۰۷:۰۲ - پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

حضور شاهین شهر با دو نمایش در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان

بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استان اصفهان با حضور 10 نمایش از شهرهای مختلف استان در دو سالن نمایش تالار هنر و مجتمع استاد فرشچیان در حال برگزاری است.

به گزارش شاهین پرس، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان درحالی برگزار می شود که نمایش «ماهی های نه ماهی» به کارگردانی کوروش شمس و نمایش «گربه ای در حوالی این خانه» به کارگردانی هادی عسگری از شاهین شهر در این جشنواره حضور دارند.

کارگردان نمایش «ماهی های نه ماهی» درباره این نمایش به خبرنگار شاهین پرس گفت: «ماهی های نه ماهی» قصۀ سیال ذهن است این نمایش، دنیای زنانه ای دارد و از نگاه جنین دختری که هنوز به دنیا نیامده است نگریسته می شود.

کوروش شمس ادامه داد: در این نمایش نیلو مادر مریم است و مریم هنوز به دنیا نیامده است و نیلو برای زایش مریم باید که جفتی داشته باشد. نیلو در این بین با مادری سخن می گوید که مادر حقیقی او نیست و ازسویی دیگر به حقیقت داشتنش ایمان دارد و نیلو با ننه دریا از مردانی حرف می زند که شاید در آینده پدر مریم باشد.

در این میان، هاشم نیز مردی است که همه خانواده اش را از دست داده، جمال نیز مردی است که همسرش در هنگام زایمان مُرده است، جواد نیز از همسرش بواسطۀ طلاق جدا شده و سپس زنش از دنیا رفته است و همه اینها داستان مردانی است که در این قصه نیستند اما هم قصۀ هاشم و جمال و کرامت و جواد هستند.

نیلو مانند ماهی کوچکی قصه در قصه پیش می رود و در هر قصه ای راه برگشتی ندارد و مثل اینکه ماهی‌های بسیاری در درون هم جای می گیرند تا ماهی بزرگ و پلیدی را بسازند که تمامی دریا از او متنفر است و تنها قصه ای که بر ملا می شود داستان ننه دریاست که شصت سال پیش تر از نیلو زندگی کرده و درست از همان هنگام که تازه متولد شده پیر بدنیا آمده است.

این کارگردان تصریح کرد: نیلو، مریم، ننه دریا همه یک قصه هستند از هزاران زنج و زحمت مادر بودن، مردان نیز سرگشته در جستجوی خویش هستند، در جستجوی گذشته و یا آینده ای که یا نساخته اند و یا خراب کرده اند اما در این میان هیچ کس نمی داند که مقصر کیست.

وی گفت: نویسندۀ نمایش «ماهی های نه ماهی» صادق محمدی است و رویا قشقایی بعنوان دستیار کارگردان فعالیت دارد، در این نمایش، کمند شمس، کورش شمس، دانیال کاظمی، نسرین قجاوند، حسین عالی پور، امیر مرادی و مهدی نجدی به ایفای نقش پرداخته اند.

 

دیگر نمایش حاضر در بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، نمایش «گربه ای در حوالی این خانه» است. نویسنده و کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس گفت: این نمایش با رویکردی اجتماعی درباره دو دوست که سالیان سال با یکدیگر روابط خانوادگی دارند است.

هادی عسگری افزود: در این میان یکی از این دو دوست در مرحله ای از زندگی با مشکلاتی مواجه می شود که ناچار است بصورت موقت به طبقۀ بالای منزل دوست خود نقل مکان کند. اما از این زمان به بعد رازهای پنهان زندگی این افراد کم کم برملا می شود که این موضوع سبب ایجاد تشنج و تغییر مسیر زندگی این دو دوست و دو خانواده می شود.

وی افزود: این موضوع درباره رازها و سو تفاهم هایی است که اگر روزی بیان شوند ناملایمات و اتفاقات ناگواری را موجب می شود

نویسنده و کارگردان این نمایش خاطرنشان کرد: در این نمایش، علیرضا مقامی پور، محمدحسن رحیمی، نکیسا رستاک، بهار زنگنه، سیه جعفری منش، آیلا جهانگیری، هادی عسکری ایفای نقش کرده اند.

 

گفتنی است بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان با حضور 10 نمایش شامل نمایش های «دو یک به نفع بارسلونا» به کارگردانی پویان عطایی، «13» به کارگردانی هومن حیدری و «پنجاه و چهارمین سالگرد تولد خسرو مرادی» به کارگردانی مسعود نریمانی هرسه از شهرستان اصفهان، نمایش های هیچ کس رو محکم بغل نکن» به کارگردانی محمدجواد سجادی و «شکلک» به کارگردانی امیر قیطاسی از شهرستان نجف آباد، نمایش های به صرف «شام» به کارگردانی مهدی رضایی، «چشم های بسته از خواب» به کارگردانی سیدمجتبی جدی از شهرستان کاشان، نمایش «قرار» به کارگردانی فرزاد قاسمی از شهرستان لنجان و همچنین نمایش «ماهی های نه ماهی» به کارگردانی کوروش شمس و «گربه ای در حوالی این خانه» به کارگردانی هادی عسکری در این جشنواره رقابت می کنند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان از 13 شهریورماه در دو سالن نمایش تالار هنر و مجتمع استاد فرشچیان آغاز به کار کرده و 16 شهریورماه نیز به کار خود پایان می دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.