۲۱:۲۱ - دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر:

هزارو 900 خانوار از کمیته امداد شاهین شهر خدمات حمایتی دریافت می کنند/ واگذاری سه میلیارد تومان وام اشتغالزایی به مددجویان متقاضی

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر، گفت: شهرستان برخوردار و رو به توسعه شاهین شهر یک هزار و 900 خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) دارد که این جمعیت با هفته ای 10 مورد مراجعه کننده جدید در حال افزایش است.

به گزارش شاهین پرس؛ “جشن نیکوکاری” از جمله رویدادهایی است که هر ساله در نیمه دوم اسفندماه و در آستانه سال نو، با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری، بسیج منابع عمومی کشور در تأمین مایحتاج خانواده‌های نیازمند و کمک به تحکیم بنیان خانواده‌های محرومان با جمع‌آوری هدایا و کمک‌های مردمی و سپس توزیع آنها در میان محرومان کشور اجرا می‌شود.

همه ساله در آستانه فرارسیدن فصل زیبای بهار رسم بر این است که مردم علاوه بر تغییر و تحول در وضع زندگی و ظواهر خود و خانه تکانی و خرید میوه و شیرینی و تهیه لباس و پوشاک نو برای خود و فرزندان، رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان که از توانایی مالی لازم برای اینگونه امور را ندارند فراموش نکرده و آنها را در شادی خود شریک می‌کنند.

شش هزار نفر از شهروندان شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) هستند/ افزایش روز افزون و قابل تامل جمعیت نیازمندان

مهدی کریمی، با گرامیداشت سالروز تاسیس کمیته امدادامام(ره) در 14 اسفند سال 57 برای رسیدگی به امور خانواده های نیازمند به فرمان امام خمینی(ره) با اشاره به برخی از سرفصل های فعالیت این نهاد در شهرستان، از جمعیت حدود شش هزار نفری تحت پوشش کمیته امداد امام(ر) بخش مرکزی شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و ابراز کرد: شهرستان برخوردار و رو به توسعه شاهین شهر یک هزار و 900 خانواده نیازمند تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) دارد که نکته قابل تامل و آزار دهنده افزایش این جمعیت است بطوریکه هفته ای 10 مورد مراجعه کننده جدید بدلایل مختلف اعم از فوت سرپرست خانواده و وقوع طلاق وجود دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر، با تاکید بر اینکه مجموعه تلاش های همکاران در طول سال برای خدمت رسانی بهتر به محرومین تحت پوشش است. به افزایش نسبتا خوب میزان پرداختی مستمری مددجویان در سال جاری اشاره کرد و افزود: کمیته امداد امام(ره) شاهین شهر در 11 ماه گذشته مبلغ سه میلیارد و 100 میلیون تومان مستمری به هزارو 500 خانواده مددجوی تحت پوشش خود پرداخت کرده است.

وی خدمات ارائه شده به دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش از ابتدای سال جاری تاکنون در قالب شهریه و کمک هزینه تحصیلی را 77 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تامین مسکن مددجویان یکی از دغدغه های کمیته امداد امام(ره) است که به همین منظور در 11 ماه گذشته 510 میلیون تومان برای خرید، ساخت و نعمیر مسکن 40 خانواده مددجوی تحت پوشش پرداخت شده که 300 میلیون تومان آن از با مشارکت خیرین بوده است.

کریمی، پرداخت وام اشتغالزایی با هدف توانمندسازی و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت را یکی دیگر از فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: علاوه بر حدود سه میلیارد تومان وام اشتغالزایی که 100 نفر از مددجویان متقاضی در سال جاری دریافت کرده اند، 700 میلیون تومان تسهیلات کارگشایی نیز به دیگر متقاضیان تحت پوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی ارائه خدمات درمانی شامل پرداخت کمک هزینه به درمان بیماری کودکان زیر شش سال دارای سوء تغذیه، بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار و بیماران صعب العلاج را از جمله فعالیت های کمیته امداد امام(ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغ 620 میلیون تومان خدمات درمانی در 11 ماه گذشته به خانواده های تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.

ارائه بیش از هفت میلیارد تومان خدمات کمیته امدادامام (ره) شاهین شهر به هزار و 900 خانوار نیازمند در سال جاری 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر، مجموع خدمات ارائه شده به هزار و 900 خانواده تحت پوشش این نهاد از ابتدای سال جاری تاکنون را هفت میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: مجموع درآمدهای کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین شهر در سال جاری دو میلیارد تومان است که حدود 30 درصد آن از محل صدقات، کمک های مردمی و وجوهات خاص و مابقی نیز از اعتبارات دولتی، کمک های دفتر رهبر معظم انقلاب و فعالیت های مجتمع اقتصادی تامین شده است.

وی دغدغه مهم کمیته امداد امام(ره) در روزهای پایانی سال را تامین مایحتاج خانواده های تحت حمایت عنوان و ابراز کرد: مردم ایران همواره با دستگیری از هم وطنان خود تجلی ایثار و گذشت هستند که با توجه به آداب و رسوم خانه تکانی روزهای پایانی سال و خرید شب عید از شهروندان و مردم خیر و نوع دوست شاهین شهر دعوت می شود در این روزها توجه بیشتری به محرومین و نیازمندان داشته باشند.

کریمی، وجود خیریه ها برای کمک به نیازمندان را غنیمت شمرد و از امضای تفاهم نامه همکاری با خیریه های شهرستان خبر داد و گفت: کمیته امداد امام(ره) همه ساله در آستانه سال جدید کمک هزینه خرید پوشاک و سبد کالا تهیه می کند که امسال با مشارکت خیریه ها قصد دارد برای بیش از هزار خانواده نیازمند تحت حمایت پوشاک و سبدکالا تهیه کند.

پنج پایگاه جمع آوری کمک های مردمی روز پنجشنبه در شاهین شهر دائر می شود

وی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری همزمان با سالروز تاسیس این نهاد از 14 لغایت 20 اسفند برگزار می شود خاطرنشان کرد: زنگ احسان و نیکوکاری روز چهارشنبه 16 اسفند در سطح مدارس نواخته می شود و کمک های جمع آوری شده بلافاصله بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس توزیع می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شاهین‌شهر، از برپایی پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی روز جمعه در مصلی های نماز جمعه شهرستان خبر داد و افزود: پنج پایگاه جمع آوری کمک های مردمی روز پنجشنبه 17 اسفند در سطح شهر آماده دریافت هدایا و کمک های نقدی و غیر نقدی شهروندان شاهین شهر به نیازمندان است.

وی با بیان اینکه اقلام کالا، هدایا و کمک های جمع آوری شده مردم بلافاصه تا قبل از پایان سال بین مددجویان تحت پوشش توزیع می شود یادآور شد: برخی از صاحبان صنایع، بازاریان، پزشکان، کارمندان، مدیران، روحانیون، دانشجویان، بسیجیان و نیروهای مسلح همواره به‌ صورت ناشناس این نهاد را در امدادرسانی به نیازمندان یاری می‌کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.