به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره آموزش و پرورش شاهین شهر با بیان اینکه در سال جاری ۳۵ هزار دانش آموز در مدارس شاهین شهر مشغول به تحصیل هستند، به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: شاهین شهر با جمعیتی قریب به ۲۰۰ هزار نفر، به احداث ۳۰ مدرسه نیاز دارد. محمد اسماعیل زاده […]
به گزارش شاهین پرس، رئیس اداره آموزش و پرورش شاهین شهر با بیان اینکه در سال جاری ۳۵ هزار دانش آموز در مدارس شاهین شهر مشغول به تحصیل هستند، به کمبود فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: شاهین شهر با جمعیتی قریب به ۲۰۰ هزار نفر، به احداث ۳۰ مدرسه نیاز دارد.
محمد اسماعیل زاده با اشاره به مهاجر پذیر بودن شاهین شهر، افزود: رشد پنج درصدی جمعیت شاهین شهر، علاوه بر نیاز سالانه به احداث پنج مدرسه،
به احداث کانونهای فرهنگی تربیتی، ورزشگاههای ویژه دانشآموزان، پژوهش سراها و مراکز فراغتی جدید نیز نیاز دارد.
وی
شهر ۱۷۰ هزار نفری شاهین شهر، با تحصیل ۳۵ هزار دانشآموز در سال تحصیلی جاری، به احداث ۳۰ مدرسه جدید نیاز دارد.
وی به مهاجرپذیر بودن شاهین شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به رشد پنج درصدی جمعیت سالیانه دانشآموزی این شهر، به احداث ۵ مدرسه در هر سال در شاهین شهر نیاز است، علاوه بر ساخت مدارس جدید همچنین لازم است کانونهای فرهنگی تربیتی، ورزشگاههای ویژه دانشآموزان، پژوهش سراها و مراکز فراغتی جدید هم در شاهین شهر ساخته شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شاهین شهر بیان کرد: شاهین شهر با دارا بودن مردمی خلاق و تحصیل کرده با سطح سواد بالا، می طلبد آموزش و پرورش یک شهر توسعه یافته را داشته باشد.
اسماعیل زاده با یادآوری وجود تعدادی مدارس فرسوده در این شهر، از خیران مدرسه ساز، شهروندان و مسؤولان شاهین شهر دعوت کرد با راه اندازی نهضت مدرسه سازی، آموزش و پرورش را در امر تعلیم و تربیت دانشآموزن یاری دهند.
وی مطرح کرد: بر اساس سند بنیادی وزارت آموزش و پروش به دانشآموزان در کنار آموزش علمی، به عنوان شهروند مسؤول، مشارکت جو، و فعال در عرصههای تربیتی و اخلاق، اجتماعی و مهارتآموزی باید توجه شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شاهین شهر گفت: به عبارت دیگر در سند تحول بنیادین در کنار توجه به ابعاد جسمانی و علمی دانش آموزان، به ابعاد دیگر تربیتی زیبایی شناختی و هنری، کارآفرینی و اقتصادی هم توجه خواهد شد.
اسماعیل زاده در پایان تصریح کرد: مدرسه باید به عنوان مدرسه زندگی درآید تا دانش آموزان در کنار مطالعه و آزمونهای علمی، در جریان تعلیم و تربیت مدرسه هم نقش آفرینی کنند.