۲۱:۲۰ - جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸

معاون دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر:

شهید چمران مجاهد در راه خدا بود/ توجه کانون های بسیج اساتید به اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: شهید چمران اعتقادات عمیق و محکم به‌ خدا داشت و این ویژگی مصداق بارز مجاهد در راه خدا است.

به گزارش شاهین پرس؛ سیدمسعود داودی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر حبیب‌آباد با گرامیداشت سالروز شهادت مصطفی چمران که به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده است، اظهار کرد: شهید چمران پس از ترک زندگی در آمریکا برای مبارزه با مستکبران جهان و جهاد در راه خدا به خطوط مقدم مبارزه با دشمنان و دفاع از ارزش‌های دین مبین اسلام عازم شد.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر، افزود: شهید چمران به مسائل مسلمانان و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای داشت و با روحیه جهادی و انقلابی، نمونه عینی دانشگاهی بسیجی به شمار می‌رفت و با دارا بودن اعتقادات عمیق و محکم به‌عنوان مصداق بارز مجاهدت در راه خدا است.

وی با تأکید بر الگوگیری استادان و دانشگاهیان از شهید چمران برای انجام کارهای جهادی در عرصه علمی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بسیج اساتید توجه به مشکلات و بر طرف کردن نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف است.

داودی، اضافه کرد: بسط و توسعه تفکر بسیجی در میان استادان دانشگاه‌ها و کمک به ایجاد زمینه‌های لازم برای تحقق اهداف علمی و پژوهشی آنان برای خدمت به جامعه از دیگر اهداف بسیج اساتید است.

وی نقش جهادی استادان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مهم برشمرد و تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان نقشه راه سالیان آتی کشور است که باید جوانان در آن نقش ویژه‌ای ایفا کنند.

رئیس کارگروه ورزش و سلامت بسیج اساتید استان اصفهان، افزود: اجرایی کردن بیانیه رهبر معظم انقلاب برای انجام اقدامات سازنده و مؤثر در دستور کار کانون‌های بسیج اساتید قرار گرفته است.

داودی با اشاره به فعالیت بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ استاد بسیجی در استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان بیش از ۹۰ کانون بسیج اساتید وجود دارد و اندیشه‌های علمی و گروه‌های مسئله محور در حال انجام فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: بسیج اساتید در کنار توجه به مسائل علمی و پژوهشی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت می‌کند که پویش ملی حمایت از سیل‌زدگان اخیر کشور نمونه‌ای از آن است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.