۲۱:۱۴ - چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۲

دکتر احمد بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی

همه دانشجویان باید بتوانند درس بخوانند

من اعتقاد دارم که همه دانشجویان باید بتوانند درس بخوانند، اگر کسی نتواند درس بخواند و اهل درس خواندن باشد به کشورهای مالزی یا تاجیکستان رفته و بخشی از سرمایه های کشور را به آنجا منتقل می کند.

bakhsh

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا” به نقل از“نگین کویر” ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه نگین کویر در پاسخ به سوالی در خصوص چراغ سبز وزارت علوم به دانشجویان ستاره دار که جرایم آنها از فساد اخلاقی گرفته تا قاچاق مواد مخدر و … اظهار داشت: من اعتقاد دارم که همه دانشجویان باید بتوانند درس بخوانند، اگر کسی نتواند درس بخواند و اهل درس خواندن باشد به کشورهای مالزی یا تاجیکستان رفته و بخشی از سرمایه های کشور را به آنجا منتقل می کند.

وی افزود: دانشجویان ستاره دار به طور مشخص از زمان دکتر توفیقی شروع شد که برخی از دانشجویان را جلویشان ستاره گذاشته تا بعدا به وضعیتشان رسیدگی کنند.

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما دانشجویانی که تخلفات اساسی مثل مواد مخدر، تقلب و … دارند و کمیته انضباطی به پرونده آنها رسیدگی کرده، فکر نمی کنم اشکالی داشته باشه که به درس خواندن برگردند ولی اگر واقعا کمیته انضباطی اخراج آنها را صادر کرده باشد، این افراد نباید برگردند.

بخشایش تاکید کرد: درس خواندن حق همه افراد جامعه است و از این بابت باید به این مسئله نگاه کرد اما اگر مشکلات سیاسی، اخلاقی و اجتماعی بوده، باید تابع تخلفات اداری با آنها برخورد شود.

نماینده مردم اردستان، زواره و مهاباد در مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه ها پس از بازگشت این افراد چه تغییری می کند، تصریح کرد: مثلا در دانشگاهی ۱۴۰۰۰ دانشجو وجود دارند و با برگشت ۱۰ نفر دانشجو ستاره دار فضا متاثر نمی شود.

وی اظهار داشت: فضا وقتی متاثر می شود که مقامات وزارت علوم دلشان بخواهد فضا متاثر شود و تا مقامات وزارت علوم نخواهند تاثری به وجود بیاد، تاثری به وجود نخواهد آمد و اگر بخواهند فضا را تشنج دهند، طبیعتا این تشنج می تواند تاثیر منفی داشته باشد و اگر مقامات وزارت علوم بخواهند فضا آرام باشد، فضا آرام خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه با توجه به انتصاب چهره های اصلاح طلب از جمله توفیقی، میلی منفرد، ظریفیان و صدیقی و برکناری چندین ریاست دانشگاه، آیا امکان استیضاح وزیر علوم در صحن مجلس وجود دارد، خاطر نشان کرد: بالاخره گروه چپ رای آورد و انتخاب شده و طبیعی است که از یاران خودشان انتخاب کنند، انتظار نمی رود که روسای قدیم که ۸ سال گذشته بودند همچنان ادامه بدهند مگر جاهای خاصی که نیاز کشور و نظام اقتضاء کند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این ها بیایند و افراد معتدل را که در دانشگاه ها هم زیاد هستند، انتخاب کنند این جابه جایی ها اشکالی ندارد ولی اگر اصرار کنند افرادی که در فتنه بودند، پرونده دارند، مشکلات ذاتی دارند و بخواهند یک بار دیگر فضا را متشنج کنند، این قابل تذکر دادن است.

احمد بخشایش اردستانی تصریح کرد: احساس نمی کنم این افرادی که روی کار آمدند بخواهند فضا را متشنج کنند، چون چشمان نظام باز است و نظام بیدار است.

وی در پایان اظهار کرد: بهتر است وزرا هم از افراد معتدل استفاده کنند و حتما نباید از افراد تند و رادیکال و کسانی که از استعلامات جواب منفی گرفته اند، استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.