۱۵:۱۵ - چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

با رأی هیئت داوران؛

برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس«پلاک» معرفی شدند/ تصاویر

آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس پلاک در تالار شیخ بهایی شاهین شهر با معرفی برگزیدگان جشنواره برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس، نخستین دورۀ جشنواره تئاتر دفاع مقدس پلاک از 25 تا 28 شهریورماه سال 1396 در سه بخش نمایش های خیابانی، نمایش های صحنه ای و نمایشنامه خوانی در شاهین شهر برگزار و به روز اختتامیه رسید.

در این مراسم که با حضور مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان، مدیر هنرهای نمایشی سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، ریاست بسیج هنرمندان اصفهان، جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه نمایش، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهر در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بودبا برنامه های متنوعی از جمله تجلیل از پدر و مادر شهید مدافع حرم «محمدجواد قربانی» و «اسدالله بابایی» جانباز جنگ و پیشکسوت عرصۀ تئاتر، گزارش دبیر جشنواره از روند برگزاری جشنواره، اجرای زنده نماهنگ ایثار قرادت بیانیه جشنواره و… همراه بود.

پس از قرائت بیانیه جشنواره تئاتر دفاع مقدس پلاک توسط صمد چینی فروشان، علی اصغر راسخ راد برگزیدگان جشنواره را بر اساس رأی و نظر هیئت داوران جشنواره«عبدالحی شماسی، صمد چینی فروشان و علی اصغر راسخ راد و مرتضی طباطبایی» به شرح ذیل معرفی کرد.

در بخش نمایش های خیابانی

جایزه بهترین طراحی بروشور و پوستر به محمد حسین برای نمایش یک قطعه زمین و مصطفی سلیمانی برای نمایش اشک ماهی ها را هیچ کس ندیده است اهدا شد.

در بخش طراحی وسایل صحنه و ابزار کار، ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد و سعید یاردوستی چند اپیزود از هشت برگزیده شدند

عنوان برتر موسیقی نمایش نیز به پارسا حاج هاشمی و حسن بدیعی برای نمایش تولد اهدا شد.

در بخش ایده و طرح ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد و مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش یک قطعه زمین معرفی شد.

در بخش بازیگری زن رتبه اول به نازیلا گلابیان برای نمایش ایستگاه صلواتی، رتبه دوم به زهرا عسکری برای نمایش روژدا اهدا شد. در بخش بازیگری مرد، رتبه اول بصورت مشترک به احمد رضایی برای نمایش تولد و رضا کریمی برای نمایش یک قطعه زمین، رتبه دوم بصورت مشترک به محمد رهنما برای نمایش درانتظار گودی و سعید یاردوستی برای نمایش چند اپیزود از هشت و رتبه سوم بصورت مشترک به جلال مشتاقیان زاده برای نمایش روژدا و دریا شنویی برای نمایش بنظر شما من اونو کشتم؟ اهدا شد.

عنوان برتر بخش کارگردانی به ابراهیم حاج حیدری برای نمایش تولد اهدا و از هاشم شمس فلاورجانی برای نمایش در انتظار گودی و سیدابوالفضل مرتضوی برای نمایش دام تقدیر بعمل آمد.

در بخش نمایش های صحنه ای

عنوان برتر بخش بروشور و پوستر به شیوا مشکل گشا برای نمایش ترانه ای برای آیدا و عباس اصلاوی نیز برای نمایش ایستگاه 12 در بخش طراحی نور برگزیده شد.

عنوان برتر بهترین موسیقی به آرش جان‌نثاری برای نمایش ایستگاه 12 اهدا و شاپور شفیعی برای نمایش آخرین غروب برگزیده شد.

در بخش بازیگری زن ضمن تقدیر از فریده مولایی برای نمایش آخرین غروب، فاطمه حسنی برای نمایش خاک و خون رتبه نخست را بدست آورد، شادی سعادتی برای نمایش خواب بی وقت حوریه دوم شد و رتبه سوم به صورت مشترک به فاطمه اسلامی برای نمایش ترانه ای برای آیدا و فرزانه نصرتی برای نمایش آخرین غروب رسید.

در بخش بازیگری مرد نیز ضمن تقدیر از عبدالرضا آژ برای نمایش آخرین غروب و آرسام ملاح زاده برای نمایش ترانه ای برای آیدا، رتبه نخست بصورت مشترک به سید یدالله موسوی برای نمایش خاک و خون و علی گنجی برای نمایش ایستگاه 12 و رتبه دوم نیز بصورت مشترک به  محمدتقی شیخ برای نمایش خاک و خون و علیرضا مومن زاده برای نمایش خرگوش سفید با چشمان قرمز اهدا شد، ضمن اینکه ابوالفضل شریفی برای نمایش خاک و خون و کیارش دادگر یز برای نمایش ترانه ای برای آیدا رتبه سوم را بدست آوردند.

جایزۀ ویژه بخش نمایشنامه نویسی به مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش خاک و خون اهدا شد و از احمد نیک پیام برای نمایش آخرین غروب و صادق فرهمند برای نمایش ایستگاه 12 تقدیر شد.

در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از عباس فلاحی باری نمایش ترانه ای برای آیدا، عباس اصلاوی برای نمایش ایستگاه 12، مهدی سه دهی برای نمایش خواب بی وقت حوریه، حسن وحید دستجردی برای نمایش خرگوش سفید با چشمانی قرمز و شاپور شفیعی برای نمایش آخرین غروب، جایزۀ ویژه به احمد نخودیان و مصطفی جعفری خوزانی برای نمایش خاک و خون اهدا شد.

بخش نمایشنامه خوانی

هیئت داوران در بخش انتخاب نمایشنامه خوانی احمدرضا سلیمانی را برای نمایش دهانی پر از کلاغ و محمدرسول پریشانی برای نمایش اروند رود حائز رتبه های برتر شدند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.