۱۰:۱۹ - دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر:

شکوفایی تئاتر شاهین شهر با همایش فصلی هفتک/ دومین همایش «هفتک» نیمه اول شهریور ماه برگزار می‌شود

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر، گفت: دومین همایش فصلی تئاتر کوتاه «هفتک» نیمه اول شهریور ماه امسال با حضور هنرمندان مطرح کشور در شاهین‌شهر برگزار می‌شود.

به گزارش شاهین پرس؛ شهرستان شاهین شهر و میمه با قریب به 700 هنرمند حوزه نمایش و 20 گروه نمایشی فعال، قطب اول تئاتر در استان اصفهان و کشور شناخته می شود که در بین این هنرمندان می توان به برخی از چهره های شاخص و برتر استانی و کشوری این حوزه نیز نام برد.

انجمن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه، یکی از فعال ترین انجمن های این اداره است که سال 95 با 30 شب 30 تئاتر بنیانگذار یکشنبه ها با تئاتر استان اصفهان شد.

همایش فصلی تئاتر کوتاه، سال گذشته با اجرای سالی یکبار در شاهین شهر کلید خورد که نخستین فصل آن دی ماه سال 96 برگزار شد و هم اینک نیز در آستانه برگزاری دومین فصل این همایش قرار داریم.

دومین همایش فصلی تئاتر «هفتک» نیمه اول شهریور ماه سال جاری در شاهین‌شهر برگزار می‌شود

رضا توماری در گفتگو با شاهین پرس؛ از برگزاری دومین همایش فصلی تئاتر کوتاه شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار کرد: هفتک اختصار دومین همایش فصلی تئاتر کوتاه در شهرستان است که با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه هنر نمایش شهرستان برگزار می شود.

دبیر دومین همایش فصلی تئاتر کوتاه شهرستان شاهین شهر و میمه، افزود: وجود هنرمندان توانمند و با استعداد در حوزه نمایش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را بر آن داشت تا همایش فصلی تئاتر کوتاه را پایه گذاری و اجرا کند که در برنامه ریزی کوتاه مدت سالی یکبار و در چشم انداز بلندمدت این همایش بصورت فصلی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین فصل این همایش در دی ماه سال 96، ابراز کرد: دومین همایش فصلی تئاتر کوتاه با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شاهین شهر و با حضور چهره های هنری مطرح  استانی و کشوری نیمه اول شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

46 اثر به دبیرخانه دومین همایش هفتک رسیده است

توماری با بیان اینکه ستاد اجرایی دومین همایش هفتک با سه کمیته و دبیر خانه از ابتدای سال جاری در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته دومین همایش هفتک در دو محور اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی و مباحث شهروندی از قبیل سبک زندگی، کتابخوانی و فرهنگ عمومی، بحران آب و صرفه جویی و آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی تعیین و در فراخوان اعلام شده است.

وی از پذیرش 46 اثر در دبیرخانه همایش خبر داد و افزود: پس پایان مهلت فراخوان در تیرماه که با استقبال و تمدید مهلت روبرو شد، هیئت داوران با همکاری کانون نویسندگان متون ارسالی را بر اساس محورهای تعیین شده کیفی و هنری مورد ارزیابی قرار دادند که در نهایت 30 اثر توسط هیئت داوران پذیرش و به گروه های نمایشی ابلاغ شد.

معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، با بیان اینکه نمایش ها به صورت صحنه ای و در تالار شیخ بهایی اجرا خواهند شد، خاطرنشان کرد: دومین همایش هفتک که در سه روز برگزار می شود در بخش جانبی علاوه بر نمایشگاه عکس هنرمندان برجسته و اجرای نمایش میدانی پرفورمنس، یا حضور یکی از اساتید برجسته کشوری کارگاه دو روزه آموزشی ویژه هنرمندان نیز برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با کیفیت بخشی به آثار هنری حوزه نمایش در آینده به تئاتر نظام مند، ساختارگرا و دائمی در شهرستان برسیم.

شاهین شهر با وجود گروه های نمایشی فعال فاقد سالن تئاتر استاندارد است

رئیس انجمن نمایش شهرستان، نیز با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای خوب حوزه نمایش در شهرستان اظهار کرد: همایش هفتک از سال گذشته با هدف کیفیت بخشی به محتوای نمایش ها و شناسایی و سازماندهی گروهای فعال هنری شهرستان کلید خورد.

جمشید ترکیان، افزود: فصل اول این همایش با موضوع اقتصاد مقاومتی، حمایت از کار و سرمایه داخلی و تقویت اشتغال، با کمترین بودجه در سه شب متوالی برگزار شد که مورد استقبال خوب شهروندان و گروه های هنری قرار گرفت.

وی بازتاب فصل اول همایش را درخواست های مکرر هنرمندان پیشکسوت تئاتر اصفهان برای شرکت در فصل دوم عنوان کرد و گفت: هنرمندان تئاتر شاهین شهر از سرآمدان این حوزه در استان هستند که از گذشته تاکنون همیشه حرف برای گفتن داشته اند.

رئیس انجمن نمایش شهرستان، با انتقاد از بی مهری برخی مسئولان نسبت به حوزه هنری، ابراز کرد: شاهین شهر با وجود ظرفیت بسیار بالای هنرمندان در حوزه هنر نمایش  متاسفانه فاقد سالن تئاتر با استانداردهای لازم است.

شهرستان شاهین شهر و میمه دارای هنرمندان بزرگ و با سابقه ای است که تاکنون ناشناخته مانده اند

دبیر اجرایی فصل اول همایش هفتک، معرفی رشد و پیشرفت تئاتر شهرستان را از جمله اهداف برگزاری همایش فصلی تئاتر کوتاه در شهرستان دانست و اظهار کرد:  شهرستان شاهین شهر و میمه دارای هنرمندان بزرگ و با سابقه ای است که تاکنون ناشناخته مانده اند، و برگزاری این همایش فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت ها است.

سیدعلیرضا بدری، با تاکید بر اهمیت نظارت و ارزیابی آثار نمایشی، اظهار کرد: محتوای آثار نمایشی فصل اول همایش هفتک، براساس اهداف و اولویت های از پیش تعیین شده که اصلاح سبک زندگی، حمایت از کسب و کار داخلی و اقتصاد مقاومتی بود مورد ارزیابی و نظارت قرار گرفت و در نهایت برترین آثار به مرحله اجرا رسیدند.

دبیر انجمن نمایش شهرستان شاهن شهر و میمه، به بهره گیری از کارشناسان برتر استانی و کشوری حوزه هنری در فصل اول همایش اشاره کرد و افزود: به منظور بالا بردن دانش هنرمندان، در هفتک اول کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان مطرح برگزار شد که بسیار موثر و اثر گذار بود.

فصل اول همایش هفتک با هفت نمایش در دی ماه سال قبل برگزار شد

مسئول کانون نویسندگان شهرستان، با بیان اینکه همایش اول با تاکید بر باورپذیری و استفاده از توانمندی هنرمندان شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس فراخوان دیبرخانه همایش اول 20 اثر نمایشی به دبیرخانه رسید که 12 اثر انتخاب و برای بازبینی و نظارت توسط هیئت داوران ارسال شد که در نهایت هفت نمایش برتر به مرحله اجرا رسیدند.

کوروش شمس، اضافه کرد: فصل اول همایش هفتک با هفت نمایش در چهار شب اجرا شد که مورد استقبال خوب علاقمندان هنر نمایش قرار گرفت بطوری که سالن طبقه فوقانی تالار شیخ بهایی بیش از 200 نفر را به سختی در خود جای داده بود.

وی با بیان اینکه نخستین همایش هفتک با محتوا و نگاه آزاد به مسائل شهروندی و اجتماعی برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که دومین همایش هفتک با حمایت مسئولان پربار تر از فصل قبل و در آینده نزدیک بصورت استانی و کشوری برگراز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.