۱۳:۰۳ - سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

گزارش از عروسی های عجیب؛

بدعت تازه در عروسی+عکس

برخی معتقدند هر کسی پول دارد، پشت هیچ دری گیر نمی کند، اما شاید اغلب مردم روی این موضوع اتفاق نظر داشته باشند که تنها دری که قفلش برای همیشه با کلید پول باز نمی شود قفل دل است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  از سلسله گزارش های سبک زندگی پیک بامدادی خبر بامدادی رادیو ایران، این بار به سراغ بدعت تازه هدیه دادن دسته پول به جای دسته گل رفته است که جای تامل دارد.

زنگ انشاء ، علم بهتر است یا ثروت ؟

موضوعی که اغلب ما در دوران تحصیل یک بار به آن فکر کردیم یا حدااقل انشایی درباره اش نوشته ایم.

هر کسی جوابی برایش دارد ، اما اگر بخواهیم پول را با عشق و احساس بسنجیم و مقایسه کنیم پاسخ شما چه می تواند باشد.

این روزها برخی افراد حتی ابراز علاقه شان هم با پول است ، یعنی به جای سبد گل ، سبد پول هدیه می دهند.

یادش بخیر آن روزهایی که هنوز پای سکه طلا به مهریه ها باز نشده بود! ،‌شادی و احساسات با شاخه گل و شاخه نبات ابراز می شد.

گل یعنی طراوت، گل یعنی یادآوری زیبایی و خالق زیبایی ، گل یعنی اگر قدر زمان را ندانی ، زود زندگی ات پ‍‍ژمرده می شود.

اما معنای سبد پول چه می تواند باشد؟، قضاوتش با شما

این روزها برخی افراد حتی برای تزئین سبد گل به اسکناس های سبز دلار هم روی آورده اند.

دسته گل هایی که میلیون ها تومان برای آن هزینه می شود تا شاید ، فخری باشد بر توان مالی هدیه دهند.

 

3461652_313
حتما در و تخته باید با هم جور در بیاید ، یعنی وقتی صحبت از بالگرد  به جای ماشین عروس ، عکاسی و ساخت آلبوم های تصویری روی کشتی تفریحی در سواحل مدیترانه جای عکس های خانوادگی و پرشور را می گیرد ، حالا شاید سبد پول 100 دلاری هم باید جای سبدهای گل طبیعی را بگیرد!

ابهری ، استاد دانشگاه و جامعه شناس راه حل ریشه ای این معضلات را در گرو اصلاح سبک زندگی می داند.

وی معتقد است : اگر انسان به مصرف گرایی خو بگیرد و سبک زندگی اش را براساس مقایسه و چشم هم چشمی بنیان گذاری کند ، می رسیم به جایی که دسته گل هایی مشاهده می کنیم که ویروس فرهنگی است و از سوی نوکیسه ها در جامعه منتشر می شود و متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی خوبی صورت نگرفته است.

وی ادامه می دهد : در سال های اخیر مسایلی درجامعه ما باب شده که هر چند  محدود است  ، اما شروع آن ها می تواند برای فرهنگ و هویت ما که یک جامعه دینی – اسلامی با فرهنگ غنی است ، مشکل آفرین باشد.
a0197324293102a
لاله افتخاری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این باره می گوید : مسئولان ما متناسب با نیاز جامعه حرکت نکرده اند ، اگر منعی کرده اند در مقابلش از امکاناتی که مباح و بدون اشکال است، استفاده نکرده اند ، از این طرف راههای منافذ دشمن را نشناخته اند ، اگر شناخته اند ، حرکت بموقع و بهنگام نداشته اند ،  نمی توانیم بگوییم که یک دولت یا قوه مسئول است ( مسئولان منهای مردم یا مردم منهای مسئولان) ، چه حوزه علمیه ،  دانشگاه ها و مجلس  همه ما مسئولیم.

برخی معتقدند هر کسی پول دارد، پشت هیچ دری گیر نمی کند، اما شاید اغلب مردم روی این موضوع اتفاق نظر داشته باشند که تنها دری که قفلش برای همیشه با کلید پول باز نمی شود قفل دل است، البته دل ها و قلب هایی که سلیم باشد و همیشه وفادار.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.