۱۶:۲۰ - سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

جشن روز درختکاری با کاشت 650 اصله نهال در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای

آیین جشن روز درختکاری، با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهین شهر و میمه و جمعیت هلال احمر شاهین شهر با کاشت 650 اصله نهال در محوطه پایگاه امداد و نجات جاده ای روستای جهاد آباد برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهین شهر و میمه، در مراسم جشن روز درختکاری که با حضور جمعی از مسئولان در پایگاه امداد و نجات بین جاده ای روستای جهاد آباد شاهین شهر برگزار شده بود ضمن تبریک ولادت حضرت زهراس)، به سنت درختکاری ایرانیان در آستانه فرارسیدن فصل بهار اشاره کرد و افزود: همه ساله از 15 لغایت 21 اسفند به نام روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با هدف توجه بیش از پیش مردم به حفظ منابع طبیعی نامگذاری شده است.

مهدی اکبری، خاطرنشان کرد: وضعیت بحرانی آب، گرد و غبار استانهای جنوب و جنوب غرب کشور، سیلابهای مخرب و ویرانگر شمال کشور و سایر مشکلات زیست محیطی همه بیانگر آن است که به خوبی با طبیعت رفتار نشده و این وضعیت بحرانی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: برداشت بیش از حد آب از سفرهای زیر زمینی، از بین بردن پوشش گیاهان طبیعی، ساختن سدهای بزرگ، از بین بردن تالاب ها و … اقدام هایی است که انسانها در طول سالها نابخردانه بدون توجه به تبعات آن انجام داده اند و امروز وضعیت به شدت بحرانی امروز را ایجاد کرده اند.

اکبری، دانش آموزان و دانشجویان را جامعه هدف و نسل سازنده آینده کشور خطاب قرار داد و تاکید کرد: مسئولان مراکز آموزشی باید نسل آینده کشور را نسبت به اهمیت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی آگاه و با مخاطرات آن آشنا کنند چرا که در کشور ما بیشترین افت سطح آب زیرزمینی موجب از بین رفتن تالاب ها و فرسایش خاک شده است.

وی با اشاره به دو دشت ممنوعه برخوار و میمه به لحاظ حفر چاه آب در سطح شهرستان، گفت: گرچه از صدور حفر چاه در این دو دشت جلوگیری شده است اما متاسفانه خود بهره برداران و برخی از سازمانها و ارگانها با حفر غیر مجاز چاه عمیق آب زیر زمینی را برای کشت محصولات کشاورزی نه چندان با ارزش برداشت کرده و پوشش گیاهی را از بین می برند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان، از برخورد شدید با متخلفین براساس قانون خبر داد و تصریح کرد: حفظ منابع طبیعی به تنهایی از توان اداره منابع طبیعی خارج است و لازم است که همه دستگاه ها بیش از پیش به حفظ منابع خدادادی توجه کنند تا نسل آینده با تعقل و تفکر منافع زودگذر و ظاهری خود را به حفظ منابع طبیعی ترجیح ندهند.

وی افزود: امدادگران گرچه برای نجات جان انسانها تلاش می کنند اما در آتش سوزی جنگلها و مراتع نیز به کمک اداره منابع طبیعی آمده اند و امروز با کاشت نهال در محوطه این پایگاه امداد و نجات بین جاده ای می توانند یک مروج برای حفظ و نگه داری منابع طبیعی باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر شاهین شهر، نیز در این مراسم ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: بخشی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات بین جاده ای انجام می شود و مسئولیت اصلی امدادگران کمک های اولیه و اقدامات پیش بیمارستانی در حوادث جاده ای است.

محسن امینی هرندی، با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات بین جاده ای مکانی امدادی و اسکان اضطراری در شرایط ویژه برای مسافران در راه مانده و حادثه دیده است اظهار کرد: جمعیت هلال احمر حلقه اتصال افراد نیازمند و توانمند است که امیدوار هستیم خیرین بیش از گذشته در کمک رسانی به نیازمندان همکاری داشته باشند.

اجرای سرود توسط کودکان پیش دبستانی و کاشت 650 اصله نهال در محوطه پایگاه امداد و نجات بین جاده ای خیر داوطلب منوچهر مومن زاده از دیگر بخش های این مراسم بود که با حضور جمعی از مسئولان و اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر و کارکنان اداره منابع طبیعی شهرستان برگزار شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.