۱۷:۱۴ - جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۳

امام جمعه شهر گز:

دولتمردان اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه گز با بیان اینکه دولتی ها باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اصلاح الگوی مصرف با تکیه بر تولید داخلی و مدیریت نقدینگی با سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌ها امکان پذیر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله محلاتی، روحانیت را یکی از عناصر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیت خادم صادق انقلاب است که با تقدیم ۴ هزار و ۳۶۳ شهید افتخار داشتن بالاترین تعداد شهید را دارد.

حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی با بیان اینکه روحانیت و مرجعیت نقش و جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام دارد افزود: زمانی که آیت الله شیرازی فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد همسران ناصرالدین شاه نیز در مقابل شاه ایستادند و این نشان از جایگاه بلند فقاهت در زندگی معنوی مردم دارد.

امام جمعه شهر گز با اشاره به سالروز کودتای انگلیسی رضاخان علت شکل گیری این کودتا که موجب برکناری احمدشاه و روی کارآمدن رضاشاه شد را نوکر بودن رضاخان در مقابل انگلیسی‌ها عنوان کرد: تنها کسی که در مقابل این کودتا ایستادگی و مبارزه کرد شهید آیت الله مدرس روحانی شجاع و زاهد بود.

خطیب نماز جمعه شهر گز افزود: با پشتیبانی و حمایت مردم و پیشتازی روحانیت انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی و حکومت ۲۵۰۰ ساله پهلوی به پایان رسید.

حجت الاسلام هاشمی به دیدار مقام معظم انقلاب با مردم آذربایجان اشاره و اضافه کرد: به دنبال تحریم های جدید اتحادیه اروپا نسبت به کشتیرانی جمهوری اسلامی رهبر انقلاب فرمودند: ما نیز می توانیم تحریم کنیم و معادلات تحریم را به هم بریزیم ولیکن اقتصاد نباید متکی به نفت باشد.

امام جمعه گز با بیان اینکه دولتی ها باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اصلاح الگوی مصرف با تکیه بر تولید داخلی، توجه به مالیات، مدیریت نقدینگی با سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌ها امکان پذیر می باشد.

یک تشکر و سه درخواست

خطیب نماز جمعه شهر گز از حضور مردم این شهر برای شرکت در راهپمایی ۲۲ بهمن و از مدارس، کانون‌های فرهنگی هنری، نهادها و ارگان‌ها برای اجرای برنامه های متنوع در طول دهه فجر انقلاب اسلامی که حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان می دهد تشکر کرد.

وی در ادامه از تالارهای پذیرایی خواست با همکاری خیرین شرایط ازدواج آسان را فراهم کنند و ازدواج ها را به سبک ازدواج های آسان و اسلامی ببرند.

حجت الاسلام هاشمی از نیروی انتظامی خواست برای جمع آوری تجهیزات گیرنده شبکه های ماهواره‌ای که عامل از هم پاشیده شدن کانون خانواده ها شده است اقدام جدی داشته باشند. و از خیرین نیز خواست برای تکمیل و اتمام پروژه های درمانی نیمه تمام اقدام نمایند تا مردم بتوانند از خدمات درمانی به نحو شایسته تری استفاده  ببرند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.