۱۹:۱۶ - دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خبر داد؛

اعزام بیش از 135 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان/ شمیم عطر خوش بهار قرآن با مهرواره سمیم در شاهین شهر و میمه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه گفت: طرح مهرواره سمیم ماه مبارک رمضان با بیش از 18 ویژه برنامه متنوع فرهنگی قرآنی در سطح شهرستان اجرا می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ امسال حال و هوای فصل زیبای بهار رنگ و بو و صفای دیگری به خود گرفت آغاز سال، همراه و همسفر با بهار قرآن و همنشین با مناجات‌های سحرش شده است. این همزمان شدن و تلاقی بهار و رمضان، نوید بخش تحولی در عمق جان و روح بندگان است. ماه رمضان میعادگاهی است که پروردگار قطره اشکی در سحرگاه را برای بهشتی کردن بندگانش، بهانه می کند و مناجاتی را برای قلم عفو کشیدن بر گناهان، ارج می‌نهد.

حجت الاسلام حسن بابایی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از برگزاری ویژه برنامه های متنوع قرآنی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن در سطح شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت جهاد تبیین با تاکید بر سه کلید واژه مسجد، مردم و محله، در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه طرح سمیم برگرفته از سه کلید واژه مسجد، مردم و محله را در قالب مهرواره شهرستان برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کردیم که اجرای آن از دهه آخر ماه شعبان المعظم با طرح «مسجد خانه خدا» و غبارروبی مساجد سطح شهرستان شروع شد.

* تبیین گام دوم انقلاب و روایتگری اسلام ناب محمدی در طرح موعظه جانان 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه بیش از 18 طرح و پویش در طرح سمیم برنامه ریزی شده است افزود: یکی از طرح های مهرواره سمیم «موعظه جانان» است که مبلغین و روحانیون توانمند برای تبیین گام دوم انقلاب اسلامی و روایتگری از اسلام ناب محمدی در جهاد تبیین به مساجد و هیئت های مذهبی سطح شهرستان اعزام می شوند.

وی با اشاره به طرح «همکلام با خدا» خاطرنشان کرد: پویش هم کلام با خدا به منظور ساماندهی و تکریم جلسات قرآنی در مساجد و منازل اجرا می شود که تاکنون 36 جلسه جزء خوانی روزانه قرآن کریم در سطح شهرستان اعلام آمادگی پیوستن به این پویش کردند که احتمال دارد افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام بابایی افزود: علاوه بر این محافل شاخص و عمومی تلاوت روزانه جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در سطح شهرستان نیز برگزار می شود که جلسه شاخص و محوری در شاهین شهر محفل جزء خوانی دارالقرآن حجت الاسلام ربیعی در حسینیه اباعبدالله الحسین(ع) خیابان فردوسی انتخاب شده است در هر کدام از شهرهای گز، گرگاب و میمه نیز محفل های شاخص و محوری تلاوت روزانه قرآن در ماه مبارک رمضان با حضور اساتید و قاریان برجسته قران کریم برگزار می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ممکن است کسانی امکان حضور و شرکت در جلسات قرآنی را نداشته باشند «دارالقران مجازی علقمه» را نیز در فضای مجازی و در بستر ایتا راه اندازی کردیم که روزانه علاوه بر جزءخوانی، مطالب قرآنی، تفسیر آیات و ادعیه همراه با پاسخ گویی به سئوالات نیز قرار داده می شود تا فرصت بهره مندی از جلسات انس با قرآن برای همه افراد جامعه فراهم باشد.

* شرکت 16 جلسه خانگی بانوان در طرح خانه های بهشتی صالحات

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه به طرح «خانه های بهشتی صالحات» اشاره کرد و ادامه داد: این طرح مختص جلسات قرآنی بانوان است که در طرح صالحات اقدام به برگزاری جلسات خانگی قرآن به عنوان خانه های بهشتی می شود که تاکنون 16 جلسه خانگی در سطح شهرستان اعلام آمادگی و همکاری کرده اند.

وی طرح »کریمانه» و مواسات مومنین را از جمله های مهرواره سمیم شهرستان نام برد و افزود: از اول ماه مبارک رمضان تا پایان ماه مبارک رمضان هر روز 110 بسته افطاری ساده بین نیازمندان توزیع شود که مبلغ هر بسته افطاری ساده نان و پنیر و سبزی را حداقل 2 هزار تومان در نظر گرفته شده گرچه اغلب هیئت ها سخاوتمند تر هستند و افطاری غذای گرم بین نیازمندان توزیع می کنند. در طرح کریمانه خود هیئت های مذهبی در صورت تمایل نیازمندان محله را شناسایی و بسته های افطاری را بین آنها توزیع می کنند، در غیر اینصورت هر هیئتی که اعلام کند با همکاری کمیته امداد بسته های افطاری این هیئت ها بین نیازمندان و مددجویان شهرستان توزیع خواهد شد.

* تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی با تفسیر سوره مبارکه حجرات

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه طرح «سر سفره خدا» بنا به توصیه حضرت آقا و ترویج فرهنگ افطاری ساده بعد از اقامه نماز جماعت در مساجد بین نمازگزاران توزیع می شود افزود: طرح «تفسیر سوره مبارکه حجرات» به عنوان تبیین سبک زندگی اسلامی اجرا می شود که در این طرح تعدادی از روحانیون شناسایی و منابع تفسیر نیز در اختیارشان قرار داده شده است تا در مساجدی که آمادگی دارند تفسیر این سوره مبارکه به عنوان سبک زندگی اسلامی تبیین شود.

وی طرح «پرواز تا ملکوت» را از دیگر طرح های مهرواره ماه مبارک رمضان نام برد و افزود: در این طرح جمعی از طلاب و روحانیون با حضور در مساجد قرائت حمد و سوره نمازگزاران را تصحیح می کنند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به طرح «تکریم» ابراز کرد: در این طرح مبلغین و مداحان هیئت ها به صورت هفتگی و گروهی با حضور در مراکز درمانی و بیمارستان ها، خانه سالمندان، و آسایشگاه های جانبازان و معلولان از بیماران این مراکز عیادت و تکریم می کنند.

* ترویج فرهنگ محله اسلامی و دلجویی از اهالی آسیب دیده محله در طرح همسایگان خدا

وی طرح «همسایگان خدا» را از جمله طرح های دیگر مهرواره سمیم نام برد و افزود: هدف از طرح همسایگان خدا تعمیق باورهای دینی و ارتقاء مودت و همدلی و نگاه عدالت محور و ظهور مظاهر اسلامی و ارتقا سلامت روحی و روانی جامعه است که به ائمه جماعات مساجد توصیه شده برای ترویج فرهنگ محله اسلامی  اگر در همسایگی مسجد کسی وجود دارد که به هر دلیلی از نهاد یا ارگانی دلخوری دارد یا بر اثر آسیب های اجتماعی اعتیاد یا طلاق و یا بیماری کرونا خسارت و آسیبی دیده و از جامعه منزوی شده است همراه هدیه ای به دیدار او رفته و دلجویی شوند تا دوباره به جامعه و مسجد بازگردد.

حجت الاسلام بابایی افزود: طرح «حبیب خدا» دیگر طرح مهرواره سمیم است که در محلات مختلف کاسبان منصف محله شناسایی و از آنها تجلیل می شوند که تاکنون تعدادی از کاسبان با انصاف محله ها در سطح شهرستان شناسایی شده اند، علاوه بر این در طرح پویش «نان نذری» مردم با هماهنگی نانوایی های محله نان نذری بین نیازمندان توزیع می کنند که این طرح به صورت مناسبتی در دیگر ایام هم برگزار می شود.

* تدبر در آیات قرآن کریم با سی نمای آسمانی

وی در ادامه به طرح «سی نمای آسمانی» اشاره کرد و افزود: در این طرح کتابی تحت عنوان «سی نمای آسمانی» برگرفته از نکات تفسیری و مهم سی جزء قرآن تهیه و در اختیار مبلغین قرار دادیم تا بین علاقمندان توزیع کنند افراد با مطالعه هر نما از کتاب به سئوالات روزانه هر جزء پاسخ می دهند، در پایان ماه مبارک رمضان به برگزیدگان هدایایی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: به منظور ترویج مناجات خوانی و قرائت ادعیه های مشهور از جمله ابو حمزه ثمالی، افتتاح، دعای سحر و … در مساجد «گروه شمس» در قالب شورای مشورتی ستایشگران اهل بیت(ع) آماده همکاری با مساجدی که قصد برگزاری جلسات ادعیه خوانی داشته باشند، هستند.

وی به طرح ابتکاری «پویش هر محله یک رسانه» اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح در هر محله یک کانال در فضای مجازی ایجاد می کند هر مسجد و هیئت مذهبی آن محله هم یک خبرنگار معرفی می کنند تا علاوه بر انتشار اخبار روزانه ویژه برنامه های مساجد و هیئت ها در کانال محله، مطالب و محتواهای مورد نیاز هیئت های مذهبی و مساجد را ما در اختیار این رسانه ها قرار می دهیم و آنها از طریق این بستر می توانند دریافت کنند که پیش بینی می کنم هر روز اخبار خوبی از مساجد و هیئت ها بتوانیم در فضای مجازی منتشر کنیم

حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه طرح «کرسی تلاوت» با دعوت از قاریان برجسته استان در ایام ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان اجرا می شود افزود: برنامه های متفاوت دیگری شامل مسابقات فرهنگی از جمله گلبانگ «سلام فرمانده» در قالب مسابقه در این ایام برگزار خواهد شد علاوه بر این دو روز در هفته جلسه جزء خوانی در جوار قبور مطهر شهدا برگزار خواهد شد.

* شمیم خوش بهار قرآن با مهرواره سمیم ماه مبارک رمضان در همه کوچه و محله های شهرستان شاهین شهر و میمه

وی هدف اصلی از برگزاری این طرح ها، پویش ها و محافل را ابتدا جهاد تبیین با روایتگری از اسلام ناب محمدی دانست و افزود: با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است سعی کردیم عطر و بوی قرآن بیش از پیش در سطح شهرستان پیچیده شود و جلسات قرآنی تنها مختص به مساجد نباشد فضای همه محله ها حتی پارک ها، مدارس و دانشگاه ها و… معطر به بوی خوش بهار قرآن شود و با توجه به استقبال و حضور مردم پس از دو سال محدودیت کرونایی قطعا این برنامه ها تاثیر بسیار خوب و مطلوبی بر فرهنگ جامعه خواهد داشت و به ارتقا سطح معنوی مردم و جامعه کمک خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه 120 مبلغ و 15 مبلغه با دریافت حکم از این اداره در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد و هیئت ها یا پارک ها برنامه تبلیغی اجرا می کنند خاطرنشان کرد: علاوه بر ائمه جماعات مساجد، گروه تبلیغی ضیافت با 20 مبلغ آموزش دیده از قم و تعدادی مبلغ بومی ساکن قم داریم که در ایام و مناسبت های خاص مثل ماه مبارک رمضان حکم دریافت می کنند و در محله های خودشان فعالیت های تبلیغی انجام می دهند.

* حمایت مادی و معنوی شهردار شاهین شهر از جلسات قرآنی در محلات شش گانه شهر

وی در ادامه از اقدام پسندیده شهردار شاهین شهر برای حمایت مادی و معنوی از جلسات و محافل قرآنی 14 مسجد محوری و شاخص و پنج جلسه قرآنی بانوان در محلات شش گانه این شهر از جمله مسجد جامع حاجی آباد، مسجد امام حسن مجتبی(ع) خانه کارگر، مسجد ثارالله و حسینیه اباعبدالله الحسین(ع)خیابان فردوسی، مسجد امیرالمومنین(ع) گلدیس، مسجد فاطمه الزهرا(س) هشت بهشت، مسجد جوادالائمه شهرک میلاد، مسجد قمر بنی هاشم خیابان مخابرات، مسجد فاطمیه خیابان عطار، مسجد قائم(عج) خیابان نظامی، مسجدالکریم ردانی پور، مسجدالزهرا خیابان اقبال لاهوری، خبر داد و از این اقدام خداپسندانه تقدیر کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.