۱۲:۰۹ - یکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵

انقلابی گری از منظر مقام معظم رهبری؛

تفاوت های فکری و آرمانی جبهه انقلابی و غیر انقلابی

شرایط انقلاب اسلامی ما روز به روز به مراحل حساس خود نزدیک می شود و از سویی جبهه دشمن شامل دنیاپرستان، قدرت طلبان و چپاولگران عالم تقابل خود را با ابزار و الگوهای خاص خود آغاز کرده اند و حلقه محاصره خود را روز به روز تنگ تر می کنند.

به گزارش شاهین پرس،  محمد رحیم تمیزی فر/ شرایط انقلاب اسلامی ما روز به روز به مراحل حساس خود نزدیک می شود و از سویی جبهه دشمن شامل دنیاپرستان، قدرت طلبان و چپاولگران عالم تقابل خود را با ابزار و الگوهای خاص خود آغاز کرده اند و حلقه محاصره خود را روز به روز تنگ تر می کنند.
آنها به این امید دارند که بتوانند در این نبرد نامتقارن که رهبر معظم انقلاب شرایط آن را همانند تنگه احد دانستند بتوانند نظام را از مسیر اصلی خود خارج کنند.
دشمن با ایجاد تغییر در باورها و رفتارهای بعضی از مردم و مسئولان، نفوذ فکری و سیاسی خود را به سمتی می کشاند که نظام دچار آفت های زیادی شود و با به چالش کشیدن نظام اسلامی گفتمان انقلابی گری مطرود شود و به جای آن شیفتگی به سمت الگوهای غربی روز به روز بیشتر شود.

رهبر معظم انقلاب بارها بر واژه انقلابی گری تاکید کردند و اشاره داشتند که قطار نظام اسلامی در هر کجا که در جبهه جهادی، خود را حفظ کرده است، در ریل انقلاب باقی مانده و حرکت رو به رشد خود را ادامه داده؛ و هر کجا از آن شاخص ها غفلت شده ناکام و درمانده شده است.

حرکت دائمی به سمت آرمانهای عالی و تغییر ناپذیری انقلاب، مبارزه با استکبار و مستکبران عالم ایمان و رابطه با خدا و مقابله با طاغوت از جمله اصول و مبنای انقلابی گری به شمار می رود.
حال برای رسیدن به جامعه ای انقلابی باید وجه تمایز جبهه انقلابی با غیر انقلابی را در زمینه های مختلف اقتصادی، فقر و فساد و تبعیض، امنیت و محرومیت زدایی پیشرفت و کارآمدی کشور و آسیب های اجتماعی دانسته تا در این مسیر سره از ناسره تشخیص داده شود.

زمینه اقتصادی:
جبهه انقلابی اعتقاد به اقتصاد مقاومتی یعنی فعال سازی تمام ظرفیت های انسانی و طبیعی کشور برای پیشرفت اقتصادی، تقویت تولیدات داخلی، اقتصاد دانش بنیان، به تسخیر درآوردن بازارهای جهانی و عدم وابستگی به نفت و در یک کلام به دنبال اقتصادی خودکفا پویا و فعال باشد.

در مقابل جبهه غیر انقلابی به دنبال ادغام در اقتصاد جهانی و عضویت در معاهدات بین المللی تکیه بر سرمایه گذاری خارجی و امتیاز دهی های فراوان به سرمایه گذاران خارجی و اتکا بیش از حد به اقتصاد نفتی و خام فروشی و در یک کلام به دنبال اقتصادی وابسته و عاریتی می باشند.

فقر فساد و تبعیض:
در این زمینه جبهه انقلابی به دنبال مقابله با مفسدان اقتصادی و ایجاد انضباط اقتصادی و انضباط اداری، پاکدامنی و با تقوایی و بی حاشیه ای در راس سازمانها و ادارت و وزارتخانه ها است و در جبهه غیر انقلابی به دنبال آزادی با دیدگاههای سرمایه داری و لیبرالیستی و افرادی که دارای ثروت های کلان و به قول خودشان چشم و دل سیر هستند که در دوره های قبلی به اندازه کافی جیب های خود را پر کرده اند، هستند و این نوع مدیران قدیمی را ذخایر انقلاب می دانند و ورود به پرونده های فساد آنها را نوعی تضعیف نظام قلمداد می کنند.

محرومیت زدایی:
و اما در زمینه محرومیت زدایی جبهه انقلابی نهضت خدمت رسانی به مردم، تقویت گفتمان های گروههای جهادی، حذف یا کاهش یارانه ثروتمندان و افزایش سهم فقرا و توسعه عدالت محوری در سطح جامعه می دانند و جبهه غیر انقلابی اول به دنبال توسعه  و پس از آن عدالت، تقویت سهمیه داران بزرگ هستند و ایجاد فاصله طبقاتی را طبیعی می دانند و هزینه در مناطق محروم و برای افراد ضعیف را نوعی هدر دادن ثروت در سطح جامعه می دانند.

امنیت:
جبهه انقلابی پیگیر تقویت نیروهای مسلح و نیروهای انقلابی به عنوان یک نیروی بازدارنده، افزایش کمی و کیفی مدافعان انقلاب و جبهه مقاومت در اقصی نقاط جهان، درگیر نگهداشتن دشمنان در جبهه های دور از مرزهای خودی هستند و جبهه غیر انقلابی تکیه بر دیپلماسی و کاهش نیروهای دفاعی کشور و همراه شدن با نظام بین الملل و ورودنکردن برای دفاع از جبهه مقاومت را به عنوان راهبردهای امنیتی خود بیان می کنند و مبحث مذاکره را در همه زمینه ها با دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام راپیشنهاد و موفقیت آمیز می دانند ؟؟!!

پیشرفت و کارآمدی کشور:
جبهه انقلابی به دنبال مدیریت جهادی، جوان گرایی و اعتماد به نسل جوان در عین استفاده از تجارب پیشکسوتان و کهنه کارها، پیوند صنعت با دانشگاها و استفاده از تمام ظرفیت های دانشگاهها و اهمیت دادن به تقویت بنیه علمی کشور است.

جبهه غیر انقلابی اما متکی به مدیران قدیمی و پیر و بازنشسته سابقه دار و حتی وارد کردن مدیران کارآمد از خارج از کشور را پیشنهاد و معتقد به استفاده از الگوهای غربی در کشورهای مختلف و استفاده از فناوری وارداتی است.

آسیب های اجتماعی:
جبهه انقلابی به دنبال ترویج سبک زندگی اسلامی، مبارزه قاطع با قاچاق و قاچاقچیان و مجازات هایی عبرت انگیز برای خاطیان و پیشگیری از آلودگی و همچنین کمک برای رفع ناهنجاری ها است. اما جبهه غیر انقلابی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی و اباحه گری و عدم مبارزه جدی با قاچاق و قاچاقچیان و همچنین معتقدند ناهنجاری ها می بایست در حد سرانه جهانی باشد و مردم باید در ناهنجاری ها آزاد بوده و محدودیت هایی برای آن قائل نکرده است.

در راه رسیدن به این اهداف دشمن نیز بی کار نخواهد نشست و ترفندهایی برای تضعیف روحیه انقلابی ما ایجاد خواهد کردکه از دیدگاه رهبر معظم انقلاب می توان به :
1. تحقیر کردن ادب و هنر انقلابی
2. تضعیف دوران شور و حماسه انقلابی
3. تمسخر و تحقیر فرصت های انقلابی
4. تهاجم به فرهنگ انقلابی حاکم بر جامعه
5. سرگرم کردن جوان ها به لهو و لعب برای دور کردن از زندگی انقلابی
6. سرگرم کردن مردم و مسئولان به مباحث پوچ و بی ارزش
7.بزرگ نمایی نیازهای مادی در نظر مردم و کوچک شمردن آرزوهای انقلابی
8. تقویت جریان های ضد انقلاب در کشور
9.ایجاد تفرقه های بین ادیان و مذاهب و نیروهای انقلابی و مردمی
10. نفوذ در ارکان تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام برای تغییر مسیر حرکت انقلابی
11.اتهام افراطی گری به نیروهای انقلابی
12.عدول از ارزش های انقلابی به بهانه عقل گرایی
را نام برد.

نتیجه گیری:
جمهوری اسلامی با شعار الله اکبر قیام کرد و به عنوان مانعی بزرگ در مقابل شبکه استکبار جهانی بر قله عزت و افتخار ایستاد و به دنبال ایجاد تمدن سازی اسلامی بود و خواهد بود.

نظام سرمایه داری و نظام سلطه چنین تمدن سازی به دشمنان بیرونی و عوامل فریب خورده داخلی آنها، انقلابی گری ملت ایران را نشانه رفته و کاملا حساب شده با هدف یاس و ناامیدی در بین مردم و مسولان، به ایجاد شبهه و اختلاف پرداخته و انقلابی گری را نوعی تندروی می دانند.

حل مشکلات را در گرو دراز کردن دست به سمت آمریکا می دانند و لازمه آن را کوتاه آمدن از اصول و آرمان های انقلابی می دانند و نام آن را معامله برد – برد می گذارند و از برقراری رابطه با جهانخواران عالم با عنوان رابطه در دهکده جهانی یاد می کنند.

رهبر فرزانه انقلاب با اشرافیت کامل بر اوضاع کشور منطقه و جهان نگاهی امیدوار کننده به آینده داشته و دارند و می فرمایند به لطف و توفیق الهی فردای کشور به مراتب بهتر و درخشان تر از امروز آن خواهد بود.

امید به آن روزی که نخبگان فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و… کشور با تاسی بر آیات و روایات و فرامین حضرت امام و مقام معظم رهبری همچون گذشته نسبت به افزایش روحیه انقلابی، خود و جامعه پیرامونی خود، مقدمه ایجاد تمدن اسلامی را در تمامی عرصه ها و در سطح ایران اسلامی و سراسر جهان فراهم کنند.

کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی

انتهای پیام/ صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.