۱۷:۵۹ - چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷

مدیر اموزش و پرورش شاهین شهر:

تعليم و تربيت متعالى، به همه ابعاد وجودى دانش آموزان توجه دارد

مدیر اموزش و پرورش شاهین شهر گفت: هدف از تعلیم و تربیت متعالی دانش‌آموزان توجه به همه ابعاد وجودی آنها است.

به گزارش شاهین پرس؛ محمد اسماعیل‌زاده، در همایش اولیاء و مربیان که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شده بود، با اشاره به شعار سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش، مهم‌ترین راه تحقق اهداف متعالی را مشارکت همگانی در آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: هدف از تعلیم و تربیت متعالی دانش‌آموزان توجه به همه ابعاد وجودی آنها است.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر، توجه به تنها به یک بعد شخصیت دانش آموزان را یک خطای راهبردی در تربیت عنوان کرد و افزود: بر اساس فطرت و سرشتی که خداوند در وجود انسان ها قرار داده است و همچنین عقل تجربه نمی توان شخصیت همه دانش آموزان را در یک شکل و قالب قرار داد.

وی بر مشارکت همگانی در تحقق اهداف پیش بینی شده تاکید کرد و با بیان اینکه دانش آموزان به عنوان عنصری فعال در صحنه تعلیم و تربیت بیشترین نقش را می توانند ایفا کنند، افزود: هر اندازه که هماهنگی و همفکری بین دو کانون مقدس خانواده و مدرسه بیشتر باشد در پیشبرد اهداف نیز موفق خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر، با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان و تاکید بر اهمیت نقش آنان، تصریح کرد: رفتار و منش مشارکتی اولیا، زمینه ساز شکل گیری اخلاق اجتماعی آینده‌سازان ایران اسلامی و افزایش میزان رضایتمندی خانواده‌ها از آموزش و پرورش خواهد شد چرا که ناسازگاری بین نهاد خانواده و مدرسه دانش‌آموزان را سرگردان می‌کند،

اسماعیل‌زاده، با اشاره به مهاجر پذیر بودن و شرایط خاص شاهین شهر، خاطرنشان کرد: خطای راهبردی دیگر آموزش و پرورش محدود کردن مشارکت اولیا دانش اموزان به مشارکت های مادی است که برای پاسخ گویی به نیازها و مطالبات دانش‌آموزان به همکاری بیشتر اولیا در همه امور نیاز است.

مدیر آموزش و پرورش شاهین‌شهر، از اعلام آمادگی اولیا دانش آموزان برای همکاری و مشارکت خبر داد و افزود: یک هزارو 200 نفر از اولیا دانش آموزان منطقه از امروز به عنوان بازوهای آموزش و پرورش همکاری خود را اغاز می کنند.

محمدجواد احمدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه خانواده در امور تربیتی و آموزشی دانش آموزان اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا در متعالی ساختن تعلیم و تربیت نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

برگزاری انتخابات دوره متوسطه همزمان با در سراسر کشور و تجلیل از فعالان انجمن اولیا و مربیان سال گذشته منطقه از جمله برنامه هایی بود که در حاشیه این همایش به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.