۲۱:۳۰ - چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸

رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه:

کارتن‌خوابی و کودکان کار، دو معضل سال‌های اخیر شاهین شهر/ بالغ بر 90 درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، پدیده کارتن‌خوابی و فعالیت نوجوانان مهاجر خارجی را دو معضل سال‌های اخیر این شهرستان بیان کرد و گفت: از مجموع 93 متکدی جمع‌آوری‌شده ، 89 نفر غیر ایرانی بودند که از شهرستان‌های اطراف به این شهرستان آمده بودند.

به گزارش شاهین پرس؛ امین عسگری، در جمع خبرنگاران شهرستان، با بیان این که فعالیت های زیر مجموعه اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه در یک سال گذشته 19 درصد رشد داشته است، اظهارکرد: این خدمات در حوزه های توان‌بخشی و فعالیت‌های پیشگیری و اجتماعی به دو هزار 748معلول و 600 خانواده زن سرپرست خانوار در سال گذشته داده شده است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: مددجویان از خدمات متنوع درمانی، دریافت مستمری، دریافت تجهیزات توانبخشی، آموزش به کودکان، اورژانس اجتماعی، اشتغال، کمک هزینه تحصیلی، بیمه سلامت، پرستاری، غربال گری شنوایی و بینایی، مشاوره ژنتیک، خرید مسکن و مبارزه با اعتیاد پارسال در این شهرستان بهره مند شدند.

عسگری، پایش سنجش بینایی و شنوایی بیش از 9 هزار کودک زیر شش سال، درمان یک هزار و 700معتاد به موادمخدر، جمع آوری 93 متکدی، ارائه مشاوره روان شناختی به حدود دو هزار و   800 نفر، بهرمندی 20 هزار نفر از فعالیت های پیشگیرانه و ارائه خدمات تحصیلی به 288 دانش آموز و دانشجوی تحت پوشش را از جملات خدمات سال گذشته واحدهای تحت پوشش این اداره بیان کرد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده برخی از داروهای لاغری ویژه بانوان و تناسب‌اندام مربوط به آقایان در مراکز ورزشی خصوصی اعتیادآور هستند، خاطرنشان کرد: در بررسی‌های کارشناسان مشخص‌ شده که در ترکیبات داروهای لاغری و تناسب‌اندام، مشتقات مواد مخدر شیشه به‌کار رفته است و استفاده از این دسته از داروها برای ورزشکاران مرد و زن اعتیادآور است.

رئیس اداره بهزیستی شاهین شهر و میمه، وضعیت مبارزه با عرضه مواد مخدرو تلاش برای کاهش تقاضا و آسیب‌های مربوط به مصرف مواد افیونی در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: سال گذشته در سه مرکز درمان سرپایی ترک اعتیاد خود معرف 405 نفر تحت نظر پزشک و روانشناس درمان شده اند، علاوه بر آن در سه مرکز اقامتی شبانه روزی ترک اعتیاد شهرستان، نیز یک هزار و 200 نفر بدون استفاده دارو مراحل درمان را طی کرده و پاک شده اند.

پدیده کارتن‌خوابی و کودکان کار اتباع بیگانه، دو معضل سال‌های اخیر شاهین شهر است

وی با بیان اینکه ریسک معلولیت در ازدواج‌های فامیلی به شدت بالا است، خاطرنشان کرد: مشاوره ژنتیک از اقدامات مؤثر در تشخیص، پیشگیری و کاهش مشکلات ژنتیکی خانواده‌ها است که به همین منظور سال گذشته با تاسیس مرکز مشاوره ژنتیک در شاهین شهر 148 خانواده از خدمات این مرکز استفاده کردند که در این میان از تولد 12 مورد معلولیت ژنتیکی پیشگیری شد.

عسگری، وجود پدیده کارتن‌خوابی و فعالیت نوجوانان مهاجر خارجی را دو معضل سال‌های اخیر شهرستان شاهین‌شهر و میمه بیان کرد و افزود: از مجموع 93 متکدی جمع‌آوری‌شده ، 89 نفر غیر ایرانی بودند که از شهرستان‌های برخوار و اصفهان برای فعالیت‌های غیرقانونی تکدیگری به این شهرستان آمده بودند.

رئیس اداره بهزستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، با اشاره به وجود خلأ قانونی برای برخورد لازم با کودکان متکدی زیر 18 سال اتباع بیگانه، تصریح کرد: این دسته از کودکان زیر 18 سال در خیابان‌های این شهر به مشاغل کاذب روی آورده اند و هر بار که مأموران شهرداری این کودکان را جمع‌آوری و به امور اتباع بیگانه تحویل می‌دهد به علت خلأ قانونی، پس از مدتی دوباره رهاسازی شده و به شغل‌های قبلی خود باز می‌گردند.

وی از خانه دار شدن 34 خانواده مددجوی دارای معلول در سال گذشته خبر داد و به خانواده‌های دارای دو معلول متقاضی مسکن این نوید را داد که 57 واحد مسکونی ویژه مددجویان همراه با تسهیلات بانکی کم‌بهره در شاهین‌شهر آماده شده خانواده های مددجوی دارای دو معلول در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند یکی از واحدهای مسکونی را با تسهیلات بانکی کم‌بهره را خریداری کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهین شهر و میمه، از کمک های خیران و مشارکت آنان در خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی قدردانی و تصریح کرد: خیران به هر میزان که مشارکت مالی داشته باشند از معافیت های مالیاتی بهره مند می شوند همچنین هر کارفرمایی که یک معلول را جذب بازار کار کند از تخفیف های تا 50 درصد در پرداخت حقوق، حق بیمه و دریافت تسهیلات ارزان قیمت اشتغال بهره مند می شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.