۰۸:۰۲ - شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۶

اختتامیه جشنواره بازی‌های بومی محلی با قهرمانی تیم های همدان و فارس

یعقوبی گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا روز جمعه با قهرمانی تیم همدان، در بخش مردان و تیم استان فارس در بخش بانوان در ورزشگاه ملت شاهین شهر پایان یافت.

به گزارش شاهین پرس، حمیدرضا یعقوبی ضمن تقدیر از تیم های شرکت کننده در نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا گفت: این جشنواره با هدف توجه بیشتر به مناطق روستایی و معرفی فرهنگ و رشته های ورزشی بومی محلی و حفظ میراث معنوی و ناملموس به مدت دو روز ( پنجشنبه و جمعه) در ورزشگاه ملت شاهین شهر برگزار شده بود.

رئیس هیئت بازیهای بومی و محلی افزود: بیش از 960 ورزشکار زن و مرد از 31 استان کشور در در بازی های بومی محلی این جشنواره از قبیل رشته های هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، تیر و کمان دستی، لی لی، دوزبازی، گانیه، الختر و کشتی محلی به رقابت پرداختند که پس از دو روز رقابت جشنواره به پایان رسید که نتایج بازی‌ها بدین شرح است؛

در بخش مردان این جشنواره، ورزشکاران استان همدان با کسب 15 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستادند و تیم‌های کهگیلویه و بویراحمد با 14 و اصفهان با 11 امتیاز به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش بانوان نیز، تیم استان فارس با کسب 12 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم زنجان با هشت امتیاز به مقام نایب قهرمانی و تیمهای ایلام و البرز هر یک با هفت امتیاز به طور مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.

در رقابت‌های بخش مردان

در کشتی انفرادی وزن 80 – کیلوگرم ‘کامبیز حسینی’ از اصفهان اول، ‘حسن بیرانوند’ از لرستان و ‘اکبر عالی محمدی’ از خوزستان دوم و سوم شدند، در کشتی وزن 90 تا 120 کیلوگرم ‘هادی وفایی’ از همدان، ‘عارف بارانی’ و ‘قاسم شیرکار’ از تهران به مقام های اول تا سوم دست یافتند.
در رشته ‘دال پلان’ تیم های کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و ایلام مقام های اول تا سوم را کسب کردند، در رشته ‘الختر’ تیم همدان اول و تیم های کهگیلویه و بویر احمد و سیستان بلوچستان دوم و سوم شدند.

در رشته ‘چوب کشی تیم های همدان، خراسان جنوبی و گلستان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. و رشته ‘غاز قلنگ’ نیز با قهرمانی اصفهان همراه و دو تیم کرمانشاه و سیستان و بلوچستان نایب قهرمان و سوم شدند.

تیم های کهگیلویه و بویراحمد، تهران و زنجان به ترتیب به مقام های اول تا سوم رشته هفت سنگ را کسب کردند، در رشته ‘تیر و کمان’ تیم استان مرکزی بر سکوی نخست ایستاد و آذربایجان شرقی و کرمانشاه رده های دوم و سوم را به دست آوردند.

در رقابت های بخش بانوان

در بخش بانوان این جام و در رشته گانیه، حدیث بساط شیر از ایلام اول، فاطمه حیدری از بوشهر دوم  و مژده ابراهیمی از اصفهان مقام سومی را از آن خود کرد.

در رشته دال پلان، کفایت پیوند مطلق از کهگیلویه و بویر احمد به مقام قهرمانی دست یافت، خدیجه یعقوبی از آذربایجان شرقی مقام دوم و صغری بخشایش از خراسان شمالی مقام سوم را از آن خود کرد.

در رشته چوب کشی، زهرا مرادی از زنجان، مینا شکاری از کرمان و عارفه سادات از فلارس به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند، در رشته هفت سنگ مهارتی نیز مریم ساسانی از فارس مقام اول دست یافت، الهه طاهری از سمنان دوم شد منظور از زهره عسگری از کهگیلویه و بویر احمد در جایگاه سوم ایستاد.

در رشته تیر و کمان سنتی، عاطفه میدانی از سیستان و بلوچستان قهرمان، ساناز حقیقی از گیلان مقام دوم و مائده دارایی زاده از لرستان مقام سوم را کسب کردند.

وی در ادامه افزود: آیین افتتاح این جشنواره با حضور و سخنرانی مقامات کشوری و استانی و اجرای 12 گروه هنری از اقوام مختلف با استقبال جمع زیادی از شهروندان شاهین شهر برگزار شد.

نمایشگاه صنایع دستی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با 35 غرفه از آثار صنایع دستی بیش از 50 هنرمند منبت کار، قلمزن، خاتمکاری، ملیله دوزی و شیشه گری و دیگر آثار صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.