۰۸:۴۵ - پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

شهردار سابق شاهین شهر:

شهرداری شاهین شهر میراث دار بدهی 120 میلیارد تومانی مدیران قبلی/ توسعه 220 هکتاری پالایشگاه تهدید جدی برای شاهین شهر است

شهردار سابق شاهین شهر، با اشاره به بدهی 120 میلیارد تومانی شهردار قبلی و خیل نیروهای مازاد و ناکارآمد، گفت: اتحاد و همدلی گمشده شورای شهر و سایر مسئولان شاهین شهر است که در شرایط فعلی امیدی به همدلی مسئولان ندارم.

به گزارش شاهین پرس؛ شهردار شاهین شهر استعفا داد! این خبر درحالی منتشر می شود که اعضای شورای شهر شاهین شهر پس از کش و قوس های فراوان و از بین چندین گزینه دیگر، در نهایت بیستم شهریور سال 96 کلید شهر دانش و خلاقیت را به عیسی بهمنی سپرده بودند.

رئیس شورای شهر شاهین شهر، آنچه را که علت استعفای شهردار می نامند را بیماری عنوان کرد و گفت: بهمنی به دلیل بیماری ریوی قادر به ادامه همکاری نبود و استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرد.

موافقت شورای شهر با استعفای استیضاح گونه شهردار شاهین شهر

مهرداد مختاری، اضافه کرد: استعفای شهردار روز گذشته در صحن علنی شورا بررسی و یس از پاسخگویی شهردار به ابهامات و سئوالات مطرح شده، اعضای شورا با پنج رآی موافق، یک رآی مخالف و یک رآی ممتنع با استعفای بهمنی موافقت کرده و حمید عشقی را تا هنگام انتخاب شهردار جدید به عنوان سرپرست شهرداری منصوب کردند.

عیسی بهمنی سابقه مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، ریاست اداره مسکن و شهرسازی اصفهان و معاونت اداره کل راه و شهرسازی اصفهان را در کارنامه کاری خود دارد.

در این خصوص با عیسی بهمنی شهردار سابق شاهین شهر گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید؛

تعاریف موجود از شهرداری شاهین شهر با واقعیت آن تفاوت بسیاری دارد

عیسی بهمنی، در پاسخ به این سئوال که قبل از قبول مسئولیت چه اندازه شناخت از شاهین شهر داشتید و این شناخت شما چه اندازه به واقعیت شاهین شهر نزدیک بود، اظهار کرد: با توجه به سوابق شغلی خود شناخت نسبی از شاهین شهر داشتم، ولی از وضعیت شهرداری شاهین شهر اطلاع کافی نداشتم و متاسفانه بدلیل اینکه مدیران قبلی موارد را به خوبی انتقال نداده بودند این میزان شناخت با واقعیت تفاوت زیادی داشت.

شهردار سابق شاهین شهر، به شرایط بحران مالی شهرداری اشاره کرد و با بیان اینکه اتفاقاتی که در دوره قبلی رخ داده به این زودی ها قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: شهردار قبلی در آیین تودیع و معارفه مدعی شد که شهرداری شاهین شهر تنها حدود سه میلیارد تومان بدهی دارد این در حالی بود که شهرداری شاهین شهر در همان زمان 120 میلیارد تومان بدهی داشت.

وی بدهی کنونی شهرداری شاهین شهر را حدود 80 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: هزینه زمین های تملک شده ای که شهرداری سال ها قبل در خیابان حافظ جنوبی شاهین شهر به عنوان پروژه های عمرانی بهره برداری کرده بود به تازگی به مبلغ 20 میلیارد تومان از سوی شهرداری پرداخت شده و علاوه بر آن 40 میلیارد تومان از بدهی شهرداری نیز در این مدت تسویه شده است.

بهمنی، به استانی شدن مالیات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی صنایع و کاهش فروش تراکم که منجر به کاهش درآمد شهرداری شده اشاره کرد و افزود: شهرداری شاهین شهر در خوشبینانه ترین حالت تنها می تواند یکصد میلیون درآمد داشته باشد که مدیران قبلی در هنگام واگذاری مسئولیت با گذشت شش ماه از سال کمتر از 40 درصد از بودجه 170 میلیاردی خود را وصول کرده بودند.

وی با اشاره به اشکالاتی که در طرح جامع شهری وجود داشت، به تلاش برای اصلاح طرح جامع تاکید و اظهار کرد: با تلاش و همکاری دوستان و شناختی که از بنده داشتند امروز طرح جامع در چرخه پیشرفت قرار دارد، نماینده شهرستان در مجلس هم ارتباطات خوبی با وزیر راه و شهرسازی برای حل این مشکل داشت که از ایشان تشکر می کنم.

شهردار سابق شاهین شهر، اخذ مصوبه تفکیک اراضی از کمیسیون ماده پنج در کمترین زمان را از اموری دانست که هر کسی نمی تواند مدعی انجام آن باشد اما در زمان تصدی بنده در شهرداری شاهین شهر صورت گرفته است.

طرح توسعه 220 هکتاری پالایشگاه، تهدیدی جدی برای شهروندان شاهین شهر

وی طرح توسعه پالایشگاه را به یک بمب ساعتی برای مردم شاهین شهر تشبیه کرد و گفت: پالایشگاه قدیم مساحتی در حدود 200 هکتار داشت در حالی که میزان توسعه آن حدود 230 هکتار است که اگر آلایندگی آن به نحو صحیح مهار نشود می تواند به یک فاجعه برای مردم و محیط زیست شاهین شهر تبدیل شود و ما با وجود بدهی بالای شهرداری، حاضر نشدیم ریالی برای تمدید پروانه توسعه پالایشگاه بگیریم.

بهمنی، اتحاد و همدلی را گمشده شورای شهر شاهین شهر و سایر مسئولان دانست و با اشاره به استعفای خود به دلیل بیماری، اظهار کرد: اگر بهترین و توانمندترین فرد هم شهردار شاهین شهر باشد مادامیکه وحدت و همکاری نباشد، باز هم کاری پیش نخواهد رفت که بنده امیدی به تحقق این همدلی در شرایط فعلی ندارم.

شهردار سابق شاهین شهر، افزود: همه مسئولان شاهین شهر باید بدانند که شهرداری دیگر توان پرداخت مطالبات به حق اما غیر قانونی ادارات مختلف را ندارد، ادارات برای تأمین امکانات خود نمی توانند از شهرداری انتظار داشته باشند.

وی در پاسخ به تعدیل نیروهای مرتبط با شهرداری در زمان تصدی دوره کنونی شهرداری، توضیح داد: شهرداری در خصوص کارگرانی که نیروهای پیمانکار شهرداری بوده اند و اخراج شده اند مسئولیتی ندارد و اصلاٌ اخراج آن ها از طرف شهرداری نبوده است، پیمانکار می تواند نیروهای در اختیار خود را تعدیل کند که تعدیل نیروها در شرکت پسماند هم از این نوع بوده است.

افزایش غیر قانونی 400 نیرو به شهرداری شاهین شهر در طول چهار سال 

بهمنی، با اشاره تلویحی به ورود شورا در امور اجرایی، از شیوه تعدیل نیرو در شهرداری انتقاد کرد و با بیان اینکه شهرداری شاهین شهر دارای نیروهای مازاد ناکارآمد فراوانی است که می بایست بدون هیچ اغماضی و در نظر گرفتن روابط افراد تعدیل شوند، افزود: بیش از 400 نفر نیروی مازاد و البته ناکارآمد در چهار سال گذشته از طریق روابط افراد و حتی مسئولان نظارتی به شهرداری شاهین شهر تحمیل شده است که حاصل آن امروز یک شهرداری مقروض با پرداخت سالانه 80 میلیارد تومان حقوق و دستمزد است.

وی با انتقاد از وجود برخی مناصب غیر مرتبط با تخصص افراد و در نتیجه ناکارآمدی در بخش های مختلف شهرداری، تصریح کرد: امروز میدان مبارزه با فساد و رانت خواری باز است و امیدوارم که اگر جزء مبارزان نیستیم حداقل خودمان با مفسدان همراه نشویم.

شهردار سابق شاهین شهر، در ادامه ابراز کرد: شهرداری شاهین شهر با وجود مشکلات پیش آمده هنوز در زمره 10 شهرداری برتر با جمعیت بالای 50 هزار نفر استان اصفهان قرار دارد و با قطعیت می گویم که بنده به دلیل ‏نبود بودجه کافی تصمیم به استعفا نگرفته ام.‏

بهمنی، با اشاره به ماجرای ممانعت مأمور خدمات شهرداری از جابجایی غیرقانونی کانکس و ادعاهای خلاف مطرح شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر برخورد غیر انسانی مأمور شهرداری، اظهار کرد: هیچ کدام از اتفاقات رخ داده در این ماجرا با هماهنگی بنده و حتی معاون خدمات شهری نبوده و صحت موارد مندرج در برخی رسانه ها را نیز تأیید نمی کنم.

وی ادامه داد: شخص دارنده کانکس دارای سابقه شرارت و جرم متعدد است و گمان بنده این است که در این قضیه برخی افراد قصد شومی برای بدنام کردن و از صحنه کنار زدن یکی از نیروهای بسیجی و خدوم شهرداری را دارند و به همین منظور صحنه آرایی کرده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.