۱۱:۰۵ - شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵

خسرو معتضد:

سریال “معمای شاه” وقایعی تاریخی را زنده کرده که هرگز کسی بدان نپرداخته بود

خسرو معتضد گفت: سریال معمای شاه ساخته محمد رضا ورزی اثری ارزشمند است که برخی بشدت در حال تخریب و جو سازی بر علیه این اثر بر آمده اند که خودشان سالها کوشیده اند تا تاریخ تحریف شود و حال که واقعیت ها به نمایش گذاشته شده است عصبانی اند.

به گزارش شاهین پرس، خسرو معتضد تاریخ‌نگار و تاریخدان برجسته کشورمان همزمان با توجه به نزدیک شدن به ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر و بهمن ماه و همچنین 26 دی ماه و فرار شاه از کشور در رابطه با سریال معمای شاه و حمله ها و هجمه های فراوان به این سریال گفت : محمدرضا ورزیبه خوبی وقایع مهم و ارزشمند تاریخ دوران پهلوی را با همه کمی ها و کاستی ها به نمایش ذاشته است که بسیار اثر تاریخی ارزشمندی است.

خسرو معتضد تاریخ‌ نگار برجسته کشورمان ادامه داد :وقایع بسیار مهمی که در سریال معمای شاه توسط محمد رضا ورزی به نمایش گذاشته شده است به راستی میتوان فت تاریخ را زنده کرده است چرا که هیچ فیلم مستندی به این خوبی و اثرذاری و با این جذابیت کار چنین با ارزشی را تا به حال تولید نکرده است.

معتضد افزود: با داشتن تمام ضعف های این فیلم اما میتوان گفت که سریال معمای شاه بسیار کار ارزشمندی شده است و محمد رضا ورزی با تمام حمله ها و هجمه های برخی از حامیان سلطنت که همچنان در داخل و خارج از کشور هستند و فکر میکنند دوران سلطنت به ایران بر می گردد بسیار خوب مقاومت کرده است.

خسرو معتضد افزود: عده ای فکر میکنند در سریال معمای شاه تحریف های زیادی صورت رفته است که هیچ سند تاریخی ندارد که اگر به تاریخ نگاه کنیم کاملا اینها با مستندات وجود دارد که خاندان پهلوی بر سر این ملک و مملکت چه آوردند حال عده ای داعیه دار حمایت و پشتیبانی از آنها بر آمده اند.

این این تاریخدان برجسته کشورمان درباره نظرات افراد غیر کارشناسی درباره تاریخ، گفت: باید کسانی درباره تاریخ سخن بگوید که درباره آن مطالعه داشته اند ، الان عده ای از من می پرسند هسته‌ای چه چیزی است نمی‌دانم، چون درباره آن مطالعه نداشتم ولی درباره تاریخ از من بپرسند همه آن چیزهایی که تحقیق در طول عمرم بوده است و با مستندات کامل را برایشان به شرح توضیح خواهم داد.

وی افزود: بسیاری از صحنه‌ های سریال معمای شاه لذت بردم پرچم ایران را آوردند، خون ریخته شد. حتماً باید چنین فیلم و سریال‌هایی را شبکه‌های بیگانه درست کند که مردم آن را تحسین کنند چرا انقدر به صدا وسیما برخی بدبین هستند را درک نمیکنم ، صدا وسیما الحق کارهای بسیار ارزشمندی را انجام داده و میدهد.

خسرو معتضد ادامه داد: در سریال معمای شاه وقایعی به تصویر کشیده شده است که واقعا سالها در تاریخ خاک خورده است و کسی درباره آنها سخن نگفته است و حال که عده ای می بینند به این خوبی سریالی با مستندات دقیق و تاریخی تولید شده است برای منافع بیگانگان به جنب و جوش آفتاده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

One Response to “سریال “معمای شاه” وقایعی تاریخی را زنده کرده که هرگز کسی بدان نپرداخته بود”

  1. کیجانا گفت:

    مطلب جالب بود دستتون درد نکنه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.