۰۱:۰۰ - شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

دولت ها با افزایش واردات بی‌رویه، سلاطین متعدد بوجود آوردند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم توجه دولتمردان به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت‌ها در سال‌ها اخیر با افزایش واردات بی‌رویه، سلاطین متعدد ایجاد کردند که بلای جان تولید و اشتغال کشور شدند

به گزارش شاهین پرس؛ عبدالرضا مصری، جمعه شب در همایش حماسه‌سازان و یادواره شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در شاهین‌شهر اظهار کرد: دولت‌ها در سال‌های اخیر با افزایش واردات بی‌رویه، سلاطین متعدد ایجاد کردند که بلای جان تولید و اشتغال کشور شدند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت ها به‌جای توجه به اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور و جایگزین کردن سیاست تولید و صادرات به جای سیاست واردات کالا، ارزهای دولتی به برخی از وارد کنندگان کالا اختصاص دادند که در نتیجه آن انواع سلاطین ارز، سکه، خودرو، شکر، موز، گوشت و حتی مواد بهداشتی بوجود آمد.

وی با بیان اینکه این سلاطین با دست‌کاری قیمت‌های محصولات وارداتی و برخی از زد و بندها، به جان تولیدکنندگان کشور افتاده‌اند. تصریح کرد: واردات بی‌رویه قطعات خودرو باوجود توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی و افزایش قیمت محصولات کشاورزی از جمله پیاز ناشی از ادامه این سیاست غلط اقتصادی است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با انتقاد از نوع پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان اظهار کرد: نباید از تولیدکنندگان سودهای مضاعف برای تسهیلات بانکی گرفته شود در حالی که نمایندگان مجلس، دولت و بانک مرکزی باید با همکاری جمعی تلاش کنند سود تسهیلات را برای تولیدکنندگان یک‌رقمی شود.

وی تاکید کرد: بایدها و راهبردهای کشور را باید یک نفر تعیین و ابلاغ کند و مسئولان هم اجرا کرده و گزارش دهند نه اینکه آنها هم همان بایدها را تکرار کنند.

مصری، با بیان اینکه مردم گرانی معاش و سختی ها را تنها برای یاری رساندن دین خدا تحمل می کنند، ابراز کرد: انقلاب گام های مردم را محکم و ثابت قدم نگه داشت و این مردم، از بنیان های محکم انقلاب هستند که از ابتدا این انقلاب را پشتیبانی کرده اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه، اقتصاد مقاومتی را محور اساسی توسعه و پیشرفت بیان کرد و ادامه داد: سیاستهای اقتصاد مقاومتی با هدف مصونیت اقتصاد کشور در برابر تهدیدات خارجی و تکانه های داخلی هفت سال قبل توسط رهبر انقلاب تبیین و برای اجرا به مسئولان کشور ابلاغ شد اما نه تنها به اجرای آن توجهی نشد بلکه همه توجه ها به سمت مذاکره با کدخدا معطوف شد.

وی تعمیق وحدت ملی را رمز موفقیت دولت و ملت ایران در برابر زورگویی‌های آمریکا و زیاده‌خواهی‌های اروپائیان ذکر کرد که با قطع امید از طرف‌های اروپایی و اجرای دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تحریم‌های اقتصادی دشمنان سریع‌تر محقق خواهد شد.

مصری، خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد مذاکره و برجام، رسیدن همه مسئولان نظام به یک نقطه مشترک و آن غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و چشم ندوختن به غرب برای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.