۲۳:۰۹ - شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵

رئیس حوزه علمیه اصفهان :

تجمل گرایی در جهیزیه و مهریه عامل افزایش سن ازدواج/ با پشت میزنشینی اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود

آیت الله مظاهری گفت: تجمل گرایی در جهیزیه و عدم توجه به نیازها و مایحتاج منجر به مشکلاتی شده که افزایش سن ازدواج از پیامدهای این معضل است.

به گزارش شاهین پرس، رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که جوانان ما با انگیزه اشغال پست اداری تحصیل می کنند، اظهار کرد: کمتر به دنبال ایجاد شغل و کار هستند که این چنین انگیزه ای برای رشد اقتصادی کشور موثر نیست.

آیت الله العظمی حسین مظاهری در درس اخلاق این هفه در مسجد حکیم اصفهان با اشاره به دستورات اسلام در زمینه اقتصادی، عنوان کرد: ایجاد فرصت های شغلی در عرصه تولید و عرضه محصول منجر به خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

وی با بیان این که با پشت میز نشینی نمی توان اقتصاد مقاومتی محقق ساخت و کشور را رونق داد، خاطرنشان کرد: کار و تلاش و ساده زیستی در زندگی مورد تاکید اقتصاد اسلامی است و اگر جوانان ما با تحصیل خود به دنبال ایجاد شغل و کار باشند خودکفایی و رونق اقتصادی رقم می خورد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با انتقاد از برخی تجمل گرایی ها در جامعه، افزود: حضرت زهرا(س) در مدیریت خانواده، شوهرداری، ساده زیستی و تربیت فرزند الگویی شایسته برای مردم است؛ اگرچه قادر به زندگی همانند ایشان نیستیم اما می توانیم زندگی خود را به این زندگی شبیه کنیم.

آیت الله مظاهری ادامه داد: تجمل گرایی در جهیزیه و عدم توجه به نیازها و مایحتاج منجر به مشکلاتی شده که افزایش سن ازدواج از پیامدهای این معضل است.

وی خرید جهیزیه و مهریه های بالا را خارج از منطق دانست و عنوان کرد: برای شبیه بودن با مهریه حضرت زهرا(س) در ابتدای نوشتن مهریه از مهریه آن حضرت یاد می شود اما در ادامه سکه ها و طلاها و مسکن و از این موارد درج می شود که چنین مهریه ای جایز نیست.
وی اضافه کرد: این تجمل گرایی ها در ازدواج های امروز مایه دردسر و زحمت برای پدر و مادرها و جامعه شده و فقر نتیجه همین تجمل گرایی، تنبلی و عدم رعایت قانون مواسات است.

انتهای پیام /صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.