۲۳:۴۲ - پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان:

حوزه و دانشگاه در کنار هم نقش موثری در تربیت نیروی انسانی متعهد دارند

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: حوزه و دانشگاه در کنار هم نقش مؤثری در تربیت نیروی انسانی متعهد به‌عنوان لوازم اصلی پیشرفت کشور بر عهده‌ دارند.

به گزارش شاهین پرس؛ حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی نقش وحدت و حوزه و دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب که در مصلی نماز جکعه شاهین شهر برگزار شده بود با بیان اینکه حوزه و دانشگاه در کنار هم نقش مؤثری در تربیت نیروی انسانی متعهد به‌عنوان لوازم اصلی پیشرفت کشور بر عهده‌ دارند اظهار کرد: علوم مختلف بر اساس فلسفه ای که از آن نشأت گرفته و تلاش اساتید در انتقال فلسفه علوم، شناخت عمیق تری در دانشجویان ایجاد می کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با اشاره به دیدگاه های حضرت امام(ره) در اهمیت نقش حوزه و دانشگاه در تربیت نیروها متعهد، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی حوزه و دانشگاه کشور را می تواند به نقطه مطلوب و سعادت الهی انسانی برساند همانگونه که حضرت امام(ره) نیز اعتقاد داشتند که حوزه و دانشگاه دو مرکز ترقی و پیشرفت کشور محسوب می شود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ضمن تاکید بر استمرار سرعت پیشرفت فعلی، معنویت و اخلاق را به عنوان جهت دهنده همه حرکت ها و مفاهیم فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه امروز معرفی کرده اند.

حجت الاسلام مؤمنی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید «انقلاب اسلامی وارد مرحله  خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و هدف از وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت در اهداف کلی است؛ این دو نهاد وظیفه خود را انجام دهند تا به هدف که ایجاد جامعه اسلامی پیشرفته ومستقل است، دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز آموزش های ما در حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید اخلاق مدار باشد تا بتوانیم جلوی این سیل تخریب کننده رسانه های غربی را بگیریم  و با انتقاد از اینکه به‌اندازه کافی به پیشبرد مسائل فرهنگی بهاداده نمی‌شود خاطرنشان کرد: ارتقا علوم انسانی بر مبنای سیاست های کلان نظام از جمله مفاد برنامه پنجم بود که متاسفانه هنوز بر زمین مانده است همچنین ارتقا آموزش اخلاق مدار، آموزشی که براساس آن انسان های متعهد تربیت شوند نیز از اموری بود که باید محقق می شد.

معان تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود: این در حالی است که برخی از مؤسسات زیرمجموعه رژیم کودک کش صهیونیستی سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی روی کلام امام علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌کنند تا کلام گهربار امام شیعیان جهان را تحریف‌شده به دست ملت‌های مسلمان برسانند.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به هجمه‌های سنگین فرهنگی جبهه استکبار علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران که باهدف تضعیف باورهای دینی و گسترش فساد در جامعه صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی فرهنگی با کادر سازی می‌توانند تأثیرات هجمه‌های ضد اخلاقی و دینی دشمنان را خنثی و سرعت صدور اسلام ناب را توسط جمهوری اسلامی ایران بیش‌تر کنند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه باید رشد تربیتی در محافل علمی مورد ارزیابی قرار گیرد که در این خلال اساتید حوزه نقش اصلی کارهای تربیتی را می توانند برعهده  داشته باشند تصریح کرد: به صورت قطعی معتقدیم که باید یک چشم انداز، راهبرد و برنامه عملیاتی بین حوزه و دانشگاه توسط یک ستاد برای محقق سازی اهداف تشکیل شود که با توجه به وجود نهاد رهبری در دانشگاه ها می تواند به راحتی ساختار آن ایجاد شود و برنامه‌های یک‌ساله فرهنگی براسام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را تدوین و اجرا کنند.

وحدت محکمترین تضمین برای صلح و سعادت بشر است

حجت الاسلام قاسم هاشمی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم ضریب دهی به فعالیت ها در شرایط کنونی اظهار کرد: امروز به فعلیت رساندن کارها به تلاش و پشتکار ظرفیت های بزرگ علمی شهرستان که شامل سه مرکز حوزه علمیه و 10 مرکز علمی و دانشگاهی است نیازمند است

وی از تشکیل کمیته حوزه و دانشگاه به سرپرستی رئیس دانشگاه پیام نور شاهین شهر خبر داد و افزود: نظام هستی نظام قاعده مندی است تا حرکنی انجام نشود برکتی وجود نخواهد داشت با تلاش مخلصانه خیر کم هم به خیر کثیر می رسد.

امام جمعه شاهین شهر با اشاره به اهمیت وحدت میان حوزه و دانشگاه ابراز کرد: خداوند همه را به وحدت درونی دستور داده چرا که وحدت عامل مستحکم دستهای به هم گره خورده برای رسیدن به آرمان های الهی و انسانی است و محکم ترین تضمین برای صلح، سعادت و هدایت بشری است.

وی با تاکید براینکه وحدت می تواند توان درک تفاوت ها باشد خاطرنشان کرد: در مضامین دینی وحدت زمینه ساز و تضمین کننده خوبی ها است

وحدت حوزه و دانشگاه موجب پیشبرد اهداف نظام عالی جمهوری اسلامی است

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن حمایت نظام اداری شهرستان از این رویکرد گفت: شخصیت های تاثیرگذار مهم در طول تاریخ که با افتخار و از دیرینه های این سرزمین کهن ، که نقش خودشان را ایفا کرده اند که حالا این ایفای نقش بصورت عام و خاص بوده که این زمینه تمدن سازی شده نباید وارد غفلت ما یا تک بعدی قرار بگیره یکی از این حرکت های سازنده و آثار های شخصیتی، در واقع وحدت مربوط به حوزه و دانشگاه است.

اسفندیار تاجمیری ، آیت اله شهید دکتر مفتح را یکی از برجستگان سیاسی و مبازراتی کشور و از شخصیتهای انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: مجاهدتی که ایشان با تآسی از اندیشه های امام راحل در نزدیکی این 2 نهاد داشتند در واقع منجر شد که شهادتشان به این روز نامگذاری و برای کشور فرصت ساز باشد.

وی گفت : امروزه عرصه های علمی ما با چالش هایی در قسمت سخت افزاری و نرم افزاری دچار مشکلاتی در حوزه های علمیه مواجه هستند که با همدلی و همراهی می تواند معطوف به این ملاحظه باشد که هم فرصت ایجاد کند و هم فرصت سازی کند.

تاجمیری، نزدیکی حوزه و دانشگاه را برای جامعه سازنده دانست و یادآور شد: حوزه و دانشگاه با همدلی، حسن‌نظر و خوش‌بینی باید در راستای رفع نیازهای جامعه تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز حوزه رفاه جامعه با چالش‌های جدی مواجه است و نباید به رفاه مردم بی‌تفاوت باشیم، چراکه رفاه بعد از امنیت در نظام مردم‌سالاری دینی همواره مورد توجه بوده است.

نشست هم اندیشی نقش وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی با حضور امام جمعه شاهین شهر، فرماندار شهرستان، نماینده مجلس، اساتید و رؤسای دانشگاه ها وحوزه های علمیه در مصلای نماز جمعه شاهین شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.