۲۰:۳۲ - جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

همزمان با سراسر کشور؛

هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در شاهین شهر و میمه برگزار شد/ تصاویر

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شهرستان شاهین شهر و میمه روز جمعه با شرکت 319 داوطلب در سه حوزه امتحانی شاهین شهر، گز و میمه همزمان با سراسر کشور در دبیرستان دولتی طلوع شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت شهرستان شاهین شهر و میمه صبح روز جمعه یازدهم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور در دو مرحله در دبیرستان دولتی طلوع شاهین شهر برگزار شد.

سید محمدعلی محمودی در حاشیه برگزاری این آزمون در گفتگو با پایگاه خبری شاهین پرس اظهار کرد: هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۶ رشته تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع)، حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول، حفظ کل قرآن کریم،‌ سبک زندگی و سیره معصومین(۱ و ۲) و روخوانی قرآن و چهار گروه امتحانی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع)، حفظ قرآن کریم و آموزش الکترونیک برگزار شد.

دبیر اجرایی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت شهرستان شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: این آزمون در شهرستان با شرکت 319 داوطلب در سه حوزه امتحانی شاهین شهر، گز و میمه برگزار شد که 15 نفر در آزمون الکترونیک و 304 نفر در آزمون کتبی شرکت کردند که از این تعداد 151 نفر از حوزه امتحانی شاهین شهر، 83 نفر از حوزه امتحانی میمه و 70 نفر نیز از حوزه شهر گز بودند.

وی از استقبال بانوان با حدود 95 درصد در این آزمون خبر داد و با بیان اینکه برای شرکت در آزمون محدودیت سنی وجود نداشت تصریح کرد: اغلب داوطلبان شرکت کننده از اعضای موسسات قرآنی سطح شهرستان هستند که با هماهنگی مدیران موسسات در آزمون شرکت کردند همچنین تعدادی از داوطلبان نیز بصورت آزاد با شرط آمادگی لازم در این آزمون به رقابت پرداختند.

محمودی آزمون رشته حفظ کل قرآن را یکی از اصلی‌ترین رشته‌های این آزمون عنوان کرد و افزود: در رشته حفظ کل قرآن کریم هشت نفر در حوزه امتحانی شاهین شهر شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه نتایج آزمون ظرف 10 روز آینده اعلام می شود ابراز کرد: به نفرات اول تا سوم هر رشته ای جوایز نقدی اهدا می شود، علاوه بر آن داوطلبانی که موفق به کسب امتیاز بالای 70 شوند گواهینامه پایان دوره اعطا می شود.

دبیر اجرایی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: آزمون سراسری قرآن و عترت سال های گذشته با همکاری و نظارت اداره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود که امسال برگزاری بخش کتبی آزمون به طور مجزا به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخش شفاهی آزمون ویژه کودکان زیر 10 سال به اداره اوقاف و امور خیریه واگذار شده بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.