۰۸:۲۷ - جمعه ۰۸ بهمن ۱۴۰۰

همزمان با دهه فجر برگزار می شود؛

سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب در شاهین شهر

امام جمعه شاهین شهر گفت: سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور اساتید توانای حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی در جمع اصحاب رسانه از برگزاری سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم، با رویکرد فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای (درآمدی بر تبیین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اسلامی) خبر داد و اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش بیان و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

رئیس سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب با بیان اینکه بیانیه گام دوم مانیفستی بر پایه اصول نظام‌سازی و تمدن سازی برای جامعه اسلامی در راستای حرکت در مسیر بایدها است، خاطرنشان کرد: تکرار برگزاری سالانه همایش فلسفه سیاسی انقلاب و بیانیه گام دوم، موضوعیت دارد چرا که مجموعه‌ها، کارگزاران، پشت‌میزنشین‌ها، دست‌اندرکاران به لحاظ روزمرگی و فعالیت‌های فراوان خود در روز فراموش می‌کنند که برای چه هستند؟ فلسفه سیاسی انقلاب چیست؟ گام دوم از آن‌ها چه می‌خواهد؟

* تبیین فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی عزم و اراده ها در برابر تحریف، تردید و نفوذ دشمنان را تقویت می کند

وی ادامه داد: اعتقاد داریم اگر به اهمیت فلسفه سیاسی و ضرورت وجود انقلاب اسلامی و گام دوم به درستی پرداخته شود اراده اقشار مردم در تداوم و پشتیبانی از آن  متزلزل نمی‌شوند و هرچه تبیین و توضیح فلسفه سیاسی عمیق‌تر و غنی‌تر باشد، عزم‌ها برای دفاع از انقلاب در مقابله با تحریف، و تردید، و دو دلی و نفوذ دشمنان جزم‌تر می‌شود.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به تاکید بی سابقه رهبر معظم انقلاب در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب افزود: ایشان فرمودند: «من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و انتظار دارم همه دغدغه‌مندان اسلام و انقلاب روی بیانیه گام دوم کار کنند» از این رو یک مانیفست از آنچه می‌تواند نظام سازی و تمدن سازی کند و جامعه اسلامی را به سمت بایسته‌های در شأن خود سوق داده و هدایت کند در بیانیه گام دوم وجود دارد.

رئیس سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب افزود: این همایش یکی از شاخص ترین برنامه های دهه بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه است که از ساعت ۸:۳۰ صبح چهاردهم بهمن‌ماه در تالار شیخ بهایی شاهین شهر با سخنرانی استاد “محسن مهاجرنیا” استاد علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و استاد “علیرضا اسماعیل فخریان” مدیر مجموعه تببین منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و با حضور استاندار و امام جمعه اصفهان برگزار می‌شود.

* به حکم ولی امر مسلمین جهاد امروز، جهاد تبیین است

وی فرصت دهه فجر را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای 42 ساله انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نسل های سوم و چهارم انقلاب دانست و افزود: تبیین فلسفه سیاسی، تبیین گام دوم و تبیین دستاوردهای انقلاب و تلاش برای انعکاس چنین مسائلی، همه جهاد در راه خدا است. این تبیین، چه تبیین فلسفه سیاسی و چه تبیین گام دوم و چه تبیین دستاوردها مجاهده است به همین دلیل و به حکم ولی امر مسلمین جهاد امروز، جهاد تبیین است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه رویکرد همایش امسال با موضوع فلسفه سیاسی آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: اگر روزگاری جهاد در راه خدا، اسلحه در دست گرفتن و جنگیدن در جبهه‌های حق علیه باطل بود، اما جهاد امروز، جهاد تبیین است که به واسطه آن، امواج مسموم رسانه‌ای دشمنان خنثی می‌شود چرا که امروز دشمن همچون گذشته با تلاش آشکار و پنهان سعی می کند دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده گرفته یا کمرنگ جلوه دهد بنابراین از رسانه ها انتظار داریم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنند و نگذارند دچار تحریف شود.

وی افزود: اگرچه در هشت سال گذشته رشد لازم را نداشتیم، اما در بررسی سطح کلان کشور، وضعیت نظام جمهوری اسلامی با کشورهای هم‌تراز خود قابل‌مقایسه نیست آنها در حوزه‌های مختلف حتی به گَرد ما هم نمی‌رسند؛ با این حال هزاران دسیسه و توطئه و فشار و تحریم دشمنان را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

رئیس سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب در ادامه با اشاره به نتایج برگزاری دو همایش سالهای قبل گفت: در همایش سال اول بیش از هزار نفر از اساتید حوزه، دانشگاه، طلاب، دانشجویان، مدیران اجرایی و نخبگان فکری و فرهنگی شرکت کردند و سال گذشته دومین همایش به دلیل شرایط کرونایی با حضور نیمی از جمعیت سال اول برگزار شد و امسال پیش بینی می کنیم حدود ۷۰۰ نفر از نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه و تاثیر گذاران جامعه در سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی شرکت کنند.

* محورهای سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب

مجتبی جعفری، نیز برگزاری فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را ضروری دانست و اظهار کرد: سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی در محورهای سنخ شناسی فلسفی سیاسی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ظرفیت فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی برای اداره زیست جهان مدرن، ضرورت‌ها و بایستگی خوانش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی، نظریه نظام انقلابی در فلسفه سیاسی آیت الله خامنه‌ای، نظریه دولت – ملت در پارادایم امامت در فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، کارآمدی دین در مدیریت جامعه مدرن از منظر فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، انسان‌تر از انقلاب اسلامی از منظر فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، تمایزات فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی از فلسفه سیاسی لیبرالیسم و مارکسیسم، شاخصه‌های (آزادی، استقلال، امنیت، عدالت، شهروندی، معنویت، اخلاق سیاسی و سبک زندگی) از منظر سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، و همچنین چشم‌انداز آینده انقلاب اسلامی از منظر فلسفه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار می شود.

* مقالات ارسال شده به همایش در نشریه علمی _ پژوهشی منتشر می‌شود

رئیس کمیته علمی سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم با بیان اینکه این همایش به‌صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد، فاصله برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این همایش را یکی از امتیازات ویژه آن برشمرد و افزود: مولفان، اندیشمندان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تا دوازدهم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ مهلت‌دارند مقالات و پایان نامه های خود به سومین همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی را به دبیرخانه همایش واقع در دفتر امام‌جمعه شاهین‌شهر به نشانی شاهین‌شهر، بلوار فردوسی، فرعی چهار شرقی ارسال دارند، همچنین می‌توانند آثار خود را به نشانی souroushadineh@iran.ir نیز ارسال کنند.

وی با بیان اینکه اختتامیه این همایش ۱۴ خرداد سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس رایزنی و مذاکرات اجام شده مقالات ارسال شده به این همایش خرداد ۱۴۰۱ در یک مجله علمی _ پژوهشی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.