۰۶:۲۰ - جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶

با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

مرکز جامع خدمات سلامت شاهین شهر افتتاح شد

ساختمان مرکز جامع خدمات سلامت شهید سرخوش شاهین شهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید

به گزارش شاهین پرس؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، عصر روز گذشته در آیین افتتاح مرکز جامع سلامت سرخوش شاهین شهر، اظهار کرد: بهره برداری همزمان تعدادی از پروژه ها بخشی از کارنامه تیمی است که حدود پنج سال در تلاش برای جبران عقب ماندگی های حوزه سلامت اعم از بهداشت، درمان و آموزش هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن قدردانی از مجموعه تلاشگران حوزه سلامت گفت: به همت رئیس جمهور، هیئت دولت و حمایت های جانانه مجلس و نمایندگان و تصویب لایحه بودجه سلامت، کارهای بزرگی به اندازه چند دهه کار در پنج سال گذشته انجام شده است.

وی نقش مرکز خدمات جامع سلامت را در پیشگیری و درمان بیماریها بسیار با اهمیت دانست و افزود: برای تمام ایرانیان در این مراکز پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و علاوه بر مراقبت از مادران باردار و ایمن سازی نوزادان، میزان تحرک و سلامت افراد در دوره های مختلف زندگی را مورد پایش و ارزیابی قرار می دهند.

قاضی‌ زاده هاشمی، ارائه خدمات مامایی، مشاوره‌های تغذیه و رژیم‌ درمانی، خدمات مشاوره ژنتیک اجتماعی و قبل از ازدواج و غربال‌گری هیپوتیروئید را ازجمله خدمات مراکز جامع سلامت در شهرهای کشور عنوان کرد.

وی از توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب بودجه نظام سلامت در سال 97 قدردانی کرد و با بیان اینکه کار در حوزه درمان کاری عاشقانه است که باید مراقبت انجام شود افزود: وظیفه اصلی و اولویت نخست در حوزه بهداشت و درمان، پیشگیری است.

قاضی زاده هاشمی، با بیان اینکه بزودی اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان بخش میمه این شهرستان خواهد افتاد ابراز کرد: گرچه بین آنچه اتفاق می افتد و آنچه واقعیت دارد فاصله است اما امیدواریم با پاسخ به درخواستها که عمدتا وظایف روزمره و ذاتی وزارتخانه است راضی تر از قبل باشیم.

مرکز جامع خدمات سلامت سرخوش شاهین شهر در دو هزار متر زمین با زیر بنای 840 متر مربع در دو طبقه و با هفت میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت احداث شده و شامل بخش های مراقبت های دوره ای، واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر دار و غیر واگیر دار، خدمات مامایی، مشاوره تغذیه، انجام برنامه های پایلوت ژنتیک اجتماعی، انجام خدمات مشاوره قبل از ازدواج، معاینه و درمان ابتلا به سالک، انجام خدمات مشاوره ای بیماریهای رفتاری(HIV)، خدمات غربالگری هیپوتیروئید نوزادان، خدمات و معاینات بیماران مبتلا به سل، برگزاری کلاس های آموزشی و خدمات داندانپژشکی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ادامه سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه از بخش های مختلف بیمارستان و پلی کلینیک در حال ساخت گلدیس شاهین‌شهر بازدید و با تعدادی از بیماران بستری در بیمارستان همراهان بیماران و شهروندان دیدار و گفتگو کرد.

افزایش تعداد پزشکان متخصص، آمبولانس و راه اندازی بخش ام آر آی و همچنین توجه به بنیه مالی بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله درخواستهای شهروندان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

درمانگاه تخصصی بیمارستان گلدیس با 35 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در چهار طبقه و در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع با 95 درصد پیشرفت در حال احداث است که در صورت اختصاص 500 میلیون تومان اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جریان سفر به شهرستان شاهین شهر و میمه ضمن بازدید از بیمارستان حضرت محمد(ص) و طرح‌های بهداشتی درمانی بخش میمه این شهرستان، در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام در شهر وزوان نیز شرکت کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار، در حاشیه این مراسم، هدف از سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان را بررسی مسائل و تنگناهای بهداشتی و درمانی این شهرستان از جمله، کمک به پایگاه بهداشتی حسن رباط  و لای بید، تحول درمانی در بیمارستان حضرت محمد(ص) میمه، راه اندازی بخش های ام آر آی و سی تی اسکن بیمارستان گلدیس، شبانه‌روزی شدن مرکز خدمات جامع سرخوش شاهین‌شهر، اختصاص آمبولانس به مرکز بهداشت شهر گز برخوار و پرداخت معوقات پرستاران، بهیاران و کارکنان مرکزهای بهداشتی درمانی عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.