۱۶:۳۴ - شنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۰

یادداشت؛

شرارت های دولت ضد بشر آمریکایی

با مرور تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی طومار بلند توطئه ها و شرارت های دولت ضد بشر آمریکایی علیه کشورمان، مثنوی هفتاد من است.

به گزارش شاهین پرس؛ بنا به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویم رسمی کشورمان ششم لغایت دوازدهم تیرماه، به دلیل اقدامات تروریستی متعدد مستقیم و غیرمستقیم آمریکای جهانخوار علیه ملت آزاده ایران به «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شده است ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیر سال ۱۳۶۰، انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن آیت الله دکتر محمد بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین بال در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ و همچنین شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس توسط ناو آمریکایی و به شهادت‌ رسیدن ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه هواپیما در دوازدهم تیر سال ۱۳۶۷ از جمله مهمترین رخدادهای هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی می باشد.

* سابقه جنایت و شرارت های دولت ضد بشر آمریکایی بر علیه جمهوری اسلامی ایران

با مرور تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی طومار بلند توطئه ها و شرارت های دولت ضد بشر آمریکایی علیه کشورمان، مثنوی هفتاد من است کودتای 28 مرداد 1332 را باید سرآغاز تسلط آمریکا بر ایران و دخالت در امور کشورمان به حساب آورد. حمایت دولت آمریکا از شاه پس از 28 مراد 1332 وارد مرحله جدیدى شد و آمریکایى ها با تمام توان، از شاه حمایت می کرد. حمایت مالى آمریکا پس از کودتا به طرز شگفت انگیزى افزایش یافت به گونه ای که 12 روز پس از کودتاى 28 مرداد، آمریکا با پرداخت یک وام 45 میلیون دلارى به ایران موافقت کرد در سال 1330 کمک مالى آمریکا به ایران بالغ بر 3/1 میلیون دلار بود، در حالی که این رقم پس از کودتا به 70 میلیون دلار یعنى 60 برابر رقم قبلى رسید.

نفوذ آمریکا در دستگاه حاکمیت ایران روز به روز بیشتر مى شد تا جایی که کارتر, ایران را جزیره ثبات خواند و علاقه خود را نسبت به رژیم شاه این گونه توصیف کرد آمریکا تا آخرین روزهاى حیات سیاسى شاه، دست از حمایت وى برنداشت و در برابر همه جنایات ها از او حمایت می کرد. تأسیس ساواک در ایران تحت نظارت آمریکا انجام گرفت که نه تنها سازمان سیا یعنی آژانس جاسوسی خارجی آمریکا در آن شرکت داشت، بلکه سازمان اف .بی .آی که آژانس داخلی آمریکاست نیز در این راه کمک های فراوانی کرد آموزش نیروهای ساواک توسط افسران سازمان سیا هم در داخل کشور و هم در آمریکا صورت می گرفت.

* تصویب لایحه کاپیتولاسیون، اقدام تحقیر آمیز ایالات متحده آمریکا بر علیه ملت ایران بود

به دنبال اقدامات خصمانه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و تبدیل سفارت آمریکا به کانونی برای توطئه علیه ایران و تلاش برای هماهنگ ساختن فعالیت های نیروهای لیبرال و ملی گرا علیه انقلاب اسلامی که بعدها در اسناد لانه جاسوسی منتشر شد و پذیرفتن شاه معدوم توسط این کشور و عدم استرداد وی, سفارت آمریکا در تهران به اشغال دانشجویان پیرو خط امام درآمد. پس از ماجراى تسخیر لانه جاسوسى در تهران توسط دانشجویان، آمریکایى ها براى حل بحران گروگانگیرى تلاش زیادی انجام دادند و فشارهای زیادی را بر علیه کشور ما ایجاد کردند و همزمان با فعالیت های گسترده تبلیغاتی و رسانه ای علیه کشورمان، تحریم های اقتصادی علیه کشورمان توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به مرحله اجرا در آمد و دارایی های ایران در این کشور مسدود شد. آمریکایی‌ها ابتدا خواهان مذاکره با کشورمان در این خصوص بودند اما پیش شرط امام براى مذاکره، تحویل شاه معدوم به ایران بود و آمریکایى ها به جاى پذیرفتن این خواست طبیعی ملت ایران، در فاز نظامى قدم  گذاشتند. آمریکایى ها پس از مطالعات فراوان و با اتکا به عناصر ضد انقلاب و وابسته به رژیم منحوس شاه، مصمم به حمله به ایران شدند و در 5 اردیبهشت 1359 شبانه تعدادى از نیروهاى آموزش دیده و ویژه خود را توسط پنج فروند هواپیماى پیشرفته آمریکایى در یکى از فرودگاه هاى متروکه، در صحراى طبس پیاده کردند تا از آنجا بر اساس برنامه ریزى قبلى و زمان بندى دقیق، عملیات نظامى خود را آغاز کنند اما با عنایت خداوند و الطاف خفیه الهی گرفتار طوفان شن شده و با انهدام هواپیماها این عملیات نظامى به شکست مفتضحانه ای برای آمریکا تبدیل شد.

* کودتای نوژه بزرگ ترین حرکت ائتلافی گروههای ضدانقلاب و قدرت های غربی برعلیه انقلاب اسلامی

پس از گذشت 75 روز از تهاجم آمریکا به طبس کودتاى نوژه به وقوع پیوست، این بزرگ ترین حرکت ائتلافی گروههای ضد انقلاب و قدرت های غربی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به حساب می آمد .کودتاى نوژه توسط یک ستاد از پاریس به رهبرى شاهپور بختیار هدایت مى شد و صحنه گردان اصلی آن آمریکا بود یکی از سران کودتا نقش آمریکا در این ماجرا را چنین بازگو کرد: هماهنگی بین اسرائیل و کشورهای مرتجع منطقه نظیر عربستان، مصر و عراق توسط نماینده سیا که در دفتر دکتر بختیار در پاریس است انجام می گرفت. تأمین هزینه های مادی چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم توسط آمریکا صورت گرفته است.

* تلاش های برژینسکی برای تحریک صدام برای حمله و تجاوز به ایران اسلامی

آمریکایى ها پس از شکست سنگین در کودتاى نوژه، تحرکات شدیدى را براى ترغیب صدام به جنگ با ایران آغاز کردند. برژینسکى، مشاور امنیت ملى آمریکا، براى آماده سازى عراق براى شروع جنگ سفرهاى محرمانه متعددى به بغداد کرد که مجله ژورنال استریت، مورخ 8 فوریه 1980 یکى از این سفرهاى محرمانه را فاش کرد. علاوه بر این، مطبوعات اروپایى نیز در همان زمان، از ملاقاتهاى متعدد برژینسکى با صدام خبر می دادند. نماینده آمریکا در سازمان ملل در همان روزهای آغازین جنگ اعلام کرد: اگر عراق از آمریکا کمک بخواهد هرگونه امکانات نظامی را در اختیار عراق قرار خواهد داد. هر چند آمریکایى ها تلاش کردند که نقش خود را در تحریک صدام براى حمله به ایران کتمان کنند، اما تجهیز صدام به انواع سلاحهاى جدید جنگى و کشتار جمعى و نیز حمایتهاى رسانه اى، سیاسى و بین المللى از سوى آمریکا و هم پیمانان وى، چیزى نیست که بتوان آن را کتمان یا انکار کرد به همین دلیل آمریکایى ها خود ناچار به اعتراف آن شدند .حمایت آمریکا در جنگ تحمیلی تنها به کمک های نظامی به این کشور خلاصه نشده و در شرایطی که جمهوری اسلامی به موفقیت ها و برتری نسبی در جنگ دست پیدا کرد، مداخله مستقیم نظامی را در دستور کار قرار داد. که می توان به هدف قرار دادن سکوهای نفتی ایران، حمله به کشتی «ایران اجر» ناوچه «جوشن » و «سهند» اشاره کرد.

* اقدام وحشیانه ناو آمریکایی در حمله به هواپیمای مسافربری 

یکی از اقدامات وحشیانه این کشور در روزهای پایان جنگ, حمله ناو آمریکایى وینسنس به هواپیماى مسافربرى جمهورى اسلامى ایران در 12 تیر ماه 1367بود که در جریان این حمله غیرانسانى، تمامى 290 نفر مسافر و خدمه هواپیما، که 118 نفر از آنها را فقط زن و کودک تشکیل مى دادند، به شهادت رسیدند. سران کاخ سفید نه تنها بابت این جنایت از ملت ایران عذرخواهى نکردند، بلکه در اقدامى بهت انگیز به فرمانده این ناو به خاطر ارتکاب این جنایت، مدال افتخار دادند.

* تحریم های ظالمانه، جنایت دیگر دولت ضد بشری آمریکا علیه ایران 

یکی دیگر از اقدامات دولت آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی، اعمال فشارها و تحریم های اقتصادی علیه کشورمان است که این تحریم ها با دستور کارتر در 23 آبان 58 با مسدود کردن اموال و دارایی های ایران در مؤسسات مالی و بانکهای امریکایی شروع شد و تا به امروز ادامه داشته و هموراه تمدید و تشدید شده است. دولت آمریکا با هدف تضعیف قدرت اقتصادى و مالى ایران و به زانو درآوردن نظام نوپاى اسلامى، به اصطلاح سیاست مهار ایران را در پیش گرفت. در دوران ریاست جمهورى ریگان، مجازات‌هاى سنگینى براى مؤسسات و شرکت‌هاى آمریکایى، که قصد سرمایه گذارى در بخش‌هاى نفت و گاز ایران را داشتند، در نظر گرفته شد. علاوه بر این با تصویب و اجراى طرح «داماتو» در زمان ریاست جمهورى کلینتون، تحریم اقتصادى ایران وارد مرحله نوینى شد که به موجب آن، شرکت‌هاى غیرآمریکایى که بیش از چهل میلیون دلار در سال در صنایع نفتى ایران سرمایه گذارى می کردند، مشمول تحریم‌هاى سنگین این کشور قرار مى گرفتند کلینتون رئیس جمهور وقت آمریکا اعلام کرد ما از تمامی دوستان‌مان در جهان می خواهیم که از داشتن مناسبات اقتصادی با ایران اجتناب کنند و همانند آمریکا، ایران را تحت فشار و تحریم قرار دهند زیرا ایران سرسخت ترین مخالف صلح خاورمیانه (اعراب و اسرائیل) است.

امروز نیز آمریکا به بهانه تلاش جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به انرژی هسته ای, تحریم های شدیدی را علیه کشور ما به کار گرفته و دامنه و گستره تحریم ها را شامل مراودات بانکی و شرکت های تجاری وبازرگانی و حتی دارو کرده است که با هدف ایجاد نارضایتی مردم و جدا کردن آنان از نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان پشتوانه اصلی نظام صورت می گیرد، اما ایستادگی و صلابت مردم در برابر زیاده خواهی های آمریکا موجب شد با وجود همه سختی‌ها، ایران اسلامی نه تنها در برابر همه تحریم ها ایستادگی کمد که آنها را به فرصتی برای پیشرفت کشور نیز تبدیل نماید.

* حمایت از فتنه گران و آشوب طلبان، اقدام مداخله جویانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی

یکی دیگر از اقدامات مداخله جویانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، حمایت، سازماندهی و هدایت مخالفان نظام برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است. این حمایت شامل حمایت مالی، تسلیحاتی، رسانه ای و تبلیغاتی و… می باشد. حمایت این کشور از منافقان و تجهیز مادی و تسلیحاتی آنان برای عملیات تروریستی بر علیه نظام جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست. هدایت و حمایت آشکار سران این کشور از غائله 18 تیر سال 78 و فتنه سال 88 عمق کینه توزی آنان را به خوبی نشان می دهد. در جریان فتنه 88 مقامات آمریکایی بی پرده با دخالت در امور داخلی کشور ما به حمایت از جریان فته پرداختند. هلاری کلینتون که وزارت خارجه آمریکا را در آن زمان بر عهده داشت اظهار کرد: « دولت آمریکا از بیرون ایران هر حمایتی از دستش بر می آمد از معترضان(جریان فتنه) کرد. همه ایرانیانی که در تلاش برای شنیده شدن صدایتان و دفاع از آزادی‌های بنیادی و حقوق بشر هستید، بدانید تنها نیستید. ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی پشتیبان شما است. همچنین باراک اوباما گستاخانه ابزار کرد: ایرانی‌ها باید شجاعت لازم برای بیان آزادی را داشته باشند و به اعتراضات خود ادامه دهند. امیدواری و توقع من این است که کماکان شاهد این باشیم مردم ایران شجاعت ابراز اشتیاق برای به دست آوردن آزادی بیشتر و حکومتی مبتنی بر مردم‌سالاری بیشتر را داشته باشند.

از دیگر ابعاد اقدامات مداخله جویانه آمریکا فضاسازی و جنجال تبلغاتی گسترده و جنگ رسانه ای تمام عیار بر علیه نظام اسلامی و اتهامات و ادعاهای واهی و بی اساس به کشورمان با هدف تخریب چهره نظام است، اتهاماتی همچون نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و گروه هاى تروریستى، تلاش براى دستیابى به سلاح‌هاى کشتار جمعى » و … که هراز گاهی در قالب سناریوهای مختلف و با ابعاد گسترده رسانه ای اجرا می شود. اتهاماتی که واقعیت آن در خود آمریکا و رفتار این کشور کاملاً آشکار است.

* بودجه های هنگفت آمریکا برای مقابله با پیشرفت جمهوری اسلامی ایران

از اقدامات خصمانه دیگر آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی, در نظر گرفتن بودجه های کلان برای مقابله و ضربه زدن به جمهوری اسلامی است. نگاهی به بودجه‌های مصوب سنای آمریکا در پنج سال گذشته گویای آن است که در سال 2007 مبلغ 66 میلیون دلار برای گسترش دموکراسی در ایران، سال 2009 مبلغ 55 میلیون دلار برای جنگ نرم با ایران، سال 2010 مبلغ 55 میلیون دلار برای نفوذ در ایران، مقابله با فیلترینگ سایت‌های ضد ایرانی، تحریک قربانیان سانسور در ایران، آموزش الکترونیکی ایرانیان مخالف نظام برای براندازی نرم و شبکه سازی اینترنتی برای اغتشاشگران بعد از انتخابات ریاست جمهوری، ارائه آموزش‌های لازم رسانه‌ای و کامپیوتری برای راه اندازی سایت‌ها جهت اطلاع رسانی و مبلغ 20 میلیون دلار بودجه تکمیلی برای مبارزه با ایران از طریق فعالیت‌های اینترنتی و در سال 2011 مبلغ 25 میلیون دلار برای حمایت از هکرها برای تخریب فضای سایبری ایران، تخصیص یافته است. این در حالی است که آمریکا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از برنامه هسته ای ایران حمایت می کرد، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود رعایت تمامی موازین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی کشور ما به دلیل ناهمخوانی سیاست این کشور با کشور ما تلاش کرد تا با استفاده از ابزارهای مختلف، مانع دستیابی جمهوری اسلامی به فناوری هسته ای شود و در این راه از هیچ کوششی فرو گذار نکرده است، از صدور قطعنامه‌ ضدایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گرفته تا فرستادن گزارش پرونده‌ هسته‌ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل و صدور قطعنامه برای اعمال فشار مضاعف علیه ایران و گسترش تحریم ها در قالب اقدام های رسمی و اقدام‌های غیر رسمی چون ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و استفاده از ویروس استاکس نت برای تخریب سیستم رایانه‌ مرکزی تأسیسات هسته‌ای بوشهر.

ابعاد توطئه های آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران تنها به جنگ سخت علیه نظام جمهوری اسلامی محدود نبوده, بلکه گستره آن ریشه های فرهنگی و فکری نظام جمهوری اسلامی را به عنوان پایه های اصلی انقلاب اسلامی در برگرفته و شاهد تهاجم گسترده فرهنگی و جنگ نرم این دولت ضد بشر بر علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم.

حجت الاسلام حسن بابایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.