۲۲:۲۰ - چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد؛

دنیای مقاومت به رهبری ایران و دنیای استکبار به رهبری آمریکا/ مقایسه رفتار پوتین با رهبر انقلاب و استالین با محمدرضا شاه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به تبدیل جهان از دوقطبی دو ابرقدرت شرق و غرب به دنیای استکبار به رهبری آمریکا و دنیای مقاومت به رهبری معنوی جمهوری اسلامی، گفت: مقایسه رفتار «پوتین» با رهبر انقلاب و رفتار «استالین» با محمدرضا شاه نمایانگر موقعیت بی نظیر ایران امروز است.

به گزارش شاهین پرس؛ سید عزت الله ضرغامی، امشب در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان برگزار شده بود، با اشاره به شهادت 3 دانشجوی دانشگاه تهران در روز 16 آذر 65 سال قبل، اظهار کرد: روز دانشجو روز استکبارستیزی است و نباید به هیچ وجه از این موضوع غفلت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاه ایران در سال 1330 دستور عقب نشینی ارتش از همه مرزهای کشور به دلیل اعلام بی طرفی در جنگ جهانی را صادر کرد، افزود: در همان شرایط، شوروی از شمال و انگلیس از جنوب به ایران حمله می کنند و خاک کشور را به اشغال خود در می آورند.

وی ادامه داد: در زمان حمله شوروی به شمال کشور، سه نفر ارتشی شامل یک سرجوخه و دو سرباز به صورت آتش به اختیار به مدت 24 ساعت تا آخرین فشنگ در برابر ارتش شوروی مقاومت می کنند و شهید می شوند، وقتی نیروهای روسی متوجه می شوند که تنها در برابر سه سرباز می جنگیدند، به دستور فرمانده روس و به پاس شجاعت بی نظیر، به شهدا، ادای احترام می شود و در همان مرز جلفا دفن می شوند.

*امروز روسیه همراه با جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار ایستاده است

ضرغامی ایستادگی سه سرباز در برابر شوروی و سه دانشجو در برابر آمریکا به عنوان دو ابرقدرت بزرگ آن زمان را نشانه ای از فرهنگ «نه شرقی، نه غربی» ایرانیان از دیرباز دانست و تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ استکبارستیز بوده است و در هر دوره ای که رهبری کشور به دست افراد شجاع بوده، این ویژگی ملت بروز کرده است و هر زمان که سردمداران کشور ترسو و سرسپرده بوده اند، مردم ایران نیز مظلوم واقع شده اند.

رئیس پیشین سازمان صدا و سیما با انتقاد از دیدگاهی که ایران امروز را در برابر روسیه منفعل می داند، ابراز کرد: عده ای سعی می کنند رابطه دوستی امروز ایران با روسیه را حمل بر پشت کردن به سیاست« نه شرقی، نه غربی» کنند، اما باید بدانید که امروز روسیه همراه با جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار و آمریکا ایستاده است.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور روسیه، اظهار کرد: پوتین در آن دیدار از سوی رهبر انقلاب برای ایستادگی در برابر آمریکا ترغیب و تشویق می شود و از آن زمان رئیس جمهور روسیه وقتی به ایران می آید، مستقیم به دیدار رهبر انقلاب می رود و حساب ویژه ای بر روی صحبت ها و مشاوره های رهبر ایران باز کرده، علاوه بر آن احترام خاصی نیز برای ایشان قائل است.

*پیروزی های بزرگ ایران در عرصه های بین المللی برای کسی قابل اغماض نیست

ضرغامی با یادآوری خفت و خواری رفتار محمدرضا شاه پهلوی در برابر استالین، ابراز کرد: استالین به عنوان رئیس جمهور شوروی به ایران آمد و مستقیم به سفارت رفت و وقتی شاه ایران متوجه حضور او در این کشور شد، ساعت ها برای ملاقات با او پشت در ایستاد تا تقاضای انتقال مکان تبعید پدرش رضا شاه را مطرح کند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، با بیان اینکه دشمنان همواره سعی در برجسته کردن ضعف ها دارند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران، پیروزی های بزرگی را در عرصه بین الملل کسب کرده که برای کسی قابل اغماض نیست، موفقیت های نظام در برابر تکفیری ها در عراق و سوریه، جلوگیری از ایجاد یک اسراییل جدید در نزدیک مرزهای کشور و زمینگیر کردن سعودی ها در همه زمینه ها، نمونه هایی از این موفقیت ها هستند.

وی با اشاره به سفر 500 میلیارد دلاری ترامپ به عربستان سعودی، گفت: رئیس جمهور آمریکا به عربستان می رود و مدت کوتاهی بعد و به صورت علنی پادشاه سعودی را به گاو شیرده تشبیه می کند و می گوید که بدون کمک آمریکا تنها دو هفته می توانند در برابر ایران دوام بیاورند و نمی توانند از سلاح های خود استفاده کنند.

ضرغامی خاطرنشان کرد: امروز جهان از حالت دوقطبی دو ابرقدرت شرق و غرب خارج شده و به دو دنیای استکبار به رهبری آمریکا و دنیای مقاومت، به رهبری معنوی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

*منشأ پیدایش شعار «مرگ بر آمریکا» از دانشگاه و 65 سال پیش/ نقش بی بدیل بسیج دانشجویی در پیگیری آرمان های انقلاب

در ادامه دکتر ابوطالب شفقت، رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، با تبریک روز دانشجو، بر لزوم سطح بالای مطالبات دانشجویان تأکید کرد و اظهار کرد: دانشجویان باید قدر جایگاه خود را بدانند و بنده می دانم که جنبش دانشجویی و به خصوص بسیج دانشجویی نقش ویژه ای در جریان سازی و پیگیری اصول انقلاب اسلامی و مطالبات از مسئولان کشور دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، ‏آذرماه را بهار دانشجویی دانست و گفت: از نظر زمانبندی دروس، بهترین دوران برای دانشجویان است و روزهای پنج آذر به عنوان روز بسیج، 16 آذر روز دانشجو و هفته پژوهش مناسبت هایی هستند که به دانشجویان مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه قریب به اتفاق مؤسسان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دانشجویان بودند، افزود: امروز هم سهم بسیج دانشجویی در پایداری انقلاب و آرمانخواهی بسیار بالا است.

شفقت، با اشاره به شکل گیری شعار «مرگ بر آمریکا» در سال 1332 از سوی دانشجویان استکبارستیز، تصریح کرد: جریان های ارزشی در دانشگاه ها باید بسیار پرشورتر و با تحرک بیشتری در برابر استکبار بایستند و آرمان های انقلاب را پیگیری کنند.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر، سرهنگ پاسدار جهانگیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین شهر و میمه و استقبال پر شور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر، برگزار شد که تربیون آزاد و تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه از جمله بخش های دیگر این مراسم بود.

 

 

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.