۱۶:۳۴ - سه شنبه ۰۹ دی ۱۳۹۹

نماینده مجلس خبرگان رهبری:

علت سکوت برخی از مسئولان درباره فتنه 88 مشارکت در فتنه است/ اصرار بر مذاکره دشمن را گستاخ تر می کند

آیت الله مهدوی گفت: علت سکوت برخی از مسئولان در خصوص فتنه 88 این است که یا خود در این فتنه مشارکت داشتند و یا با برخی از سران فتنه ارتباطاتی دارند.

به گزارش شاهین پرس؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت نهم دی ماه و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مصلی نماز جمعه شاهین شهر برگزار شده بود اظهار کرد: علت اینکه برخی از مسئولان در سخنرانی های 10 سال گذشته پیرامون حادثه 9 دی، تمایلی به بیان علل و عوامل بوجود آمدن حادثه 9 دی و علت حضور مردم ندارند و تنها بدون استفاده از لفظ فتنه، به مفهوم آن می پردازند این است که یا خود در این فتنه مشارکت داشتند و یا با برخی از سران فتنه ارتباطاتی دارند.

امام جمعه موقت اصفهان، در بررسی علل و عوامل بروز حادثه مهم نهم دی تشریح دستاوردهای آن را به مراتب با اهمیت‌تر و مهم تر دانست و افزود: شناسایی فتنه و عوامل آن باعث ایجاد بصیرت روز افزون مردم و مانع از بروز دوقطبی در جامعه می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی بروز مشکلات و بروز حوادث متعدد یا افراط است یا تفریط، خاطرنشان کرد: توجه به آثار برجای مانده از افراط و تفریط می‌تواند درمانگر و مانع بروز و پافشاری بر کاربرد آن‌ها در جامعه شود.

وی آثار افراط و تفریط را ندامت، حسرت، ملامت، سقوط در پرتگاه و عذاب الهی دانست و افزود: اولین اثر افراط و تفریط در امور پشیمانی از عملی است که حسرت از دست رفتن فرصت‌های طلایی و سقوط در دریای مشکلات و مصائب بر انسان است و مستحق عذاب الهی می شوند، زیرا عملکرد آنان بر خلاف تعقل است.

آیت‌الله مهدوی علت بروز افراط و تفریط را جهل و نادانی بیان کرد و  با طبقه بندی آن‌ بر دو نوع جهل بسیط و جهل مرکب خاطرنشان کرد: در جهل بسیط انسان می‌داند که ناآگاه است و در راه حل آن کوشش می‌کند، اما در جهل مرکب انسان نادان، بر ندانستن خود آگاه نیست و جهل مرکب که ناشی از غفلت مرکب است بر او حاکم می شود.

امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه افراط برخی از سیاسیون و دولت‌مردان برای مذاکره با آمریکا، این دولت تروریست را گستاخ‌تر کرده است تصریح کرد: این افراط برای مذاکره، که برخلاف رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است ناشی از ضعف ایمان می باشد دشمن را گستاخ تر کرد و باعث شده آنها به اشتباه اصرار ایران برای مذاکره را از روی ترس و ضعف ایران بدانند و باید برای تضعیف ایران مقتدر فشارها را بیشتر کند.

وی راهکار مقابله با افراط‌ و تفریط به‌خصوص در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور را داشتن بصیرت، تقوا و احتیاط عقلایی که از استکبار فکری و خودمحوری در افراد جلوگیری می‌شود دانست و افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مسائل جهانی اشراف کامل دارند و دولت‌مردان بهتر است به‌جای گره زدن سلامت مردم برای مذاکره با آمریکای دغل‌باز، پیرو منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سردار حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت را الگوی برجسته‌ای در ولایت مداری، خدمت‌گزاری و دشمن‌شناسی و دارای بصیرت عمیق برای مسئولان و دولت‌مردان معرفی و خاطرنشان کرد: بصیرت نقطه مقابل جهل و غفلت مرکب، است و اصطلاح بصیرت به معنای دیدن با چشم ماهوی و کسی که نگاه عمیق، دقیق و دوام یافته همراه با تفکر و تعقل دارد است.

وی حزم را یکی از نشانه‌های بصیرت برشمرد و اضافه کرد: حزم به معنای احتیاط عقلایی و دور اندیشی است و اجبار از بیرون حاصل الزام عقلی درونی است. اگر فکر جامعه آلوده به رذایل اخلاقی باشد در جامعه شاهد بهره‌وری لازم نخواهیم بود.

امام جمعه موقت اصفهان مشورت، تقوا و حزم را نشانی از بصیرت دانست و تاکید کرد: انسان بصیر تفکر دیگران را به فکر خود ضمیمه می‌کند و انسان با تقوا همان‌گونه که با ترک محرمات و اصرار بر واجبات تقوا پیشه می‌کند تقوا حافظ او بوده و بر او بصیرت و آگاهی در امور جاری و روزانه را اعطا می‌کند.

آیت‌الله مهدوی به سابقه دشمن در فریب کاری در گفتار و رفتار و جلوه دادن باطل در لباس حق برای ایجاد نفاق و فتنه با استفاده از فضای مجازی و رسانه های خود اشاره و تصریح کرد: دشمنان از ابتدا تاکنون از اتحاد، وحدت، انسجام و همدلی مردم بیم و هراس داشته‌اند و همواره تلاش می کنند با فریب عمومی و آلودگی حق با لباس باطل، نفاق و فتنه ایجاد کرده و اتحاد و همدلی مثال‌زدنی ملت آگاه ایران را بر هم بزنند.

وی با انتقاد از تصمیم اخیر شورای شهر اصفهان با هدف تغییر دادن نام برخی از خیابان‌های اصفهان، بیان کرد: اعضای این شورا بدون درک تعلقات دینی و عاطفی مردم شهیدپرور اصفهان، آرامش روانی شهروندان را به هم زده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری هشدار داد که مردم با بصیرت و انقلابی اصفهان نخواهند گذاشت که نام‌های باسابقه، ارزشمند و حتی اسامی مبارک شهدا و علما از خیابان‌های این شهر برداشته شود، شورای شهر اصفهان تا دیر نشده، اشتباه خود را اصلاح کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.