۰۷:۳۳ - جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷

تبلور خودباوری و اقتصاد مقاومتی در اراده بسیجی کارآفرین؛

پرورش شترمرغ نسبت به سایر دام ها مقرون به صرفه است/کار آفرینی با مزایای بی نظیر و باورنکردنی

بسیجی کارآفرین، با اشاره به لزوم حمایت دولت از محصولات پرورش شترمرغ و فرهنگ سازی در میان مردم، پرورش شترمرغ را مقرون به صرفه دانست و گفت: با گرفتن وام از بسیج سازندگی توانستم مزرعه خود را راه اندازی کنم. ‏

به گزارش شاهین پرس؛ کارآفرینی و به تبع آن اشتغال یکی از ضروریات جامعه جوان امروز ایران اسلامی است، مولفه ای که در سال های اخیر بسیار نیازمند توجه ویژه مسئولان کشور است و در صورت توجه ریشه ای به آن، می تواند به تنهایی بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی همچون فقر، تاخیر سن ازدواج و اعتیاد را مرتفع کند.

کارآفرینی آن هم در سنین جوانی نیاز به خودباوری دارد، خودباوری که مقام معظم رهبری نیز از آن در سخنان خود به مراتب یاد کرده‌اند. برای رسیدن به این خودباوری نیاز به وجود داستان‌های موفق در عرصه کارآفرینی است. جوانان با مشاهده مواردی که توانسته‌اند به موفقیت برسند این جرات را پیدا کرده و وارد این وادی می شوند. وجود داستان‌های موفق آن هم در عرصه اقتصاد دانش بنیان لازم و ضروری است.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خطاب به جوانان فرمودند: “عمده این است که شما دو جهت را در نظر بگیرید که من بارها عرض کردم، یکی اعتماد به خدای تبارک و تعالی که وقتی برای او بخواهید کار کنید به شما کمک می کند… و یکی اتکال به نفس، اعتماد به خودتان، شما خودتان جوان هایی هستید که می توانید همه کارها را انجام بدهید.”

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بسیاری از پیشرفت‌های کشور را مرهون تفکر بسیجی جوانان می دانند چرا که تجربه چهل سال گذشته انقلاب اسلامی ثابت کرده که تفکر بسیجی با مدیریت جهادی به طور هدفمند در هر عرصه‎ای که وارد شده آنجا شاهد شکوفایی و بالندگی شده و موفقیت‌های چشمگیری بدست آورده است.

موفقیت کارآفرین بسیجی در راه اندازی مزرعه پرورش شتر مرغ با 150 قطعه جوجه شتر مرغ

محمد عرفانی جزی یکی از جوانان موفق بسیجی ناحیه شاهین شهر و میمه است که با اتکال به خودباوری توانسته با راه اندازی مزرعه پرورش شتر مرغ به سود سرشاری برسد و علاوه بر آن بطور غیر مستقیم موجب اشتغالزایی چند نفر دیگر نیز شود.

این کارآفرین بسیجی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛، با اعلام رضایت از طرح پرورش شترمرغ خود، اظهار کرد: حدود چهار سال قبل با مشورت و استفاده از تجربیات مدیر یک واحد پرورش دهنده شتر مرغ علاقمند به کار پرورش شتر مرغ شده و این واحد را با 150 قطعه جوجه شتر مرغ راه اندازی کردم.

عرفانی جزی، میزان سرمایه گذاری اولیه این واحد را 120 میلیون تومان برآورد کرد و با اشاره به قیمت حدود 30 میلیون تومانی برای خرید 20 قطعه شترمرغ برای شروع کار تولیدی، بیان کرد: زمین این مزرعه اجاره ای است که اگر زمین اجاره نبود و در ابتدای کار جوجه های کمتری خرید می کردم، قطعاً به بودجه کمتری نیز نیاز داشتم.

وی با اشاره به مقرون به صرفه بودن پرورش شترمرغ نسبت به سایر دام ها، و با بیان اینکه از هر قطعه شترمرغ حدود 40 تا 80 جوجه در سال به دست می آید و جوجه هم قیمت خوبی در بازار دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه نظارت چندانی بر روی قیمت خوراک شترمرغ وجود ندارد، اما با همه این ها درآمد خوبی برای افراد فعال و تلاشگر دارد.

بسیجی کارآفرین،اضافه کرد: برای راه اندازی و شروع کار و تهیه اقلام مورد نیاز، 30 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی دریافت کردم که تا امروز به مدت چهار سال در کار پرورش شتر مرغ هستم و امسال تاکنون حدود 60 قطعه را برای کشتار فرستاده ام و تعدادی را به عنوان مولد انتخاب کرده ام، همچنین تعدادی از شترمرغ ها را به همکاران برای پرورش فروخته ام.

وی با توصیه به افراد جویای کار و علاقمندان کارآفرینی به پرورش شترمرغ، تصریح کرد: اگر جوانان زمینی در شهرستان خود دارند می توانند با کمک های بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی این کسب و کار را راه اندازی کنند.

عرفانی جزی، درباره افق دید و آینده کار تولیدی خود، اظهار کرد: جوجه هایی که از لحاظ سلامت و قدرت، وضعیت بهتری نسبت به سایر جوجه ها دارند را برای تولید بیشتر انتخاب می کنیم و ان شاء الله از همین طریق کار خود را گسترش خواهیم داد.

کار آفرینی با مزایای بی نظیر و باورنکردنی

عرفانی جزی، ‏با بیان اینکه برای رسیدن به خودکفایی در این کار می توانیم کشتار و توزیع را هم خودمان انجام دهیم، گفت: در وهله اول گوشت شترمرغ مورد نظر است که کلسترول پایین و پروتئین و آهن بالایی دارد و برای بیماران قلبی، کم خون و افسرده بسیار مفید است و از نظر طب سنتی هم برای درمان باد سرد که منشأ بسیاری از بیماری ها است کاربرد دارد و در صدر مصرف گوشت کشورهای پیشرفته قرار دارد.

بسیجی کارآفرین، ‏از پر، پوست و روغن خوراکی و مالیدنی به عنوان سایر محصولات مصرفی از شترمرغ نام برد و افزود: روغن شترمرغ برای درمان بیماری های پوستی کاربرد دارد، علاوه بر این ها حتی از قرنیه چشم شترمرغ در شیراز برای پیوند چشم انسان استفاده کرده اند و از روده های این پرنده برای تهیه نخ بخیه استفاده می شود.

وی در خصوص استفاده های اقتصادی از شترمرغ در کشور، تصریح کرد: قبلاً استفاده های خوبی از شترمرغ می شد و به عنوان مثال چرم این حیوان را به کشورهای منطقه صادر می کردند، اما متأسفانه امروز توجه چندانی به این موضوع نمی شود و در میان مردم هم فرهنگ سازی لازم برای مصرف گوشت شترمرغ صورت نمی گیرد و هنوز گاو و گوسفند در صدر رتبه گوشت مصرفی مردم ایران قرار دارند.

عرفانی جزی، ‏با اشاره به لذید و لطیف بودن گوشت شترمرغ و استفاده از سنگدان این پرنده برای درمان بیماری سنگ کلیه، ابراز کرد: مغز شترمرغ برای بیماران آلزایمری بسیار مفید است و گوشتش برای کباب و خورشت کاربرد دارد.

بسیج سازندگی ناحیه شاهین شهر 32 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت کرده است

فرمانده ناحیه مقاومت شاهین شهر و میمه‏، با اشاره به فعالیت های بسیار موثر بسیجیان در عرصه های کشاورزی و اقتصادی، خاطر نشان کرد: ايجاد كارآفريني و اشتغالزايي براي بسيجيان و آحاد مردم در عرصه هاي مختلف و آموزش در اين زمينه ها توانسته نقش بسزايي در تقويت اقتصاد مقاومتي داشته باشد.

سرهنگ پاسدار جهانگیری، تصریح کرد: امروز فعالیت های تولیدی بسیجیان در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار پر رنگ شده است و کارهای خوبی در شهرستان در تولیدات محصولات کشاورزی صورت گرفته که بزرگترین گلخانه کشت آلوئه ورا خاورمیانه با پنج هکتار، شرکت کشت و بسته بندی زعفران و واحد پرورش شتر مرغ از نمونه های بارز این فعالیت ها در شهرستان شاهین شهر و میمه است.

سرهنگ جهانگیری، اضافه کرد: بسیج سازندگی با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی و در حمایت از طرح های کشاورزی، صنایع تبدیلی و مشاغل خانگی در ۳۸ ماه گذشته در مجموع حدود ۳۲ میلیارد ریال تسهیلات به واحد های تولیدی و طرح های اقتصادی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.