۱۴:۲۴ - جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷

امام جمعه شاهین شهر:

لزوم درک جنگ اقتصادی و روانی دشمنان و نشان دادن پیشرفت های کشور/ مسئولان از زد و خوردهای سیاسی پرهیز کنند

امام جمعه شاهین شهر، با اشاره به برخی اعتصابات صنفی در نقاط مختلف کشور، نسبت به نقشه دشمن در جنگ اقتصادی و روانی هشدار داد و گفت: دشمن می خواهد تا مردم همیشه نیمه خالی لیوان را ببینند و پیشرفت ها را برای مردم بی اهمیت جلوه می ‏دهند‏.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام مرتضی ملکیان، در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهین شهر، با اشاره به روز جهانی جمعیت در 20 تیرماه، اظهار کرد: دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سه عامل زمین، سرمایه و نیروی انسانی از عوامل مهم توسعه و پیشرفت کشورها هستند که باید با هم در تعامل و مشارکت باشند که در این بین نیروی انسانی کارآمد ارزش ویژه ای دارد که اگر نباشد دو عامل دیگر هم به جایی نخواهند رسید.

وی با بیان اینکه شعار« فرزند کمتر، زندگی بهتر» شعاری استعماری بود که در ابتدای انقلاب در جامعه تبلیغ می شد، افزود: اگر ایران به همین صورت و با همین رشد جمعیت پیش برود، در 80 سال آینده جمعیت ایران به حدود 30 میلیون کاهش می یابد که قسمت عمده آن جمعیت را افراد کهنسال تشکیل می دهند.

امام جمعه شاهین شهر، اجرای سیاست های تکثیر نسل ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب را از ضروریات کار دولت دانست و گفت: در روایت است که پیامبر اسلام(ص) به جمعیت بالای امت اسلامی افتخار می کردند و تکثیر جمعیت مسلمین را دوست می داشتند.

حجت الاسلام ملکیان، با اشاره به واقعه کشتار فجیع مردم و روحانیان در مسجد گوهرشاد مشهد به دست پلید عمال رضاخان پهلوی به منظور اعمال قانون کشف حجاب، تصریح کرد: رضاخان می خواست جامعه را از شرعیات و محتوای اسلام خالی کند و با متحدالشکل کردن لباس مردان و کشف حجاب می خواست فرهنگ اسلامی جامعه را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در کتاب خاطرات مستر همفر که جاسوس انگلیسی در ایران بود از حجاب به عنوان عامل رشد و پیشرفت ایران یاد شده است، ابراز کرد: آن شخص می گوید برای تسلط بر ایران و چپاول ایرانیان باید کاری کنیم تا زنان آن ها نسبت به حجاب و چادر بی تفاوت شوند.

امام جمعه شاهین شهر، بدحجابی های موجود در جامعه امروز ایران را ناشی از فرهنگ سازی غربی دوران پهلوی و باقیمانده تخم فرهنگی غلط آن روزگار دانست و اظهار کرد: بنایی که رضاخان و با زور و سپس فرزندش محمدرضا پهلوی با کار نرم فرهنگی بنا نهادند تأثیر زیادی بر روی فرهنگ جامعه ایران داشت که هنوز هم آثار شوم آن ادامه دارد.

حجت الاسلام ملکیان، با بیان اینکه بخشی از علل متلاشی شدن خانواده ها را باید در همین بی حجابی و بدحجابی ها جستجو کرد، گفت: باید بپذیریم که آثار بدحجابی می تواند به طلاق و کمرنگی نقش خانواده در جامعه بیانجامد.

وی با اشاره به برخی اعتصابات کارگری و صنفی و مشکلات اقتصادی در قسمت های مختلف کشور، تصریح کرد: مسئولان باید همراه با مردم پیگیر مطالبات بر حق آنان باشند، البته همان طور که نماینده های صنفی و اتحادیه ها تا کنون نگذاشتند که اعتراضات مردمی به اغتشاشات و ایجاد ناامنی کشیده شود، همه مردم باید بدانند که اگر امنیت کشور مختل شود، دود آن در چشم مردم خواهد رفت و مشکلات هم حل نخواهد شد.

امام جمعه شاهین شهر، با تأکید بر لزوم آگاهی مسئولان و مردم در قبال جنگ اقتصادی دشمنان، فشار اقتصادی را آخرین حربه دشمنان علیه جمهوری اسلامی دانست و ابراز کرد: همه باید شرایط را درک کنیم و از جنگ و زد و خوردهای سیاسی و حزبی دوری کنیم تا بتوانیم با انسجام و وحدت به دشمنان ایران و اسلام تو دهنی بزنیم.

حجت الاسلام ملکیان، افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را اتفاقی عظیم در شرایط تحریم با تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه پاسداران عنوان کرد و گفت: کار شبانه روزی برای آبرسانی به مردم آبادان و خرمشهر هم کار مهم دیگر این روزها است، دشمن می خواهد تا مردم همیشه نیمه خالی لیوان را ببینند و کارهای بزرگ و پیشرفت ها را برای مردم بی اهمیت جلوه می دهند.

وی عرصه اقتصادی و روانی را میدان تاخت و تاز امروز دشمنان نظام دانست و اظهار کرد: استکبار جهانی می خواهد با فشار اقتصادی و از آن طرف با جنگ نرم و روانی از طریق رسانه های متعدد و با هزینه های گزاف مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ناامید کند، شبکه های ماهواره ای غربی با زبان فارسی با هزینه های کمرشکن تأسیس شده اند تا ایران را از طریق تبلیغات دروغ و فاسد زمین بزنند، امام مردم ایران تاکنون فریب دشمنان را نخورده اند و نخواهند خورد.

امام جمعه شاهین شهر، در خطبه اول با اشاره به توانمندی بی نظیر علمی امام صادق(ع) و احاطه ایشان به همه علوم در حد اعلا و تربیت شاگردان بسیار و کارآمد، ‏اظهار کرد: امام صادق(ع) شاگردانی را در حوزه های تخصصی مختلف علمی پرورش داده اند و افرادی که متقاضی علوم ‏مختلف بودند را در هر رشته ای به یک یا چند تن از شاگردان خود ارجاع می دادند و آن افراد بهترین پاسخ ها را به تشنگان علم ‏ارائه می کردند.‏

حجت الاسلام ملکیان، با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر نرسیدن شفاعت اهل بیت(ع) به سبک شمارندگان نماز، افزود: امام ششم شیعیان(ع) در ‏دوران امامت خود با خلفایی سفاک و بی رحم از بنی عباس معاصر بودند که بارها قصد به شهادت رساندن ایشان را داشتند، اما آن ‏امام بزرگوار(ع) توانستند در همان شرایط سخت بهترین خدمات و راهنمایی ها را به اسلام و تشیع ارائه کنند و دین خدا را از ‏خطرات حفظ نمایند.‏

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.