۰۴:۵۲ - دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸

کارشناس خانواده:

عادی سازی و ترویج، دوستی های غیرهمجنس قبل از ازدواج/ 75 درصد طلاق ها در سه سال اول زندگی رخ می دهد

کارشناس و مشاوره خانواده، گفت: فضای عمومی و رسانه ای جامعه، دوستی های غیر همجنس قبل از ازدواج که از هیجانات دوره نوجوانی است را ترویج و عادی سازی می کنند.

به گزارش شاهین پرس؛ عظیم هاشم زاده، در اجتماع بزرگ بانوان انقلابی شاهین شهر به مناسبت هفته عفاف و حجاب، با بیان اینکه آدمها هوش های مختلفی دارند، اظهار کرد: تعریف هوش برخلاف گذشته که تنها در دو بخش تیز هوش و کندهوش خلاصه می شد، امروزه این تعریف گسترش داده شده و به هشت الی 10 بخش تقسیم می شود که هریک از آدمها هوش های مختلف و متفاوتی دارند.

کارشناس و مشاور خانواده، با بیان اینکه هر انسانی در زندگی هم به هوش عقلی و هم به هوش عاطفی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: براساس خلقت زنان از هوش عاطفی احساسی بالاتری نسبت به مردان برخوردار هستند در حالی که هوش منطقی عقلی در مردان نسبت به زنان بیشتر است.

وی افزود: انسان به لحاظ ساختار وجودی، در رویدادهای مهم با استفاده از هوش منطقی تصمیم گیری می کند زیرا هر انتخابی که از روی احساس انجام شود به همان میزان از عقل و منطق دور شده است.

هاشم زاده، اضافه کرد: آمارهای بین المللی اعلام می کند که 93 درصد مردم دنیا در مسیر و به کاری مشغول هستند که اصلا علاقه و استعدادی به آن ندارند چرا که به جای تصمیم گیری از روی عقل و منطق، تحت هیجان سرنوشت زندگی خود را انتخاب می کنند. ولی باید بدانیم که بسیاری از اشتباهات ناشی از انتخاب رفتارهای هیجانی قابل جبران نیست.

فضای عمومی و رسانه ای جامعه، عادی سازی دوستی های غیرهمجنس قبل از ازدواج را ترویج می دهند

وی با تاکید بر اینکه هر تصمیم هیجانی قطعا غلط است، خاطرنشان کرد: دوستی های غیر همجنس قبل از ازدواج، از جمله انتخاب های هیجانی و احساسی دوره نوجوانی است که هیچ مبنای منطقی ندارد و متاسفانه فضای عمومی و رسانه ای جامعه نیز به آن دامن زده و با عادی سازی آن را ترویج می دهند.

این کارشناس خانواده، همه نیازهای انسانها را در دو دسته فیزیکی و متافیزیکی تقسیم بندی کرد و افزود: میل به احترام و ابراز علاقه از جمله نیازهای متافیزیکی است که در سنین نوجوانی اولویت بندی این نیازها در دختران و پسران عکس یکدیگر است بدیم معنی که نیازهای فیزیکی و جسمی در نوجوانان پسر اولویت اصلی است در حالی که نیازهای متافیزیکی در اولویت نیازهای نوجوانان دختر قرار دارد.

وی ادامه داد: گرچه مغناطیس دوره نوجوانی، دختران و پسران را به یکدیگر نزدیک می کند، اما هر کدام نیازهای متفاوتی دارند، درحالی که پسران برای دسترسی به جنس مخالف راهی جز ادای درک عاطفی ندارند، دختران در بیان ویژگی های دوست غیر همجنس خود تنها به مشخصات متافیزیکی آن اشاره می کند. در این میان تنها دسته ای از این دوستی ها به ازدواج ختم می شود اما سرانجام دسته زیادی هم شکست عشقی است و شکوه نیازهای عاطفی دختران آسیب دیده و شکست می خورد.

هاشم زاده با اشاره به آمار ثبت ازدواج و طلاق در کشورهای آلمان، اتریش و ایران ابراز کرد: 75 درصد طلاق ها در ایران، در سه سال اول زندگی زوجینی اتفاق می افتد که قبل از ازدواج نیز روابط بسیار عاشقانه و رمانتیکی داشته اند.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل هیجان و احساسات بدون کنترل دوره نوجوانی بویژه دختران، عقل باید جلوی رفتارهای پرخطر و تصمیم های اشتباه را بگیرد، تصریح کرد: برای مهار احساسات باید مراقب ورودی های ذهن شامل چشم و گوش خود باشیم چرا که غفلت از یکی از ورودی های ذهن ممکن است مسیر زندگی ما را تغییر دهد.

اجتماع بزرگ مردمی حافظان خانواده و عفاف و حجاب با حضور جمعی از مسئولان  شهرستان و بانوان انقلابی در تالار شیخ بهایی برگزار شد که اجرای سرود، شعر خوانی و تجلیل از دختران محجبه و موفق در عرصه های مختلف از جمله برنامه های این مراسم بود. در ادامه این مراسم شرکت کنندگان در حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف تا سه راه فردوسی پیاده روی کرده و نمایشگاه عفاف و حجاب و رواق رضوی را افتتاح کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.