۲۳:۲۶ - شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۸

حماسه آفرینی مردم شاهین شهر در تشییع شهید گمنام؛

وقتی فریاد “یا زهرا” در گوش شهر پیچید/ رفاقت با شهدا عاقبت بخیری دارد

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع پیکرهای شهدای دوران دفاع مقدس در سراسر کشور، شاهین شهر به عطر یکی از شهدا گمنام معطر شد.

به گزارش شاهین پرس؛ دومین شنبه تیرماه با گرمای سوزان تابستان، درحالی در حال غروب کردن بود که مردم میهمان نواز شاهین شهر به استقبال پیکر مطهر یکی از 150 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع‌مقدس آمده بودند و ثابت کردند که هنوز هم زمانه حماسه‏ آفرینی است.

مرد و زن، کوچک و بزرگ میزبان لاله ای گمنام بودند. حتی کودکان در آغوش مادران و پدران خود برای بدرقه کبوتر سفر کرده دوران دفاع مقدس آمده بودند و بار دیگر عطر شهادت و ایثار در همه جا استشمام شد.

چه زیبا بود فریاد یا زهرایی که در گوش شهر پیچید، خانواده‌های شهدا، جانبازان و فرزندان و نسل‌های این مرز و بوم به بدرقه شهیدی آمدند که سالها پس از شهادت بار دیگر به وطن بازگشته بود.

پیکر مطهر شهید گمنام تا رسیدن به منزل مقصود و دیدار با معبود الهی در خیابان فردوسی این شهر در میان خیل جمعیت و حضور مردم همیشه در صحنه شاهین شهر تشییع شد.

این مراسم پرشور از سه راهی فردوسی آغاز شده بود به مصلای نمازجمعه این شهر ختم شد. پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس یک شنبه در پادگان نظامی شهید خرزای شاهین شهر به خاک سپرده می شود.

رفاقت با شهدا عاقبت بخیری به دنبال دارد

در مراسم تشییع شهدا اغلب مسئولان و اقشار مختلف مردم با سلیقه های متفاوت می آیند.

خانم محجبه ای درپاسخ سوال خبرنگارشاهین پرس گفت: مرگ با شهادت، شبیه هیچ مرگ دیگری نیست.» و این حقیقت، جز اینکه یکی از آیات معروف قرآن است، یک باور عمومی هم هست.

دانشجویی دیدگاهش را درباره شهدا این گونه بیان کرد که نشانه هایی از این اعتقاد قلبی را بین آدم های سرزمینمان زیاد دیده ام؛ کسانی که شهدا برایشان زنده اند و با آنها رفاقت می کنند و این گونه رفاقت ها نتیجه اش عاقبت بخیری است.

مرد میان سالی نیز سخن خود را این گونه ادامه داد که خودم هزار تا عیب دارم، ولی از بعضی گناه ها خیلی اذیت می شوم. مثل تجسس و دروغ. این را در خاطرات یکی از شهدا هم خوانده ام که می گفت به رفقا سفارش کنید دروغ نگویند، بوی گند دروغ اذیتم می کند.

جانباز عشق شهدا هستم

یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس نیز اظهار کرد: شهدا زنده اند! من به این ایمان و یقین رسیده ام که باید با شهدا حرف بزنی. زخم زبان، کنایه، شوخی، درد دل… هرچی تو دلت هست، صحبت کن با شهدا! خیلی ها ایمان ندارند. بالای سر مزار شهید می ایستند و می گویند خدا بیامرزد! نه، آنها آمرزیده اند. شهیدی در وصیت نامه اش نوشته بود:« شهدا برای کسانی زنده هستند که راه آنها را ادامه می دهند.»

یکی از جوانان که ظاهری متفاوت از دیگران داشت جملاتی گفت که مرا مجذوب سخنانش کرد: «شماها رفتید جبهه، شهدا رو دیدین، باهاشون رفیق شدین، ترکش خوردین، الان جانباز شدین؛ من که توفیق نداشتم اونا رو ببینم، ولی ندیده عاشقشون شدم، امروز همه چیزم شدن شهدا، من جانباز نیستم؟ منم جانباز شهدا هستم. جانباز عشقشون».

اما از ۱۵۰ شهیدی که در سراسر کشور بر روی دستان ملت ایران تشییع شدند، هویت ۳۵ شهید شناسایی شده و هویت ۱۱۶ شهید هنوز احراز نشده است.

شهدای شناسایی شده متعلق به ۱۱ استان هستند که از این تعداد ۸ شهید متعلق به استان اصفهان، یک شهید متعلق به استان بوشهر، یک شهید استان خوزستان، ۵ شهید استان خراسان رضوی، دو شهید استان چهارمحال بختیاری، دو شهید استان سمنان، ۶ شهید استان فارس، دو شهید استان قزوین، دو شهید استان گیلان، یک شهید استان یزد و ۵ شهید متعلق به استان تهران هستند.

شهدای تازه تفحص شده و تشییع شده در کشور متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.