۲۲:۱۱ - شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶

در آیین بازگشایی مسجد المهدی شاهین شهرمطرح شد؛

نمازگزاران زائران خانه خدا هستند/ علم، اقتصاد و جهاد سه رکن برای پیشرفت هر ملتی است

آیت الله ناصری گفت: مسجد خانه خدا و نمازگزاران زائران خانه خدا هستند که هروقت وارد مسجد می شوند خداوند اجری بزرگ برای آنان قرار می دهد.

به گزارش شاهین پرس، آیت‌الله محمدعلی ناصری، در آیین بازگشایی مسجد المهدی شاهین‌شهر با گرامیداشت فرا رسیدن ایام ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع)، نمازگزاران مساجد را زائران پروردگار عنوان کرد و گفت: مسجد خانه خدا است و نمازگزاران آن نیز زائران خداوند محسوب می شوند و هرگاه که نمازگزار وارد مسجد می شود خداوند برای آنان اجری بزرگ قرار می دهد.

استاد درس اخلاق با استناد به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) که فرمودند: هر وقت که نمازگزاری به مسجد وارد می‌شود، دو ملک در جلوی مسجد به نمازگزاران خوش‌آمد می‌گویند و هنگام رفتن نیز برای آنها دعا می‌کنند که پروردگار متعال گناهان‌شان را ببخشاید، خاطرنشان کرد: مسجد حقی بر مومنان دارد و آن بجا آوردن دو رکعت نماز ایستاده یا اگر نتواند نشسته در مسجد است.

فرهنگ دینی و سیاسی مردم جامعه باید توسط امام جمعه شهر ارتقاء پیدا کند

حجت الاسلام محمدرضا صالحیان نیز در ادامه مراسم با تبرک هفته وحدت به برخی از وظایف ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین رسالت های امام جمعه ارتقاء سطح اعتقادات معرفتی مردم است چرا که علم فرهنگ دینی مردم شهر بر دوش امام جمعه قرار دارد و مردم یک شهر بصیرت سیاسی از جمله دشمن شناسی و زمان شناسی را از امام جمعه شهر فرا بگیرند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: تا پایان دوره پهلوی ایرانیان را ناتوان از تولید علم می دانستند اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری ولایت فقیه، تولید علم در کشور پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی در تحلیل حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) که فرمودند خداوند سه نوع صدا از جمله صدای قلم دانشمندان، صدای چرخ نخ ریسی و صدای پای مجاهدان و رزمندگان فی سبیل الله را دوست دارد، ابراز کرد: منظور پیامبر اکرم(ص) این است که هر ملتی که سه رکن علم و تولید علم، اقتصاد مقاومتی و ارتش و بسیج قوی داشته باشد رو به رشد و پیشرفت و بالندگی است.

علم، اقتصاد و جهاد سه رکن پیشرفت هر ملتی است

حجت الاسلام صالحیان به پیشرفت های چشمگیر تولید علم در صنایع نظامی و پزشکی و غیره از جمله دستیابی به علم تولید انرژی هسته ای توسط دانشمندان جوان کشورمان اشاره کرد و گفت: گرچه دشمن در برجام بر ما ظلم کرد و مراکز هسته ای کشورمان تعطیل شد اما علم آن در مغز و اندیشه دانشمندان جوان کشورمان وجود دارد.

وی علت تهدید و تحریم و دبه کردن دشمن را پیشرفت های کشور بیان کرد و افزود: امروز دشمن چه بخواهد و چه نخواهد به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه امام خامنه ای(دامت برکاته) ایران ابرقدرتی با مکتب اسلام و پرچم شیعه علوی در منطقه است و هرگز نمی تواند با هیچ ابزاری جلوی سرعت تولید علم در کشورمان را بگیرد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: آل سعود بداند که اگر کوچکترین خطایی از او سر بزند موشک های ساخته شده در میدان جهاد و  رزم علمی جوانان این کشور وسط کاخ آل سعود فرود خواهد آمد.

انقلاب اسلامی حق علی(ع) را باز پس گرفته است

وی با اشاره به تبلیغات سوء و شبیه خون فرهنگی دشمنان در فضای مجازی بر ناکارآمدی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است که مهمترین آن گرفتن حق علی(ع) و فاطمه(س) است، گرچه در روزگاری به ظلم بنی عباس و بنی امیه در منابر لعن ائمه گفته می شد اما امروز در منابر مدح ائمه گفته می شود و حماسه پیاده روی اربعین نیز حق امام حسین(ع) است که باز پس گرفته شده است.

حجت الاسلام صالحیان شهادت شهید حججی را امتداد خط کربلا دانست و افزود: در هم پیچیده شدن طومار داعش حاصل مجاهدت و سنگ تمام گذاشتن سردار سلیمانی و ناله های عارفان در دل شب است و امروز سپاه و ارتش و بسیج و همه سرداران اسلام به عنوان پرچم برافراشته شده سبز انتظار هستند.

بازسازی و تجهیز مسجد المهدی(عج) شاهین شهر با 600 میلیون اعتبار

آیین بازگشایی مسجدالمهدی(عج) قدیمی ترین مسجد شاهین شهر که بعلت فرسوده شدن و فرو ریختن بخشی از سقف آن، با اعتبار 600 میلیون تومانی از محل کمک های مردمی تعمیر و بازسازی و با دو شبستان مجزا به نام امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون(س) به شبکه هوشمند سرمایشی و گرمایشی و سیستم صوت و تصویری مجهز شد و با حضور آیت الله ناصری، حجت الاسلام صالحیان، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان، ادمه جمعه شاهین شهر، گز، و گرگاب، فرماندار و مسئولان شهرستان و همچنین جمع زیادی از نمازگزاران شاهین شهر بازگشایی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.