۱۷:۰۰ - جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶

نماینده بسیج دانشجویی شاهین شهر و میمه‏:

روز دانشجو، روز بیداری برای شناخت راه های نفوذ دشمن است

نماینده بسیج دانشجویی شاهین شهر و میمه‏، 16 آذر را نماد استکبارستیزی و روز بیداری دانشجویان در شناخت راه های نفوذ دشمن دانست و گفت: دشمن می خواهد با تزویر، اندیشه های مسئولان را به نفع خود تغییر دهد تا عملاً افرادی سازشکار و بی تفاوت باشند‏.

به گزارش شاهین پرس، نماینده بسیج دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گرگاب به مناسبت روز دانشجو، گفت: 16 آذرماه از آنجا روز دانشجو نام گرفت که دانشجویان استکبارستیز ضد آمریکایی در سال 1332 یک روز قبل از ورود معاون رییس جمهور آمریکا نسبت به سیاست های استعماری و مداخله جویانه آمریکا و انگلیس در ایران اظهار نارضایتی و اعتراض کردند و به همین دلیل سه تن از دانشجویان در دانشگاه تهران با ضرب گلوله مأموران شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

بهروز مهربان، افزود: حکومت وقت ایران برای آنکه رضایت بیگانه را جلب کند حاضر شد دانشجویان و فرهیختگان مملکت خود را آن هم در دانشگاه به خاک و خون بکشد، جرمشان هم این بود که نمی خواستند نوکر بیگانه باشند و می خواستند روی پای خوشان بایستند، یعنی دانشجویان ایرانی در استقبال از یک مقام آمریکایی، پیش پای نیکسون قربانی شدند.

وی ادامه داد: رژیم منحوس پهلوی می خواست صدای مطالبه دانشجویان استکبارستیز را برای همیشه خفه کند، البته چند صباحی توانست با سرسپردگی به اربابان اروپایی و آمریکایی خود خدمت کند، اما نسل همان دانشجویان شهید، تحت رهبری و زعامت امام خمینی(ره) توانستند در 13 آبان 1358 لانه فساد آمریکا را تسخیر کرده و مهر پایانی بر حضور فیزیکی جاسوسان و مستشاران آمریکایی و جنایات مستقیم آن ها در ایران بکوبند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر بیان کرد: بعد از انقلاب و در جریان انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها، آمریکا جنگ 8 ساله را بر این ملت تحمیل کرد تا از طریق نظامی بتواند اعاده حیثیت کند و دوباره عناصر دست نشانده اش را در ایران به قدرت برساند که این بار با مقاومت چمران ها و همت ها و باکری ها و نخبگان علمی کشور مواجه شد و شکست خورد، وجود دو هزارو 895 شهید دانشجو در دوران دفاع مقدس نشان از ایثار قشر فرهیخته جامعه در نبرد جنگ سخت دارد.

یاس دشمن از جنگ نظامی بر علیه انقلاب اسلامی

مهربان با بیان اینکه تلاش استکبار برای تسلط مجدد بر این مرز و بوم هیچگاه متوقف نشده است، اظهار کرد: حضور و ایستادگی دانشجویان و اهل علم در میدان جنگ نرم و مقابله با نفوذ فرهنگی و امنیتی دشمنان همواره در طول سال های متمادی پس از انقلاب مشهود بوده است، نفوذ در عقاید و تغییر ذائقه و باورهای مردم و مسئولان به عنوان تصمیم گیران و تصمیم سازان همواره مورد توجه شیطان بزرگ بوده است.

وی با اشاره به ناتوانی دشمن برای بر سر کار آوردن عوامل سرسپرده خود در کشور، تصریح کرد: امروز دشمن می خواهد با تزویر، اندیشه های مسئولان را به نفع خود تغییر دهد تا مدیران کشور افرادی سازشکار و بی تفاوت در برابر سیاست های استعماری و استحماری آنان باشند، یعنی همان افرادی که شهید همت در وصیت نامه خود می گوید از آن ها متنفرم.

نماینده بسیج دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه امروز دانشجویان و دانشگاهیان ضمن تلاش در عرصه تولید علم برای پیشروی و رقابت با مراکز علمی جهان توانسته اند به برخی از قله های علم و فناوری دست پیدا کنند، گفت: این برای آمریکا و متحدانش بسیار آزار دهنده است و می خواهد این سیر تکاملی را متوقف کند.

مهربان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیه به دانشگاهیان فرمودند دوگانه «پیشرفت و توقف»، دوگانه «ابتکار و تقلید»، دوگانه «استقلال سیاسی و وابستگی» و دوگانه «اعتماد به نفس و انفعال»، دوگانه‌هایی هستند که در دو یا سه قرن اخیر به ‌وجود آمدند و کشورهای مسلط با برنامه ریزی علمی و دقیق تلاش کردند تا ضمن انتقال جهان بینی، فرهنگ و عادات خود به کشورهای زیر سلطه، این حالت را ابدی و دائمی کنند.

وی افزود: دانشجویان انقلابی امروز با بیداری و حضور مضاعف در عرصه جامعه این تذکر رهبر انقلاب برای سد کردن نفوذ دشمن را در امورات کشور و اقدامات مسئولان به صورت جدی پیگیری می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین شهر با اذعان به اینکه امروز دشمن از جنگ نظامی و خدشه در استقلال سیاسی کشور مأیوس شده است، اظهار کرد: دشمن می خواهد از طریق تحریم و ارعاب و با استفاده از روحیات افراد سست عنصر، قراردادهای ننگین را بر ما تحمیل کند تا جمهوری اسلامی را از درون و به دست عناصر داخلی تضعیف کند، اما سربازان امام خامنه ای در عرصه علم و فناوری بیدارتر از گذشته در برابر همه نقشه های آمریکا ایستاده و آن ها را نقش بر آب می کنند.

روز دانشجو، روز بیداری نسل جوان در برابر مکر شیطان است

مهربان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ادامه دار بودن مبارزه با استکبار، ابراز کرد: باید خود را در صفوف مقدم مبارزه ادامه‌دارِ نظام اسلامی با نظام سلطه قرار دهیم و ضمن رصد دقیق صحنه درگیری و مبارزه، در قبال آن، احساس مسئولیت انسانی، ملی، اسلامی و بین المللی داشته باشیم.

وی با تبریک پیروزی بر داعش، افزود: بعد از پیروزی مقاومت اسلامی در ساقط کردن حکومت داعش در عراق و سوریه نیز رهبر انقلاب بار دیگر همگان را به لزوم هوشیاری در برابر دسیسه های جدید استکبار جهانی و هوشیار بودن در برابر خدعه های جدید توصیه کردند.

نماینده بسیج دانشجویی شهرستان شاهین شهر و میمه‏ در خصوص اقدام اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این اقدام احمقانه را محکوم می کنیم و امیدواریم این حرکت منجر به ایجاد موج بیداری در میان ملل مسلمان برای تحقق وعده رهبر انقلاب در نابودی اسراییل در کمتر از 25 سال آینده شود.

مهربان در پایان خاطرنشان کرد: روز دانشجو برای ما روز بیداری است، روزی که به ما می فهماند نباید هیچگاه از مکر دشمنان غافل شویم و همواره باید در برابر اقدامات دشمنان موضع زیرکانه و انقلابی داشته باشیم، انشاالله دشمن شناسی و شناخت راه های نفوذ دشمن و آشکار و مفتضح کردن جریان های غربگرا و ضد انقلاب همواره از ویژگی های جنبش دانشجویی باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.