۱۱:۰۶ - شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

بهترین روش چربی سوزی

منظور از رژیم غذایی نخوردن یا سختی کشیدن نیست بلکه رژیم یعنی صحیح خوردن

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا”، به نقل از فارس، سعید ساسانی گفت: در ایجاد تناسب اندام چربی سوزی بیش از کاهش وزن و لاغری اهمیت دارد.اگر کاهش وزن باعث زیبایی و تناسب اندام می شد می توانستیم بگوییم تمام افراد با وزن پائین اندامی متناسب دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل رژیم های غذایی که فقط وزن را کاهش می دهند از نظر علم تناسب اندام و بدنسازی فاقد ارزش هستند.البته در شرایطی که فرد دچار دردهای آرتروز بود و باید وزن بدن خود را کم کند وضعیت فرق می‌کند.
این عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی گفت: بنابراین برای چربی سوزی و متناسب تر شدن بدن باید رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی انجام داد و مکمل های غذایی یا مواد چربی سوز مصرف کرد.

وی در مورد رژیم غذایی مناسب برای چربی‌سوزی ادامه داد: منظور از رژیم غذایی نخوردن یا سختی کشیدن نیست بلکه رژیم یعنی صحیح خوردن. بنابراین خوراکی‌هایی باید در برنامه غذایی گنجانده شوند که مفیدند و چیزهایی باید حذف گردند. ساسانی افزود:غذاهایی مفیدند که به سلامتی پوست و مو آسیب نزند و آسیب های جسمانی نیز مثل سنگ کیسه صفرا، بیماری زخم معده و غیره ایجاد نکند.

وی گفت: برای کمک به چربی سوزی میزان غذاهای چرب و پر کالری و روغن را باید در برنامه غذایی به شدت کاهش داد ،میزان کربوهیدرات ها را کم کرد و میزان متعادلی از پروتئین را مصرف کرد همچنین از میوه و سبزیجات در این نوع رژیم ها باید بیشتر استفاده کرد.

عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی تناسب اندام و بدنسازی در مورد ورزش مناسب گفت: ورزش ها انواع مختلفی دارند بخشی تحت عنوان ورزش های هوازی هستند و بدن در این نوع ورزش ها بیشتر از سوخت چربی استفاده می‌کند و دسته دیگر ورزش های غیر هوازی اند که بدن در آن ها از سوخت قند بیشتر استفاده می‌کند.

Roping

ساسانی ادامه داد: بنابراین ورزش های هوازی مانند استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت، پیاده روی تند، دویدن، فوتبال و… در این زمینه مفیدند.

وی همچنین در مورد مصرف مکمل های غذایی چربی سوز گفت: اینگونه مواد دارو نیستند و برای چاقی، لاغری،چربی سوزی، و عده ای برای افزایش قدرت، عده ای برای افزایش خونرسانی به عضلات و غیره بکار می‌روند. اگر میزان چربی بدن خیلی زیاد نباشد نیازی به مصرف مکملها نیست و قبل از مصرف باید با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.