۱۹:۲۲ - شنبه ۰۵ شهریور ۱۴۰۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

رونق تولید، اشتغال و بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید از اولویت های اصلی استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نشست شورای اداری شاهین شهر گفت: اقتصاد، رونق تولید، اشتغال و بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید از اولویت های اصلی استان است.

به گزارش شاهین پرس؛ امیر رضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در نشست شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه که به مناسبت هفته دولت در پالایشگاه نفت با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مدیران شهرستانی برگزار شده بود، ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی آیت الله ناصری و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه ۶۱۰ طرح تولیدی و صنعتی در بخش خصوصی با پیشرفت بالای ۶۰ درصد فاقد بهره‌برداری در استان وجود دارد، گفت: در شاهین شهر و میمه ۱۶۱ طرح نیمه تمام با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد نیازمند ۱۲هزار میلیارد ریال برای تکمیل است.

وی شاهین‌شهر و میمه را رتبه دوم استان در بخش صنعت برشمرد ادامه داد: در شاهین شهر و میمه ۸۳ واحد راکد و غیر فعال صنعتی شناسایی شده که با بازگشت به کار و چرخه فعالیت اقتصادی این واحدها ۵هزار و ۶۰۰ شغل ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اولویت استان را اقتصاد، رونق تولید، اشتغال و بازگشت واحدهای غیرفعال به چرخه تولید دانست و اظهار کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه با اجرایی شدن فعالیت منطقه اقتصادی شاهین‌شهر به پیشران اقتصادی در استان تبدیل می‌شود همچنین باید در این شهرستان بر رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، اقتصاد دانش بنیان، هایتک و گردشگری توجه ویژه کرد.

نقش با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به اصفهان و شهرستان‌های همجوار، تصریح کرد: در سفر استانی هیئت دولت علاوه بر اعتبارات عمرانی، ۲۷هزار میلیارد تومان برای تکمیل ۲۹۰ طرح زیر ساختی جذب شد، همچنین در بخش خصوصی ۳۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۱۹۹۸ طرح خصوصی صنعتی و کشاورزی جذب شد که با تکمیل و آغاز به کار این طرح‌ها بیش از ۸۰ هزار اشتغال در استان ایجاد خواهد شد‌.

وی با بیان اینکه از مجموع واحدهای راکد و غیرفعال ۸ واحد تولیدی صنعتی در تملک بانک‌هاست خاطرنشان‌کرد: سرنوشت واحدهای تحت تملک بانک‌ها باید به دو صورت؛ بازگشت به چرخه فعالیت با محوریت بانک‌ها یا از طریق واگذاری به بخش خصوصی تعیین شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.