشور در نحوه مدیریت مسئولان است

وی ضربات و زخم های فرود آمده بر پیکر نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمن خارجی را به تنهایی بی اثر دانست و اظهار کرد: اگر دقیق‌تر به صحنه نگاه کنیم و به دنبال ریشه مشکلات و عامل زخم های اساسی جمهوری اسلامی باشیم آن را در داخل کشور و آنهم در نحوه مدیریت مسئولان خواهیم یافت.

دانشجوی کارشناسی مدیریت، یکی از موضوعات اساسی امروز کشور را شناخت مسئولانی است که نحوه مدیریت آنان هیچ قرابتی با اسلام، انقلاب و مبانی فکری امام و رهبری ندارد. خاطرنشان کرد: امروز ما با مسئولانی مواجه هستیم که در راس امور اجرایی کشور قرار دارند اما به جای خدمت به مردم صرفا به دنبال سیاسی بازی هستند و از اینکه در اوج فشار معیشتی بر مردم، به تفریح بروند و عکس بگیرند هیچ ابایی ندارند.

وی با بیان اینکه با مسئولانی مواجه هستیم که سخت کار می کنند اما نه برای مردم بلکه صرفا برای خود و خویشاوندانشان، ابراز کرد: دسته بندی مسئولان به همین جا ختم نمی شود. عده ای از مسئولانی در کشور کار و تلاش می کنند اما نه تنها نگاهشان به ظرفیت های بومی و داخلی نیست بلکه غرب زده هستند و می خواهند با مدل‌های اقتصادی نئوکینزی مشکلات جمهوری اسلامی را حل کنند.

پناهنده، افزود: دسته دیگری از مسئولان کشور نیز مجدانه کوشش می کنند و برای مردم و انقلاب تلاش می کنند لکن در شناخت اولویت ها دچار مشکل جدی هستند باید از مسئولان صدا و سیما پرسید که آیا پوشش خبری دستگیری مفسدان اقتصادی در اولویت است یا بازتاب خبری اعترافات چند فعال صفحه مجازی اینستاگرام؟

وی با بیان اینکه تفکر انقلابی وجود مسئول مردمی همراه با نظارت همگانی را نیاز جامعه امروز می داند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مسئولان مردمی بودن است چرا که مسئول مردمی رنج مردم کف جامعه را درک می کند و از بطن جامعه خبر دارد و می داند که قشر محروم جامعه برای تهیه مایحتاج اولیه زندگی با چه سختی هایی روبرو است.

ما در کشور محرمانه نداریم، مسائل باید برای مردم شفاف سازی شود

نماینده تشکل های دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه، ادامه داد: مسئول مردمی مردم را ارباب رجوع خود می داند و آنها را تکریم می کند و سازوکارهای اداری را طوری ترتیب می دهد که عزت و کرامت مردم حفظ شود و مصرانه به دنبال حل مشکلات مردم است و تحت تاثیر لابی های قدرت و ثروت قرار نمی گیرد، فرایندها را طوری مدیریت نمی کند که منافع عامه مردم در مقابل منافع خواص پایمال شود.

وی با بیان اینکه برای نظارت همگانی باید مردم را به صحنه آورد، تاکید کرد: ما در جمهوری اسلامی محرمانه نداریم باید مسائل کشور برای مردم شفاف شود و این مسئله نیز نیازمند برنامه ریزی جدی است.

پناهنده، وضعیت اقتصادی و معیشتی را اولویت اول امروز کشور عنوان و ابراز کرد: فشار سنگین معیشتی و اقتصادی که امروز مردم عزیز کشورمان با آن به طور جدی روبرو هستند نتیجه آن تفکری است که بر دولت و مجلس فعلی حاکم است.

تلاش برخی مسئولان و نمایندگان مجلس برای تصویب FATF

وی افزود: برجام عصاره اندیشه ای است که موجب شد امروز علاوه بر محدودیت های گسترده ای صنعت هسته ای، با اعمال تحریم های جدید دشمن نیز روبرو هستیم، و متاسفانه  این مسئله به همین جا ختم نشده و روسای دولت و مجلس بر خلاف منویات صریح رهبر انقلاب باز هم به امید تحقق وعده های سرخرمن اروپا، در تلاش برای تصویب لوایح FATF در مجلس هستند.

دانشجوی کارشناسی مدیریت، افزود: خطرناکترین بخش FATF همان کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم و شفافیت مالی که از آن سخن می گویند است اما سوال این است که شفافیت برای چه کسی است؟ شفافیت برای مردم ایران یا برای دشمنان انقلاب اسلامی؟ بی تردید اگر تصویب FATF هم به تصویب 20 دقیقه ای برجام در مجلس اضافه شود باید نام برخی نمایندگان را در کتاب های تاریخ ایران و در کنار معاهدات قاجاری ماندگار ببینیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با بصیرت کشور از نمایندگان محترم مجلس درخواست دارند تا ضمن شفافیت رای نمایندگان در تمام مراحل بویژه مسئله حساس FATF، نسبت به توطئه کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم و گرانی سرسام آور و احتکار و کم فروشی ها توجه ویژه داشته باشند.

تشکیل اتاق جنگ اقتصادی باید اولویت نخست مسئولان برای مشکلات معیشتی مردم باشد

پناهنده، تاکید کرد: آنچه امروز در داخل کشور باید در مقابل اتاق جنگ اقتصادی دشمن در اولویت نخست قرار بگیرد تغییر سیستم اداره کشور متناسب با جنگ اقتصادی است و باید دادگاه جنگ اقتصادی ایجاد شود و پرونده برهم زنندگان امنیت اقتصادی کشور در اولویت بررسی قرار بگیرد و مفسدان اقتصادی با سرعت به اشد مجازات برسند.

وی افزود: تعداد بیشتر بنگاه های مشاور املاک در شاهین شهر نسبت به تعداد فروشگاه های عرضه مواد غذایی یعنی وجود سودهای بی‌حساب و کتاب در بازار مسکن، پر واضح است که باید با ابزار مالیاتی، با سودجویی راحت‌ طلبانه‌ این بازار کنترل شود، اگر نمی‌شود باید پرسید منافع چه کسانی در میان است؟

تاثیرات سوء اقتصادی و فرهنگی هایپر مارکت ها بر زندگی مردم جامعه

نماینده تشکل های دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه، به آثار فرهنگی و اقتصادی هایپر مارکت ها اشاره کرد و افزود: اثر سوء اقتصادی‌ هایپر مارکت ها در انحصاری کردنِ بازار و بلعیدنِ فروشگاه‌های خرد و بیکاری شاغلانی که هرکدام نان‌آور یک خانواده هستند و آثار سوء فرهنگی‌ از جمله مصرف‌زده کردن جامعه است لذا مردم نباید شیفته و فریفته‌ تبلیغات بی امان این هایپر مارکت ها شوند.

وی خاطرنشان کرد: گرچه امروز شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست اما در این جنگ اقتصادی نباید به مردم گفت که فعلا مدیریت همین و وضعیت همین است بلکه احزاب، گروه ها و مسئولان نیز باید با مردم و در کنار مردم باشند تا شرایط را بهتر درک کنند و به جای پاک کردن صورت مسئله به طور جدی به دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشند.

پناهنده، خطاب به اجزاب و جریان های مختلف سیاسی کشور گفت: در برهه حساس کنونی همیاری نکردن و ضربه زدن به دولتی که بعضا خودتان برای به روی کار آمدنش تلاش کرده اید، به امید دستیابی به کرسی های مجلس آتی تصمیمی به دور از اخلاق و انصاف است.

تحریم، علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور نیست

وی با بیان اینکه تحریم علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور نیست، خاطرنشان کرد: تحریم دست می‌گذارد روی نقاط ضعف ها و زخم ها و فشار می‌آورد. اما باید بدانیم مسئله‌ اصلی این است که اقتصاد ما آسیب پذیر است، اگر اقتصاد تقویت شود تحریم‌ها دیگر اثری نخواهد گذاشت وقتی اقتصاد ما وابسته به نفت باشد آن وقت تحریم اثر می‌کند. وقتی دست سفته بازان، دلالان و این خون خواران اقتصادی در کشور باز باشد تحریم اثر می‌کند. وقتی واردات و صادرات ما با دلار انجام می‌شود مسئله ای واضح است که ضرر می کنیم و تحریم اثر می‌کند. وقتی دلار که متعلق به دشمنی است که صراحتا اعلام می کند باید اقتصاد ایران را زمین زد تا حکومت ایران زمین بخورد معلوم است که سروری می‌کند و تحریم‌ها اثر می‌گذارد.

دانشجوی کارشناسی مدیریت، ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند که ارزش های ما را به ضد ارزش تبدیل کنند، شهدای ما و تفکر جهادی ما که باعث افتخار و غرور ما هستند، بی ارزش جلوه دهند و فرهنگ شهادت را از ما بگیرند، عزاداران حسینی باید مراقب توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی باشیم و بتوانیم بصیرت واقعی را نیز پیدا کنیم.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از صدر اسلام تا تاکنون، آرامش امروز کشور را مدیون جانفشانی ها و از خودگذشتگی های شهدا و خانواده های جلیل القدرشان دانست و اعلام کرد: ما به آینده بسیار امیدواریم و برای پیروزی جمهوری اسلامی در همه نبردها همچون شهید احمدی روشن ها پرتلاش تا انتها خواهیم ایستاد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.