۰۹:۱۳ - یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹

چگونه برای آزمون سراسری آماده شویم؟

یک مشاور تحصیلی گفت: افراد باید توجه داشته باشند که بیشتر روی مباحثی که تسلط دارند تمرکز کنند، درواقع باید متوجه این مسئله باشند که قرار نیست روی همه مباحث تسلط پیدا کنند.

سهیل سراج در  گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ با بیان اینکه تب و تاب کنکور سراسری این روزها بین دانش آموزان رسما شروع شده اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری کنکور این روزها بحث آزمون سراسری بین دانش آموزان داغ می‌شود، البته باید توجه داشت که بحث شیوع بیماری کرونا امسال نیز در روند برگزاری کنکور شاید تاثیر گذار باشد، اما داوطلبان قطعا باید به چند نکته توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: داوطلب برای حضور در آزمون سراسری حتما باید آمادگی علمی داشته باشد، درواقع تسلط علمی مرحله اول کار است، اینکه جایی اعلام می‌شود پکیج های علمی ارائه شده و در حداقل زمان داوطلب آماده کنکور می‌شود غیر واقعی است و تبلیغاتی است که تنها برای درآمد زایی انجام می‌شود.

مشاور تحصیلی کنکور با تاکید بر لزوم آمادگی علمی برای آزمون سراسری تصریح کرد: افراد باید اطلاعات علمی و تسلط کافی روی مباحث داشته باشند، داوطلبان در این روزها باید بین 70تا80 درصد مطالب را خوانده و با برنامه ریزی درست مباحث را خوانده باشند، حتی مشاهده شده که برخی داوطلبان تا اسفندماه مباحث را تمام کرده و شروع به دوره کردن مطالب می‌کنند.

داوطلبان روی مباحثی که تسلط دارند تمرکز کنند

وی افزود: در ادامه این روند افراد باید توجه داشته باشند که بیشتر روی مباحثی که تسلط دارند تمرکز کنند، در واقع باید متوجه این مسئله باشند که قرار نیست روی همه مباحث تسلط پیدا کنند، به طور مثال در دروس ریاضیات وفیزیک لازم نیست تمام مباحث این درس یاد گرفته شود بلکه باید تسلط و تمرکز کافی روی موضوعاتی که بیشتر یاد گرفته اند انجام شود.

سراج در ادامه با اشاره به جمع بندی در تعطیلات عید گفت: موضوع مهم بعدی جمع بندی ایام تعطیلات سال جدید است که بسیار حائز اهمیت است، اکثر دانش آموزان مباحثی که در گذشته و یا حتی در تابستان خوانده اند فراموش می‌کنند، این موضوع که به همه جایی معروف است ممکن است برای بیشتر داوطلبان اتفاق بیفتد، در واقع در ایام عید سال نو بهتر است یک پایه و دروس سال دوازدهم جمع بندی شود و می‌توانند تا 20 فروردین موضوعات را تمام کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان می‌توانند از 20 فروردین تا 15 اردیبهشت پایه دیگری را جمع کرده و از 15 اردیبهشت ماه تا 15 خرداد تنها به آزمون های مبحثی و سالیانه بپردازند، همچنین از 15 خردادماه به بعد را به آزمون های سال های گذشته کنکور یا آزمون های جامع اختصاص دهند، گفتنی است می‌توان یک روز در میان آزمون‌ها را انجام داد و روز بعد را به بررسی آن‌ها پرداخت.

داوطلبان به سیستم زمان بندی توجه کنند

این مشاور تحصیلی با اشاره به لزوم توجه به سیسستم زمان بندی اظهار کرد: داوطلبان در خصوص سیستم زمان بندی و آزمون هایی که خواهند داشت باید توجه ویژه ای داشته باشند، در واقع نباید تنها به ترتیب دروس در دفترچه اکتفا کرد، بلکه بر اساس تسلط افراد به سوالات جواب داده شود، به طور مثال در این ایام با انجام آزمون های کمک آموزشی می‌توان میزان تسلط خود را بر هر درس متوجه شد و در آزمون سراسری آن‌ را اعمال کرد.

وی درخصوص نحوه تست زنی گفت: دراین موضوع باید افراد به نکات مهمی توجه کنند، داوطلب نباید در روز کنکور به حل کردن سوالی فکری کند، بلکه باید راه حل و استراتژی را بلد باشد، به طور مثال در درس ریاضیات دانش آموز باید استراتژی حل داشته و به نوعی سوالات را از پیش حدس بزند، در واقع برای هر سوال حدود یک دقیقه فرصت است و نمی‌توان زمان را برای فکر کردن روی سوالات هدر داد.

سراج در پایان بیان کرد: در ماه های پایانی کنکور آزمون های آزمایشی بسیار مفید و مهم است، با تست خوانی، تحلیل آزمون و سوالات می‌توان مطالب زیادی را یاد گرفت، دراصل در ماه های منتهی به کنکور جزوه خوانی بی فایده است بلکه باید از طریق محک زدن خود در آزمون ها و استفاده از اشتباهات و خطا ها در آزمون های آزمایشی برای روز کنکور آماده شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.