۱۵:۲۶ - یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶

در مراسم تشییع شهید آروی مطرح شد:

شهادت افتخار بزرگ و حسن عاقبت بخیری است/ تلاش برای یافتن پیکرهای خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد

امام جمعه موقت شهرضا، شهادت را افتخار بزرگ و حسن عاقبت بخیری برای انسان دانست و گفت: کسانی که در راه خدمت و اعتلای وطن به این سختی ها تن داده و به شهادت رسیده بر اساس فرموده خداوند مقامی عالی دارد و زنده و ناظر بر همه ما هستند و نزد پروردگار روزی می خورند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت الاسلام علی اصغر قائمی، در مراسم تشییع پیکر شهید خدمت میلاد آروی با اشاره به مقام و منزلت بلند شهید در نزد خداوند اظهار کرد: شهادت یک افتخار بزرگ و حسن عاقبت به خیری برای یک انسان است.

امام جمعه موقت شهرضا، ادامه داد: گرچه تحمل داغ عزیزان بسیار سخت است، ولی اگر پدر و مادر و همسر و دیگر نزدیکان شهید بدانند که شهید در نزد پروردگار به چه جایگاهی رسیده است قطعا بسیار خوشحال و افتخار خواهند کرد.

وی با اشاره به روایتی از سال دوم هجرت که شهید مطهری در کتاب “شهید و شهادت” نقل کرده افزود: پدر و پسری خدمت پیامبر اکرم(ص) رسیده و هر دو به اصرار اذن رفتن به میدان جنگ بدر را می خواستند، قرعه به نام پسر افتاد و پدر در مدینه ماند پسر در میدان جنگ به شهادت رسید.

حجت الاسلام قائمی، ادامه داد: پدر بعد از خبر شهادت فرزند شبانه روز گریه می کرد. شبی فرزندش را در عالم رویا دید که در جایگاه بزرگی قرار دارد. فردای آن روز خدمت پیامبر آمد و گفت تا دیشب برای فرزندم گریه می کردم، اما از امروز برای خودم گریه می کنم که از چه مقامی جا ماندم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده شهید آروی نیز بدانند کسانی که در راه خدمت و اعتلای وطن به این سختی ها تن داده و به شهادت رسیده بر اساس فرموده خداوند مقامی عالی دارد و زنده و ناظر بر همه ما هستند و نزد پروردگار روزی می خورند.

تلاش برای یافتن پیکرهای خدمه نفتکش همچنان ادامه دارد

سیروس کیان ارثی مدیر عامل شرکت نفتکش جمهوری اسلامی ایران، که در مراسم تشییع شهید آروی شرکت کرده بود، شهدای حادثه سانچی را فرزندان این کشور و نیروهای گمنام اقتصاد مقاومتی کشور دانست و در خصوص پیگیری برای یافتن دیگر پیکرهای این حادثه گفت: شرایط بسیار سخت است و کشتی در 300 کیلومتری شانگهای و در عمق 15 کیلومتری اقیانوس قرار دارد و تلاش می کنیم غواصان را به درون کشتی بفرستیم ولی با این همه شرایط بعد از انفجار و تغییر شکل کشتی این کار را بسیار سخت کرده است.

قوانین کشور چین مقدمات انتقال پیکر را طولانی کرد

پدر شهید میلاد آروی، ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری، در خصوص طولانی شدن زمان انتقال پیکر فرزندش به کشور، گفت: بر اساس قوانین کشور چین انتقال پیکرها به کشور نیازمند مقدماتی بود و این مسئله مدت زمان طولانی را طلب می کرد، به همین دلیل موضوع انتقال پیکرها با زمانی طولانی مواجه شد.

صبح امروز با حضور مدیرعامل شرکت نفت کش ایران، مسئولان و اقشار مختلف مردم شاهین شهر پیکر شهید خدمت «میلاد آروی» از مقابل بازار خرازی این شهر بر روی دوش مردم شاهین شهر تشییع و سپس در مصلی نماز جمعه بر پیکر شهید نماز اقامه کردند و در ادامه با بدرقه باشکوه شهروندان، دوستان و همکاران در جوار شهدای دوران دفاع مقدس تدفین و به خاک سپرده شد.

مردم قدر شناس شهرستان شاهین‌شهر و میمه از تمام نقاط شهر در این مراسم شرکت کرده و با وجود مسافت طولانی از ابتدای مراسم تا محل تدفین شهید خدمت میلاد آروی حضور داشتند.

شهید خدمت میلاد آروی که 44 روز پیش بر اثر حادثه کشتی سانچی جان خود را از دست داده بود و پیکر او جزو نخستین پیکرهای یافته شده بود امروز با شکوه خاصی بر دوش مردم قدر شناس شهر تشییع و در گلزار شهدای شاهین شهر به خاک سپرده شد.

تصاویر این مراسم را اینجا ببینید

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.