۱۴:۰۰ - پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵

تحولات سوریه

پاکسازی ۷۵ درصد بخش شرقی حلب

نیروهای سوری و مقاومت توانستند حدود ۷۵ درصد از مساحت بخش شرقی شهر حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند.

به گزارش شاهین پرس، نیروهای جبهه مقاومت در ادامه عملیات خود در محور شرقی شهر حلب موفق شدند بعد از درگیری شدید با تروریست ها محله «الشعار» را بطور کامل آزاد کنند. با پاکسازی این محله راهبردی، تروریست های مستقر در شمال این محله از جمله «کرم الجبل، القرلق،اقیول» در محاصره کامل قرار گرفتند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت عملیاتی را از محور جنوب شرقی حلب به سمت دو محله «الشیخ لطفی و المرجه» برای امن سازی بیشتر فرودگاه بین الملل حلب آغاز کردند و موفق شدند با پشتیبانی یگان موشکی دو محله را بطور کامل آزاد کنند و ده ها تروریست را به هلاکت برسانند و خود را به شرق محله «الصالحین» برسانند.

همزمان با پیشروی نیروهای مقاومت در محورهای شرقی شرق حلب، ده ها تن از تروریست ها از ترس کشته شدن خود را تسلیم نیروهای مقاومت کردند. صدها تن از اهالی مناطق پاکسازی شده نیز خود را به مناطق تحت نفوذ نیروهای سوری و مقاومت رساندند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان است، نوشت که به‌ دنبال پیشروی نیروهای ارتش سوریه در منطقه شهر قدیم حلب، ارتش سوریه در آستانه بیرون راندن شورشیان از شرق حلب و دست یافتن به مهم ترین پیروزی خود در طول پنج سال اخیر قرار دارد.

نیروهای جبهه مقاومت طی یک ماه اخیر موفق شدند حدود 34 محله به مساحت 35 کیلومتر مربع را پاکسازی کنند و تنها 10 کیلومتر مربع از محله های شرقی شهر حلب آلوده به تروریست ها هستند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.