۰۷:۳۰ - پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶

جهاد دانشگاهی واحد شاهین شهر راه اندازی شد

همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو، با همکاری شهرداری شاهین شهر، مرکز جهاد دانشگاهی شاهین شهر افتتاح شد.

به گزارش شاهین پرس، فرماندار شاهین شهر و میمه در مراسم افتتاح مرکز جهاد دانشگاهی شاهین شهر، با تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: شاهین شهر، شهر دانش و خلاقیت پیشرو در انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است.

لزوم حرکت به سمت اقتصاد دانش محور برای پیشرفت کشور

علیرضا بصیری با تاکید بر حرکت به سمت اقتصاد دانش محور افزود: امروز مراکز دانشگاهی و اموزشی موظف هستند با تحقیق، پژوهش و آموزش کشور را به سمت اقتصاد دانش محور حرکت داده و زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کنند.

وی با ارائه پیشنهادی مبنی بر ورود جهاد دانشگاهی به موضوع گردشگری روستایی و جغرافیای روستایی در کنار سایر رشته های گردشگری، خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری یکی از نیازهای امروز کشور است و در رونق اقتصاد کشور می تواند کمک قابل توجهی داشته باشد.

فرماندار شاهین شهر و میمه، به وجود 10 مرکز و واحد دانشگاهی، 10 شهرک و منطقه صنعتی با بیش از دو هزار واحد صنعتی شهرستان که در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و همچنین قابلیت های بسیار خوب در بخش کشاورزی شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرها و روستاهای شهرستان شاهین شهر و میمه فرصت ها و ظرفیت های بسیار بالایی برای انواع سرمایه گذاری وجود دارد.

برگزاری 14 عنوان دوره آموزش تخصصی کوتاه مدت در شاهین شهر

مدیر جهاد دانشگاهی شاهین شهر، در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس، با اشاره به سه معاونت آموزش، پژوهش و فرهنگی جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی واحد شاهین شهر در مرحله اول تنها در حوزه آموزش‌های عمومی و تخصصی کوتاه مدت و همچنین بخش‌هایی از فعالیت معاونت فرهنگی شامل فیلم، داستان نویسی، شعر و مستند ورود خواهد کرد.

صفری درباره فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی در شاهین شهر و میمه، اظهار کرد: مرکز فعالیت های نظرسنجی خبرگزاری ایسنا و حوزه انتشارات و کتابفروشی بسته به حمایت و نیاز شهرستان در شاهین شهر و میمه راه اندازی خواهد شد.

وی فعالیت های آموزش جهاد دانشگاهی در شاهین شهر را به دو دسته «یونیورسیتی» و «کالج» تقسیم بندی کرد و افزود: حوزه یونیورسیتی سیستم آموزش عالی است که ما وارد نمی شویم و تنها در بخش کالج محور که شامل آموزش های عمومی و تخصصی کوتاه مدت که منجر به اشتغال برای جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی می شود، ورود خواهیم کرد.

وی گروه های پزشکی، فرهنگ و هنر، زبان های خارجی و علوم تربیتی را به عنوان حوزه های فعالیت بخش آموزش جهاد دانشگاهی شاهین شهر تحت 14 عنوان دوره تخصصی معرفی کرد و ادامه داد: فعالیت گروه علوم تربیتی شامل تربیت مربی مهدهای کودک، تربیت مربی مدارس غیرانتفاعی و دوره های ویژه مؤسسین مهد کودک می شود.

صفری درباره فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه علوم پزشکی، گفت: دوره هایی نظیر تکنسین تشخیص طبی، دستیاری دندانپزشک، دستیاری تکنسین داروخانه در این حوزه برگزار می شود، این دوره ها سه الی شش ماهه است و سپس افراد آموزش دیده پس از طی دوره های کارورزی آماده ورود به بازار کار خواهند بود.

مدیر جهاد دانشگاهی شاهین شهر دوره های عکاسی، داستان نویسی، خبرنگاری و عکاسی خبری را از عناوین دوره های فرهنگ و هنر دانست و افزود: دوره های زبان های خارجی ما در حال حاضر محدود به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی است.

جذب 20 درصدی فارغ التحصیلان جهاد دانشگاهی به بازارکار در سال گذشته

وی عواملی مانند نگاه حمایتی مسئولان شاهین شهر برای برون سپاری فعالیت های آموزشی و ترکیب جمعیتی مناسب و فرهیخته بودن مردم شهرستان را دلایلی برای تأسیس جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان در شاهین شهر عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه ما اختیار تأسیس یک نمایندگی در شهرستان های استان را داشتیم که شاهین شهر و میمه را انتخاب کردیم.

صفری ظرفیت آموزشی جهاد دانشگاهی در شهرستان را حدود 200 نفر دانست و ابراز کرد: بین 10 تا 12 فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به وسیله مجموعه جهاد دانشگاهی در شهرستان ایجاد خواهد شد، اما فارغ التحصیلان دوره ها می توانند جذب بازار کار شوند و در سال گذشته 20 درصد از مجموع 25 هزار نفری که در جهاد دانشگاهی اصفهان آموزش دیدند توانستند جذب بازار کار شوند.

مدیر جهاد دانشگاهی شاهین شهر، جهاد دانشگاهی را یک نهاد غیردولتی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد و گفت: ما در مزایده شرکت کردیم و بخشی از فرهنگسرای تازه تاسیس خانواده را در اختیار گرفتیم و با همه نهادهای فرهنگی و آموزشی رقابت خواهیم کرد که باید با ارائه خدمات مناسب به مردم بتوانیم درآمد اقتصادی کسب کنیم.

وی جهاد دانشگاهی را یکی از بزرگترین شرکت های دانش بنیان دانست که بیش از 90 یژوهشکده و پژوهشگاه را با سابقه 20 ساله اداره می کند و افزود: همه این مراکز فعالیت اقتصادی دارند و یکی از این مراکز پژوهشکده رویان در اصفهان است.

صفری درباره تخفیف های دوره های آموزشی بیان کرد: شرکت در دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی شاهین شهر از زمان افتتاح به مدت دوماه از تخفیف عام 30 درصدی برخوردار است، همچنین افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، کارمندان دولت، خانواده شهدا، دانشجویان و معلولان نیز می توانند از تخفیف ها و امکانات ویژه مصوب این مرکز استفاده کنند.

به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز دانشجو، مرکز آموزش جهاد دانشگاهی واحد شاهین شهر با حضور بصیری فرماندار شهرستان، مراثی رئیس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و جمعی از معاونان جهاد دانشگاهی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.